Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Nieuws:

The Last of Us te groot voor de PS4?


Door Rene Groen op 12-05-2014 om 08:33
Bron: VG247

Eén van de beste PlayStation 3 titels werd vorig jaar uitgebracht in de vorm van The Last of Us. Ontwikkelaar Naughty Dog wil dat zoveel mogelijk mensen kunnen genieten van de game en brengen het spel later dit jaar nogmaals uit op de PlayStation 4.

Deze Remastered Edition loopt nu echter al tegen een probleem aan, creative director Neil Druckmann laat weten dat ze enige strijd moesten voeren om alles op een disc te krijgen. Hij vertelt hierover:
quote:
“Our cinematics are now running at 1080p and 60fps, and that involved rendering them all from scratch. It’s interesting that now [instead of a technical bottleneck], the bottleneck is ‘Can we fit all this on the disc?’”

De ontwikkelaar heeft zichzelf ten doel gesteld om de game enkel naar de PlayStation 4 te brengen wanneer ze hier de assets in konden verwerken die ze voor ogen hadden. Hieronder valt onder andere betere belichting en de models van vijanden. De ervaring zelf zal intact zijn, waarmee Naughty Dog trouw blijft aan de game die bij ons een 98 scoorde.


08:33  Nintendo excuseert zich voor Tomodachi Life
08:33  Wissel Euro's in bij DriveClub voor auto's
 Reacties (30)
 Pagina: 1 | 2
Gast (84.144.112.xxx) op 12-05-2014 om 09:11
Tja dan maar op 2 discs!! LOL Je moet niet gaan inleveren op kwaliteit van het spel, en ik denk dat velen het niet erg vinden om een keer de disc te wisselen. _O_

Gast (145.116.127.xxx) op 12-05-2014 om 09:33
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Gast (94.214.25.xxx) op 12-05-2014 om 09:35
Disc volproppen en rest als download vanuit de store? Komt de play while u download functie van de PS4 mooi van pas!

Gast (85.151.34.xxx) op 12-05-2014 om 10:30
Tijd voor de triple-layer Bluray-disc?

Double-layer was al bekend, games als MGS4 of Uncharted 3(als google klopt)

Maar in theorie kan bluray 4 lagen, dat samen 100GB is.

Wapkaak op 12-05-2014 om 10:43 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Gewoon lekker downloaden denk ;P

Gast (94.210.70.xxx) op 12-05-2014 om 10:54
Hoe groot issie dan

Gast (62.238.138.xxx) op 12-05-2014 om 11:58
maar de titel klopt dus niet... the groot voor de beschikbare bluray

crono999 op 12-05-2014 om 12:40 [Niv: 24 / Exp: 1206]
Heel simpel,geen filmpjes gebruiken,hou je genoeg over voor de game.Spellen van 8 gig met 40 gig aan FMV,kom op zeg het is 2014,hebben we dat nu nog steeds nodig!!!

Gast (82.168.247.xxx) op 12-05-2014 om 12:44
Zijn cutscenes hier niet ingame? Gta doet het beter imo, die is niet zoveel gb en cutscenes zijn realtime en echt.


Gast (82.168.247.xxx) op 12-05-2014 om 13:00
Fake cutscenes gebruiken om te doen of je betere graphics heb dan concurrentie...

Lol en dan gaan stoer dat je spel niet op bluray past.

Klinkt wel als sony. Echte topstudios zoals kojima met mgs 4 en rockstar met gta v gebruiken realtime cutscenes.

Dus als je outfits unlockt zie je het niet in de cutscenes, net als ps2 versie van re 4.

yjahmesio op 12-05-2014 om 13:12 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Maak gewoon een film van.....

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2014 om 13:25 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 82:
Leuk dat je MGS 4 en GTA V opnoemt. De eerste was een Sony exclusive en de tweede verscheen op Sony's console. Je punt is dus?

Bovendien suggereer je dat Naughty Dog geen echte topstudio is, waar ik het onmogelijk mee eens kan wezen.

Berserk op 12-05-2014 om 13:37 [Niv: 148 / Exp: 7377]
Ondersteunt de ps4 dan geen BDXL? Dat kan tot 128GB gaan!

thenativedude op 12-05-2014 om 13:44 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Iemand enig idee wanneer ze iets nieuws verzinnen kwa geheugen gebruik of je uberhaupt niet automatische je games op de ps4 zet. heb denk nu al 160gb in gebruik en heb pas 4 games? Straks komen games zoals destiny en the witcher 3 en dan zit meneer al vol?

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2014 om 13:46 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Thenativedude:
Dergelijke vragen zijn prima geschikt voor het forum, laten we het hier vooral over TLOU en de discussies daarover hebben

Alpha Centyros op 12-05-2014 om 15:55 [Niv: 43 / Exp: 2166]
Verkeerde interpretatie van het bericht, Gamed. Dat voor hun project de opslagcapaciteit van een blu-ray schijf de bottleneck is, wil niet betekenen dat het spel te groot zal zijn voor die schijf (en al helemaal niet voor de ps4, wat onterecht in de titel staat). Het betekent gewoon dat de opslagcapaciteit van een blu-ray schijf nu de beperkende factor is voor het project, ipv de prestaties van het spel/de hardware.

Gast (62.238.138.xxx) op 12-05-2014 om 15:57
welke console heeft rene ?

PwnStrike op 12-05-2014 om 16:03 [Niv: 27 / Exp: 1374]
Ik snap het dus niet. Het schijnt dat alle cinematics in-engine worden gerenderd (In een Uncharted behind the scenes gezien) zodat je geen verschil in kwaliteit krijgt tussen gameplay en filmpjes. Maar als het dan toch dezelfde kwaliteit is, waarom laten ze het je console niet live renderen?

crono999 op 12-05-2014 om 16:16 [Niv: 24 / Exp: 1206]
Omdat er teveel gewisseld word in omgevingen en zo snel kan de ps3/ps4 niet laden(geheugen technisch verhaal),vandaar dat het van te voren gerenderd word.

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-05-2014 om 16:24 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
@Gast (62.238.138.xxx),Alpha: De Blu-Ray limiet is een limiet van de PS4. De DVD limiet was ook duidelijk een limiet van de Xbox 360, dus hier anders beweren zou nogal biased overkomen.
@Berserk: Die dingen zijn heel duur.
@Gast (62.238.138.xxx): Veeeeeeeeeeeeel te veeeeeeel.
@Algemeen: De cinematics op voorhand renderen heeft als voordeel dat je op die momenten de console de rest van je level kunt laten laden. Je produceert ze op de engine zodat de kwaliteit gelijk loopt, maar je bevrijdt rekenkracht om laadtijden te verbergen.

Gewijzigd door Joni Philips op 12-05-2014 om 16:27

Gast (82.168.247.xxx) op 12-05-2014 om 16:35
verschil tussen gameplay en cutscenes is er wel. In cutscenes heeft drake bv dubbel aantal polygonen. Maar de prerendered cutscenes zijn wel gemaakt met dezelfde engine.


Gast (82.168.247.xxx) op 12-05-2014 om 16:39
Laadtijden verbergen gaat het niet om heeft naughty dog gezegd, omdat je cutscenes ook direct kunt skippen, zonder ladingstijden te hebben.

Gast (82.168.247.xxx) op 12-05-2014 om 16:42
' common myth is Naughty Dog games use prerendered movies to hide loading. Nope. Every scene is skippable with no load.'

Bron Leadgamedesigner bij naught dog:https://twitter.com/kurtmargenau/status/447997414771671040


Disker op 12-05-2014 om 16:55 [Niv: 43 / Exp: 2141]
De kwaliteit is wel degelijk hoger in de cinematics, dit hebben ze gedaan op oog voor kwaliteit en het verhaal wat ze willen uitdrukken (hoge details in key scenes, en facial animations etc). De Playstation 4 versie gaat de render models gebruiken die in de cinamatics van de PS3 versie zaten, die zijn dusdanig hoog dat dit op de PS3 niet kon (in-game). De cinematics van de PS4 zullen nog weer hoger zijn, tevens nemen zij de belichten sterk onder handen.

Met de pre-renderd cinematics kunnen zij veel meer effecten en kwaliteiten, polygonen toevoegen waardoor de cinamatics het verhaal de drama en dergelijke beter tot hun recht komen.

Ik zie het spel ook meer als een groot verhaal, snap niet dat mensen hier zo moeilijk over doen, gezien het merendeel blijkbaar ook zegt dat ze het verschil (bijna) niet zien (kijk maar eens naar wat conversations in-game en pre-renderd dan schrik je nog wel wat voor verschil het is ).

Als ik dat artikel kan vinden zal ik het wel even linken. Heeft inderdaad niks met loading-times te maken.

Tja en over de titel, het is hoe je het lezen wilt. De meeste mensen kopen het toch fysiek en dan is het inderdaad te groot (toentertijd) voor de PS4 die de blu-ray als standaard medium gebruikt. Misschien een beetje ongelukkig gekozen maar om er zo moeilijk over te doen .

Gewijzigd door Disker op 12-05-2014 om 16:59

CopyAssassin op 12-05-2014 om 23:24 [Niv: 26 / Exp: 1311]
Dit is wel heel slecht zo zwaar is die game nou ook weer niet.

Of gebruikt de PS4 de zelfde blu-ray schijf als de PS3?

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Last of Us
Type:
Game
Releasedatum:
14-06-2013
Ontwikkelaar:
Naughty Dog
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media