Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
04 Mei 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

[E3] Blow: 'PS4 games liepen op dev kits.'


Door Joni Philips op 15-06-2013 om 14:37
Bron: NeoGAF

Op de Electronic Entertainment Expo presenteerde Sony Computer Entertainment en Microsoft elk hun nieuwe console, waarbij sommige games gedraaid worden op krachtige computers in plaats van de consoles zelf.

Zo werd Microsoft zelf betrapt op het gebruik van PCs met Nvidia GTX-grafische kaarten in hun Xbox One demo booths, waarbij dit extra opviel omdat de console zelf een GPU van Nvidia concurrent AMD bevat en de GTX betere performantie levert dan de Xbox One GPU. Jonathan Blow van The Witness vindt dit maar verdacht en hij vraagt zich dan ook af of de Xbox One-hardware development ver genoeg gevorderd is.

De PlayStation 4-games liepen dan weer op echte development kits aldus Blow. Zo heeft hij hard gewerkt om ervoor te zorgen dat The Witness draaiende was op echte hardware, en hij zegt hierbij zeker niet de enige PS4 developer te zijn die dat gedaan heeft. Infamous: Second Son-developer Jason Connell bevestigde later dat Second Son ook op een development kit liep, wat Evolution ook bevestigde voor Drive Club. Ook van Knack weten we zeker dat deze op een development kit draaide en niet op een PC. Toen de game crashte, toonde het namelijk bepaalde systeeminformatie zoals de firmware-versie en de bruikbare ruimte.



15:30  Leisure Suit Larry: Reloaded
13:34  [E3] 'Cloud maakt levendige wereld mogelijk'
 Reacties (43)
 Pagina: 1 | 2
insignificat op 16-06-2013 om 12:14 [Niv: 92 / Exp: 4590]
@shanks het is wel soort van waar ja, maar sony heeft zelf hun console zo moeilijk gemaakt om voor te programmeren en wat vaizard al zegt ook developers kiezen liever voor de makkelijke weg in plaats van de ''betere?'' weg

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-06-2013 om 12:18 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Het verschil in performance lijkt me op basis van wat we nu weten percentueel juist groter dan vorige generatie. Veel zal natuurlijk afhangen van hoeveel uiteindelijk wordt gereserveerd voor de OS.

@insignificat: Zowel PS4 als Xbox One draaien een AMD CPU, welke bijna identiek is volgens de eerste specs. De CPU zal voor het minste verschil zorgen tussen de twee.

Gewijzigd door Joni Philips op 16-06-2013 om 12:19

GanGsterG op 16-06-2013 om 12:26 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@insignificat
MS en goede tech nee dat kan je niet in een zin gebruiken.
Microsoft is van de software, op het gebied van hardware zijn ze niet echt top.
Dan moet je toch echt eerder bij Sony wezen veel meer ervaring door de jaren heen.

insignificat op 16-06-2013 om 12:28 [Niv: 92 / Exp: 4590]
ik had gelezen ergens dat ms ook iets zelf had gemaakt qua 1 van de specs.
of deze site zit er nu dik naast

insignificat op 16-06-2013 om 12:29 [Niv: 92 / Exp: 4590]
@gangsterg ik moet toegeven dat sony meer ervaring heeft in tech maken, maar microsoft zal heus wel mensen inhuren die verstand hebben van tech maken en geen amateurs inhuren voor hun grote release.
niet nog een keer in ieder geval

Vaizard op 16-06-2013 om 12:34 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Ik snap wel wat Insignificat zegt. Met het geld dat MS te besteden heeft kunnen ze er best voor zorgen dat er goede Hardware gemaakt wordt. Helemaal wanneer ze hulp hebben van AMD netzoals Sony.

Maar ik denk dat ze idd meer op een allround systeem focussen dan een die-hard gaming console. Het gaat toch wel een krachtig apparaat worden (Qua power ten opzichte van de vorige consoles). Als de PS4 games je liggen heb je een grotere kans dat je ook meteen een krachtigere console hebt voor games. Als de Xbox One games je meer liggen heb je ook meer entertainment gebeuren er bij.

Ik kan iig niet wachten op de games die overal op uit komen De Xbox first party titels hebben mij altijd beter gelegen, dus ik blijf daar most likely ook bij

GanGsterG op 16-06-2013 om 13:55 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@insignificat
Nee ze zullen geen amateurs inhuren maar veel hoef je er niet van te verwachten.



insignificat op 16-06-2013 om 14:09 [Niv: 92 / Exp: 4590]
@vaizard dat is je goed recht, ik heb ook wel een paar titels in de 360 library die ik wil spelen.
maar die van de playstation zijn in groter aantal+ de meeste lui die ik ken gebruiken een ps3, dus met hun spelen kan ook alleen daarop.

@gangsterg misschien dat je ze een beete onderschat,
de 360 ligt qua tech in de buurt van de ps3 (die een jaar later kwam) en beent sony redelijk bij met tech.
probeer ook mee te rekenen dat software matig afstellen mee telt he? en daar is microsoft denk ik wel beter in dan sony

GanGsterG op 16-06-2013 om 15:34 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@insignificat
Nee de 360 zat qua tech echt niet in de buurt.
Het enige voordeel wat de 360 had was het dubbele aan RAM geheugen.

Maar zo te zien weet je niet tot waar cell architectuur tot in staat is wat in de ps3 zat.
Qua rekenkracht liet de ps3 de 360 heel ver achter zich.
cell architectuur is de toekomst van monster PC's en niet voor niks gebruikt NASA 2000 ps3's om zo een super computer te ontwikkelen met ongekende rekenkracht.

Kijk naar de exclusives van de 360 en de ps3.

Ja maar de OS van de ps4 heeft minder rekenkracht en RAM geheugen nodig van de console dan bij de xbox one.
Dus de ps4 OS is wel efficiënter ingesteld.

Waarom denk je dat het verschil tussen de ps3 en ps4 games nu nog niet echt drastisch is, omdat de ps3 gewoon veel rekenkracht heeft enige wat de console remde was de 256 mb RAM geheugen.

Uiteindelijk gaat de cell processor architectuur de standaard worden in de toekomst.
De X-86 architectuur stamt uit 1970 ergens en de basis is gebaseerd op oude technieken en methodes en dus niet toekomst proof.

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-06-2013 om 15:45 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@GangsterG: De PS3 en de Xbox 360 hadden evenveel RAM geheugen namelijk 512 MB, maar de PS3 had een rigide verdeling aan RAM voorbestemd voor GPU en CPU.

insignificat op 16-06-2013 om 15:53 [Niv: 92 / Exp: 4590]
de cell heeft veel power dat is waar.
maar developers die willen ontwikkelen voor de ps3 moeten een grote omweg nemen danzkij die cell,
ontwikkelen voor de ps3 is moeilijker en dev's nemen de moeite er gewoon niet voor.
alleen de exclusives (voornamelijk naughty dogg) person eruit wat erin zit.
en de rekenkracht is zekers waar

Gewijzigd door insignificat op 16-06-2013 om 15:54

GanGsterG op 16-06-2013 om 16:20 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@joni phillips
Dus maar 256 GDDR3 RAM beschikbaar en de 360 had daar 512 MB beschikbaar voor.

@insignificat
Omdat software waar ze mee werken gebaseerd is op x-86.
Ja daarom zeg ik ook de exclusives want de first party ontwikkelaars weten wel de kracht te benutten.
Dus uiteindelijk is de ps3 gewoon veel krachtiger alleen valt het in de praktijk niet waar te nemen bij third party games.

Maarja de ontwikkelaar nemen nu niet de moeite, maar ooit moeten ze wel de moeite gaan nemen voor de cell processor architectuur.
Want dat gaat in de toekomst gebruikt worden.

insignificat op 16-06-2013 om 16:25 [Niv: 92 / Exp: 4590]
dit zal gebeuren wanneer er minimaal 2 of 3 mediums het nodig hebben, niet 1

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-06-2013 om 16:35 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@GangsterG: Nee, 512 MB RAM beschikbaar. 256 MB voor de CPU en 256 MB voor de GPU terwijl de Xbox 360 512 MB RAM had voor CPU en GPU samen.

Konijntje op 17-06-2013 om 00:37 [Niv: 1 / Exp: 65]
@GanGsterG: Kom eens met feiten in plaats van je eigen conclusies beweringen en meningen.
Of werk jij soms bij Sony?

GanGsterG op 17-06-2013 om 12:05 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@konijntje
Nou wil niet veel zeggen maar allea wat ik zeg over specs enz zijn feiten uit bronnen. Niks in mijn reactiea is een verzonnenfeit. Ik kan overkomen als ik een fanboy ben maar helaaa ia er over de nieuwe xbox nika positiefs te melden dat ze behalve wel een goede line up hebben.

Geef me dan eena voorbeeld wat volgena jou onzin is in mijn vorige reacties

insignificat op 17-06-2013 om 12:17 [Niv: 92 / Exp: 4590]
houden we het wel netjes?

Kutabare!!!!! op 17-06-2013 om 22:50 [Niv: 166 / Exp: 8292]
Kom op konijntje doe maar wiebelen wiebelen

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 4
Type:
Hardware
Releasedatum:
29-11-2013
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media