Hoewel velen zich Gears of War herinneren als een serie met grote mannen die grote geweren vast houden zat er wel degelijk een verhaal achter verborgen, bij het aankomende Judgment zal dit iets anders worden aangepakt.
Schrijver Tom Bissell laat in gesprek met Shack News weten dat Gears of War: Judgment niet draait om elementen als schuld of spijt, in plaats daarvan staat het plezier vooruit. Volgens Bissell is dit mogelijk door de introductie van totaal absurde situaties waarin veteranen en nieuwe soldaten van het Serran conflict samen komen.
Hoewel Judgment hierdoor misschien wel iets meer een humoristische kant op lijkt te gaan tracht collega Rob Auten deze bewoordingen ietwat terug te brengen, volgens hem kent de game namelijk ook enkele zeer donkere momenten.
quote: “But ultimately we did try to go for a tone that was fun, and you want to hang out with these characters in the sense that they’re fun to listen to interact with each other. All my favorite moments of Gears are the ones that had a little bit of lightness to the horror.”
Gears of War: Judgment is een Xbox 360 exclusive die op 22 maart verschijnt en is een samenwerking tussen ontwikkelaars Epic Games en People Can Fly.
|