Veel gamers raakten gedurende de E3 van 2012 in de ban van Watch_Dogs, de nieuwste titel in de line-up van Ubisoft wiens release steeds dichterbij komt. Ubisoft stopt echter niet na de uitgave van de game en praat al over de downloadable content die ons te wachten staat.
In gesprek met het Official Xbox Magazone laat Dominic Guay weten dat de eerste downloadable content gepland staat voor begin 2014. Het is volgens hem de perfecte manier om de wereld verder te verkennen, graag wil de ontwikkelaar namelijk verschillende perspectieven en verhalen vertellen. Opvallend genoeg voegt hij hieraan toe dat ze tevens kijken hoe ze meer gameplay kunnen integreren na de release:
quote: "And one thing we're also exploring is how we could, in the next month after shipping the game, create more gameplay within it. Because it's a rich city and we have a lot of ideas for fun things we could be doing in it that we don't necessarily have in our scope right now, so we'll be exploring different kinds of gameplay that we could also push within that game world following the release."
Eerder al gaf creative director Jonathan Morin aan dat Ubisoft met Watch_Dogs de scheidingslijn tussen verschillende modi wil doorbreken. Het doel is om één ervaring te leveren die zowel de single- als de multiplayer omhelst. Met dit in gedachte werd Guay gevraagd of het uitbrengen van een apart DLC pakket geen verouderde gedachte is. Hij laat hierover weten:
quote: "Well, I'm pretty sure we're moving towards there. I'm not sure if we're just ready yet, but we're definitely going there and the way that we built our technology is so that Watch Dogs is able to move to that model in a sense."
Eén van de dingen die de ontwikkelaar in ieder geval wil realiseren is content in kleinere stukken aanbieden, in tegenstelling tot de DLC die vijf tot zeven uur duurt. Leuke gameplay moet echter voorop blijven staan, dit kun je echter ook in een avond beleven zonder er een hele week over te moeten doen.
|