Volgende maand ligt Kingdoms of Amalur: Reckoning in de schappen, een actie-RPG van ontwikkelaar Big Huge Games. Een demo is inmiddels verkrijgbaar, maar toch is de studio niet geheel tevreden.
Ian Frazier, Lead Designer van het spel, laat in een interview weten dat de demo uitbesteed was en draaide op een drie maanden oude build van de game. Door deze oudere versie zaten er nog de nodige bugs in de demo die in de tussentijd weliswaar waren weggewerkt, maar wat niet weerspiegeld werd in de demo zelf. Het ontwikkelteam was dan ook behoorlijk nerveus, echter was hij blij dat hij dat deze toch goed ontvangen werd. Een bugvrije game kan Frazier ons echter niet beloven, volgens hem is er namelijk geen enkele titel op de markt die compleet zonder bugs is.
De Lead Designer wil overigens niet vrij gegeven welke studio de demo ontwikkelde, wel roemt hij hun werk gezien de ondersteuning die ze kregen van de ontwikkelaar. In de demo moest ook flink gesneden worden omdat alle zaken die niet van belang waren weggehaald diende te worden. Hieronder viel ook bepaalde art en audio, hetgeen nodig was gezien de regels van zowel Microsoft als Sony.
Als laatste doet Frazier nog een smeekbode aan gamers die het spel in huis halen: installeer het spel!
quote: "If you have a hard drive, for the love of god, please install. If you're on 360, please install. You will have much, much smaller load screens. Please, please, for the love of all that's holy, install."
|