Binnen de Castlevania franchise wist Lords of Shadow de beste verkopen te realiseren en de komst van downloadable content was dan ook niet heel gek. Toch was niet iedereen binnen het team even gelukkig met deze uitbreidingen.
Konami's Dave Cox legt in een interview uit dat het grote succes van de game als een verrassing kwam, waarna ze door het management gevraagd werden om downloadable content te maken. Omdat deze nooit gepland stond werd het snel in elkaar gezet en gehaast op de markt gebracht.
De DLC, Reverie en Resurrection genaamd, werden beiden matig ontvangen en verkocht. Cox begrijpt dit wel, de content had volgens hem vanaf het begin gepland moeten zijn zodat ze er voorzichtig mee om konden gaan en het binnen het verhaal konden plannen. Toch benadrukt hij dat ze niet gedwongen werden tot het maken van de content, echter was er wel druk om het te doen. Uiteindelijk was het een foute beslissing om dit toch te ontwikkelen.
Helaas wil Cox nog niet kwijt of Lords of Shadow 2 downloadable content zal ontvangen, wel geeft hij aan geen fan te zijn van de hedendaagse uitgaven. Content moet volgens hem iets toevoegen aan de ervaring, echter moet het geen voortzetting zijn van het hoofdverhaal.
|