Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Nieuws:

Wissel Euro's in bij DriveClub voor auto's


Door Rene Groen op 12-05-2014 om 08:33
Bron: IGN

Wanneer we vroeger een game kochten was dit één bedrag voor de volledige ervaring. Patches, updates of downloadable content bestond niet en om het idee dat je extra moest betalen om je game te 'versnellen' hadden we enkel kunnen lachen.

Toch is al het bovenstaande de standaard geworden in de game-industrie, zo bewijst ook DriveClub. In het spel verdienen we Fame en hoe meer we hiervan verzamelen, hoe hoger ons level. Bij een hoger level behoort weer een betere auto, waarmee we weer lastigere uitdagingen aan kunnen gaan.

Game Director Paul Rustchynsky laat nu weten dat het bovenstaande proces te versnellen is door Euro's neer te leggen. Voor een nog niet bekend gemaakt bedrag verdienen we geen extra Fame, maar krijgen we wel direct de beschikking over de betere auto's. Een simpele benadering waar je voor of tegen kunt zijn, de uitleg hiervan tracht echter krampachtig om toch vooral niet te doen denken aan microtransacties:
quote:
“In Driveclub you earn Fame, and as you earn Fame, you level up. Every time you level up, we give you another car. There’s no double gating or anything along those lines, you’re given the car straight away without having to do anything else. The only thing we do have is a couple of shortcuts. If you want to unlock a car immediately, you can pay to unlock that car straight away but it’s not a consumable microtransaction. We don’t let people buy Fame, for example and spend lots and lots. The idea is if you want to shortcut things you can do–it’s identical to what we did in Motorstorm RC. So if you played that, you know what we’re doing here.”


08:33  The Last of Us te groot voor de PS4?
08:32  Hohokum met kunstrijke video
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Gast (83.84.106.xxx) op 12-05-2014 om 09:06
Standaard bij elke game tegenwoordig idd. Vind dit dan ook niet echt nieuws waarde hebben.

GrimHeroAce op 12-05-2014 om 09:24 [Niv: 41 / Exp: 2028]
zie het als een bevestiging voor wat mensen al kunnen verwachten

yjahmesio op 12-05-2014 om 13:14 [Niv: 55 / Exp: 2741]
Dit vind ik zo belachelijk, ga ik nooit van mijn leven gebruik van maken................

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2014 om 13:45 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 83:
Jij vindt het geen nieuwswaarde.

@ Yjahmesio:
En daarom is het ook een optie. Het zou wat anders zijn als je geld moest ophoesten om verder in de game te geraken - Er zijn titels die dit hebben gedaan, zoals Dungeon Keeper.

F2P en P2W kunnen van toegevoegde waarde zijn, een naar mijn idee nutteloze extra wezen (Zoals hier) of een spel de nek omdraaien (Zoals bij Dungeon Keeper en Rollercoaster Tycoon). De eerste 2 kunnen er nog mee door, het laatste is een totaal verkeerd gebruik van Free to Play en Pay to Win.

Persoonlijk vindt ik deze toevoeging nutteloos aangezien je dan het beloningsgevoel wat je krijgt als je na hard werken een nieuwe auto unlockt weghaalt. In die zin is dit dus een verkeerd gebruik van microtransacties, maar goed, het is slechts optioneel en het breekt de game zelf ook niet, dus dat is dan wel weer positief te noemen.

Gast (89.99.131.xxx) op 12-05-2014 om 14:02
Komen die auto's die je kunt kopen bovenop de 50 wagens die in het spel beschikbaar zijn of kan je in totaal 50 wagens kopen?

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2014 om 14:34 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 89:
Het is aannemelijk dat het niet om extra wagens gaat, alleen dat je die 50 wagens eerder kan verkrijgen middels harde knaken.

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-05-2014 om 16:21 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Het is eigenlijk een knop voor luie gamers. Je wil niet spelen, dus koop je gewoon om verder te komen.

Disker op 12-05-2014 om 17:01 [Niv: 43 / Exp: 2141]
EA heeft er ook een mooi handje van met de Battlefield en NFS serie. Alles unlocken en even 20 euro neertellen. Ik zou het nooit doen, zonde van het geld. Tevens speel ik juist zulke games om wat dingen te unlocken, het geeft een soort van voldoening als je eindelijk iets hebt.

We moeten dit maar accepteren want er zijn genoeg mensen die dit doen, anders had de game-industrie hier niet op ingespeeld.

Edje op 13-05-2014 om 22:41 [Niv: 25 / Exp: 1266]
ik koop zelf ook wel eens extra's maar als ik ervoor kan racen heeft dat de voorkeur natuurlijk...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
DriveClub
Type:
Game
Releasedatum:
08-10-2014
Ontwikkelaar:
Evolution Studios
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media