Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Interview met de makers van Shadow of the Colossus


Door Rene Groen op 07-11-2005 om 15:16
Bron: Eurogamer

Het is alweer enkele jaren geleden dat Ico uitkwam. Hoewel de game in de media goed ontvangen werd bleven de goede verkopen helaas uit. Shadow of the Colossus is hier een semi-vervolg op en in Japan wordt al aangetoond dat de game het qua verkopen een stuk beter doet.

Eurogamer had de kans om met de makers van Shadow of the Colossus om de tafel te gaan en een interview af te nemen. De antwoorden hebben we voor je op een rijtje gezet:

- Er was geen specifieke inspiratiebron voor de game. Misschien dat het uit een film kwam, of een cartoon, wellicht zelfs een boek of iets van een vroeger speelgoed, iets uit deze mix zal het geweest zijn.

- Isolatie en droevigheid was een element uit Ico waar de game op gebaseerd werd. In Shadow of the Colossus zouden we dit terug kunnen zien wanneer je over het grote veld rijdt. Ook wanneer je tegen de grote beesten vecht zijn deze gevoelens ongeveer gelijk. Het gevoel van droevigheid zou weleens kunnen komen als je het beest verslaat, maar pas na het uitspelen krijg je een beter beeld van al deze gevoelens tesamen.

- Op dit moment zijn er nog geen plannen voor de toekomst, en dus ook niet voor een sequel op Ico of Shadow of the Colossus. Ten opzichte van andere ontwikkelaars willen ze zich wel steeds toe blijven leggen op verschillende genres en game elementen.

- Het game design werd gestart rondom de held en zijn verhouding ten opzichte van de vijand. Daarna werd gekeken of de techniek dit kon realiseren. Op het gebied van bewegingen en scenes moest vooral gekeken worden naar de capaciteiten van de hardware. Alles werd gemaakt rondom de gelimiteerde mogelijkheden van de hardware, waardoor steeds gekeken moest worden hoe iets gedaan kon worden binnen de techniek.

- Het team van Shadow of the Colossus heeft nog geen next-gen plannen en hebben de PlayStation 3 zelfs nog niet gezien.

- Op dit moment wordt gewerkt aan de Europese ontwikkeling van het spel en wordt er bekeken of exclusieve content wordt toegevoegd. Bij Ico werd dit wel gedaan waardoor het de beste complete versie was, en voor Shadow of the Colossus wordt aan iets soortgelijks gedacht.
[Een ander report gaf aan dat het hier om de verpakking ging]

- De vertraging voor een release in Europa komt vooral om een full screen PAL versie werkend te krijgen, en het te vertalen naar vijf soorten talen. Ook vanuit het PR en marketing standpunt moet de release op het beste tijdstip plaatsvinden.

- Ico krijgt een re-release. Hoewel de details nog onzeker zijn wordt er gedacht aan een verpakking met zowel Ico als Shadow of the Colossus.

- De Japanse versie kende nogal wat last met de framerates en pop-ups, maar het is nog niet zeker of de Europese versie hier vrij van zal zijn. Misschien zijn er wat verbeteringen, maar dit is nog niet zeker.

- Tussen het vechten van de 16 verschillende colossi door is er weinig te doen dan te reizen en naar de omgeving te kijken. De reden ervoor is dat de nadruk zo op het vechten gelegd wordt, en het team zich kon concentreren op de colossi zelf.

- Er zijn altijd elementen die je naderhand anders had willen doen, er wordt echter niet aangegeven welke dat precies zijn.

- De volgende game welke het team wil doen is nog onbekend, er mag in ieder geval niets gezegd worden en details worden dan ook niet weggegeven. Wel wordt het ongeveer hetzelfde als Ico of Shadow of the Colossus, ze willen in ieder geval een game maken die ze zelf zouden willen spelen.

- Over het einde wordt nogal geheimzinnig gedaan. Zo gaan er geruchten dat er verschillende eindes zijn. Wat het team wilde bereiken is dat, wanneer je een colossi dood, you can't escape from your ownt fate...


15:30  15 Screens en een trailer van Monster Madness
15:02  Nintendo toont nieuwe beelden Electroplankton
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (80.56.130.xxx) op 07-11-2005 om 15:50
het team van shadow of the colussus heeft geen plannen voor de next gen??? :?

er is al een paar weken bevestigd dat ze met een game bezig zijn voor de ps3 hoor....

Gast (213.84.172.xxx) op 07-11-2005 om 15:58
haha ja inderdaad :9

Gast (80.57.21.xxx) op 07-11-2005 om 16:09
:'( |( :X :r _O_

Gast (80.57.21.xxx) op 07-11-2005 om 16:09
ik wacht wel :'( :D

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-11-2005 om 16:13 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik vertaal enkel het interview, ga niet elke letter op zijn waarheid controleren

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Shadow of the Colossus
Type:
Game
Releasedatum:
15-02-2006
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media