Momenteel bereidt Nintendo de release van meerdere topgames voor de Wii U voor waaronder Mario Kart 8. De game combineert features zoals motoren en vliegen uit voorgaande delen met nieuwe features als een uitgebreide online multiplayer en een anti-zwaartekracht-feature die ons toelaat ondersteboven te racen of muren op te rijden.
Mario Kart 8 weerhoudt features en tracks van voorgaande Mario Kart games, maar dat betekent niet dat Nintendo deze elementen simpelweg kopieert. Het bedrijf heeft verteld dat ze elke Mario Kart game vanaf nul programmeren. Dit betekent dat de game bijvoorbeeld geen enkele asset deelt met een andere versie, wat opmerkelijk is. In typische gevallen zou een ontwikkelaar juist wel assets delen tussen sequels. Het betekent echter dat de ontwikkeltijd iets hoger ligt en dat features die opnieuw opgenomen zijn, iets anders kunnen werken dan in voorgaande versies.
Each time we make a Mario Kart, we make everything from scratch: programming, graphics and even the audio. Even if we’re making something similar to what was used in a previous title, it will be different because of the person doing it. We think this subtle change is crucial.
|