Capcom zette laatst kwaad bloed onder gamers door betaalde content van Street Fighter X Tekken reeds op de disc te hebben staan. Ondanks de kritieken krijgt het bedrijf bijval van Cliff Bleszinksi.
De design director van Epic Games verdedigt de downloadable content op de disc door het 'de lelijke waarheid binnen de game-industrie' te noemen. Wanneer je volgens hem een game maakt kom je op een gegeven moment in de cyclus van verscheping, een periode van soms wel drie tot vier maanden waarin de game reeds is afgewerkt. Op die momenten staat een team stil terwijl ze toch aan iets moeten werken.
quote: "Om bepaalde redenen moet er bepaalde content vanaf dag één op de disc aanwezig zijn. Het is helaas de lelijke waarheid van de game-industrie. Ik ben niet de grootse fan om dit te doen, maar het is één van de ongelukkige realiteiten."
Bleszinski ziet echter een oplossing, namelijk de digitale distributie van games. Wanneer de games volledig te downloaden zijn betalen we straks simpelweg dertig dollar voor een horrorgame en zijn we er helemaal vanaf.
|