Sony Computer Entertainment Japan and Asia Senior Vice president en Director of Business Unit 1, Masayasu Ito heeft naast een lange titel ook de nodige informatie over de PlayStation 4. De beste man was niet te beroerd om zijn informatie te delen met de buitenwereld.
De gegevens die Ito kwijt wilde, zijn niet de grootste verrassingen. Echter behandelt hij onder meer het geluidsniveau van een PlayStation 4 in gebruik.
- Hoewel de PS4 niet altijd online hoeft te zijn, zal het wel een vereiste zijn om van alle functies te kunnen genieten.
- Bij de launch zal de PS4 een stand-alone webserver voor de PlayStation App zijn. De PS4 webserver zal in de toekomst mogelijk vervangen worden door de cloud.
- De tweede chip die gebruikt wordt voor de ultra-low power modus zal voornamelijk 's nachts worden gebruikt om dan alle updates automatisch te downloaden. Deze modus wordt ook gebruikt als je op afstand een item uit de PlayStation Store koopt en die op afstand wil downloaden.
- De benodigde stroom die de PS4 nodig heeft tijdens het spelen, zal sterk afhangen van de game die gespeeld wordt. Een game die de PlayStation belast zal aanzienlijk meer stroom vreten dan een spel die met gemak op de PS4 afgespeeld wordt.
- Het geluid dat de console tijdens het gebruik uitstoot zal doorgaans vele malen minder zijn dan zijn voorganger.
- De ventilator zal zich in tegenstelling tot de PlayStation 3 geleidelijk aanpassen aan de temperatuur binnen in de console. Daarbij zal de fan weinig geluid maken.
- De Blu-Ray speler is sneller dan de player in de PS3 waardoor de console tijdens het lezen van de disc meer lawaai zal maken dan de PS3. Om dit tegen te gaan zal er zoveel mogelijk gebruik worden gemaakt van de hard disk drive.
- De audio en video performance zal tijdens de launch gelijk liggen aan die van de PS3. Tijdens de console zal dit verder ge-upgrade worden. Hierbij moet je denken aan onder meer 4k-implementatie.
- De PS4 zal om personalisatie draaien. De ervaring zal dus voor en door de individu zelf afgestemd worden.
|