@ Gast 85.144:
''Dit is niet waar. Software kan hardware bit-perfect emuleren (mits de emulator goed geschreven is).''
In algemene term is een hardware implementatie altijd accurater, zeker met de FPGA core die hier wordt gebruikt. Software emulatie moet al cycle-exact zijn. Een emu als Higan is voornamelijk vrijwel perfect omdat diens programmeur vrijwel elke quirk, gedocumenteerd of ongedocumenteerd nabootst.
Echter door cycle-exact zijn is Higan ironisch genoeg een redelijk zware last voor PC's. Ergo, cycle-exact emulatoren zijn sowieso zwaar ongeacht de hardware. Zie hiervoor
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=634041
''De PC kan de NES ook prima emuleren,''
NES hardware heeft wel heel veel hardware varianten, ook door Chinese klonen. Zoiets als VRtech Onebus -
http://bootleggames.wikia.com/wiki/VT03 - is nog steeds NES hardware, maar met o.a meer kleuren. Geen enkele standaard NES emulator ondersteunt dit en Onebus heeft dan ook zijn eigen emulator (EmuVT).
''en de Wii/WiiU is gewoon dat, een pc.''
Nee. Wii/Wii U hebben een aantal aspecten die overeenkomen met hardware uit de PC wereld, zoals de Wii GPU welke zeer veel lijkt op een Geforce2, of de Radeon HD chip uit Wii U, maar het zijn zeer zeker geen PC's.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor
''Het ligt hier puur aan de (slechte) keuzes/opties die Nintendo in de Wii/WiiU NES emulator heeft (of niet heeft) gestopt.''
Het heeft er meer mee te maken dat de Wii/Wii U begrijpelijkerwijs geen cycle exacte emulator kan nabootsen, alleen een goede benadering ervan. Is ook nogal logisch gezien welke hardware zij zelf bezitten.