Bij de eerste bekendmaking van de Xbox One zag de console er stukken anders uit dan zoals deze nu in de winkels ligt. Nee, het uiterlijk is er niet anders op geworden, inhoudelijk zijn er echter vele aanpassingen gedaan.
Eén van deze aanpassingen is het beleid tegenover Indie ontwikkelaars. Leek Microsoft hier in het begin zo ver mogelijk bij vandaan te willen blijven, daar hebben ze nu een charmeoffensief geopend onder de naam ID@Xbox. Doel hiervan is om onafhankelijke ontwikkelaars enthousiast te maken voor de Xbox One, waarbij Chris Charla de leiding heeft over het project.
In een interview met de website Computer & Video Games geeft de man aan dat Indie ontwikkelaars cruciaal zijn binnen de toekomst van games. Hij doelt hierbij voornamelijk op de innovaties die ze teweeg brengen. Om deze innovatie verder kracht bij te zetten denkt hij dat er een rol weggelegd is voor Kinect:
quote: “There’s a tech demo we have, which is a first-person shooter, and when the player touches the side of their head, X-ray vision comes on. It feels magical– just really cool when it happens. I think we’re going to see more games which use Kinect for these neat ideas and more subtle features, rather than huge body movements to control games entirely.”
Gisteren werd al bekend dat één van de titels die Charla graag op de Xbox One ziet verschijnen het recentelijk onthulde No Man's Land is.
|