Op E3 raakte bekend dat Konami een nieuwe studio oprichtte namelijk Kojima Productions met aan het hoofd Hideo Kojima. Het belangrijkste doel van de studio, Metal Gear games maken. De eerste projecten van de studio zijn de PS3 Metal Gear Solid 4, de PSP Metal Gear Acid 2 en de PS2 Metal Gear Solid 3: Subsistence.
Metal Gear Solid 4 is momenteel de game voor de PlayStation 3 maar volgens Hideo Kojima is het redelijk toevallig dat het de PlayStation 3 is die de eer krijgt van MGS4. Had men vorig jaar niet zo hard moeten werken aan Metal Gear Solid 3, had men eerder aan de Xbox 360 ontwikkeling kunnen beginnen en had men de game dicht bij de launch kunnen uithebben.
Door het werk aan MGS3 kon dat echter niet en Kojima verkiest het om als eerste te zijn bij een console dus werd de game ontwikkeld voor de PS3. Dat was echter ook niet zo onlogisch aangezien alle andere delen van Metal Gear Solid eerst op een Sony console verschenen (op de GBC versie na). Op Xbox 360 had de game er volgens hem waarschijnlijk even goed uitgezien maar ze hadden dan wel hier en daar wat moeten aanpassen. In essentie zijn PC, PS3 en Xbox 360 hetzelfde.
|