De PlayStation 4 krijgt in de vorm van Drive Club een nieuwe racing franchise, in de plaatste uitgave van Play Magazine leren we weer wat nieuwe dingen over de game.
- Drive Club tracht de balans te vinden tussen simulatie en arcade, zonder hierbij door te slaan in één richting. Het is dus niet zo dat je anderen van de weg moet beuken.
- Er ligt veel nadruk op sociale integratie, niet alleen op het gebied van competities, maar ook op het teamgevoel.
- De eerste betrokkenheid bij de PlayStation 4 van de ontwikkelaar stamt uit 2008. De ontwikkeling van de DualShock 4 controller startte in 2010. De controller moet accuraat sturen in de game mogelijk maken terwijl het touchpad gebruikt zal worden voor de navigatie in de User Interface.
- Fotorealisme is één van de doelen die ze met Drive Club willen behalen. het logische gevolg hiervan is dat er veel aandacht uit gaat naar de details, bijvoorbeeld van de bestuurder en de lichteffecten.
- De focus ligt op het bezitten van een auto en onderdeel zijn van een team.
- Er zitten diverse omgevingen in de game.
- In relatie tot Forza Motorsport en andere Microsoft franchises antwoord de ontwikkelaar: 'Als we niet de eerste of de beste zijn, zijn we niet blij.'
- De inspiratie voor de game komen uit films als Senna en Drive.
|