Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Obsidian: 'Skyrim lag door engine.'


Door Joni Philips op 06-12-2011 om 07:29
Bron: 1Up

Enkele weken geleden lanceerde Bethesda hun topper The Elder Scrolls V: Skyrim, welke naar goede gewoonte opnieuw lekker speelde, maar wel enkele problemen had.

Eén opmerkelijk probleem is de lag op de PlayStation 3 en de Xbox 360, waarbij vooral die eerste er last van heeft. Bethesda zelf heeft laten weten dat er aan het probleem gewerkt wordt, maar volgens andere bronnen binnen de game-industrie zal het probleem niet op 1-2-3 opgelost zijn. Obsidian Entertainment's Josh Sawyer, dat Fallout: New Vegas ontwikkelde voor Bethesda, onthult dat Bethesda's engine problemen heeft met savegames. Naarmate je verder raakt in de game, moet deze meer en meer details opslaan. Savegames van 19 MB zouden hierbij geen uitzondering zijn volgens Sawyer. Deze savegame moet dan ook nog eens in het geheugen blijven.

De reden dat de PS3 hierbij meer problemen geeft dan de Xbox 360 ligt volgens Sawyer bij het opzet van het geheugen. De Xbox 360 werkt met één pool van 512 Mb, terwijl de PlayStation 3 werkt met twee aparte sets van 256 Mb waarvan één voor graphics en één in het algemeen. Aangezien de savegame volledig in die laatste zit, komt de PS3 dus sneller in de problemen dan de Xbox 360 waar het geheugen voor de graphics kan aangesproken worden.


13:38  Retro-Knoeiboel
07:29  Uncharted serie met 13 miljoen
 Reacties (29)
 Pagina: 1 | 2
JDS-82 op 06-12-2011 om 07:47 [Niv: 17 / Exp: 840]
en als ik nu voor de 2de maal mn save kwijt ben, vliegt de game buiten :p

Gast (78.22.239.xxx) op 06-12-2011 om 07:58
was al zo bij Fallout 3. aangezien ze het bij de start van skyrim nog niet verholpen hebben zou ik idd ook niet op korte termijn een oplossing verwachten...

Gast (84.85.20.xxx) op 06-12-2011 om 08:11
verbaast mij niets Fallout 3 liep bij mij zo vaak vast, tot het op een punt kwam dat het onspeelbaar werd.
Niet ter vergeten de bugs en lag of framerate drops.
Maar goed dan moet ik ook wel zeggen dat dit ook totaal niet mijn spellen zijn pak heb wel keer op voor 20 euro om ff te plat te halen of keer door spelen zelfs met een guide ben je met zon game als deze toch 40 tot 60 uur weer bezich.

Nicholas Vi Britannia op 06-12-2011 om 08:57 [Niv: 42 / Exp: 2122]
Dus het is heel moeilijk te fixen en ze hebben dus een kapot spel de deur uit gedaan?

Gast (217.27.233.xxx) op 06-12-2011 om 09:07
Los van de dat de savegame misschien wel een groot aandeel in het geheugen gebruik heeft was de ES4 engine natuurlijk al een draak van een engine en skyrim is feitelijk een update van dezelfde buggy engine. ES4 wist al de sterkste computers die je maar kon verzinnen op hun knieën te krijgen. En waarvoor? Matige graphics want zelfs voor de tijd dat ES4 uit kwam was het niet heel geweldig. Zelfde geldt feitelijk ook weer voor Skyrim.

Bathesda heeft trouwens altijd problemen met engines gehad. Ze kunnen leuke games verzinnen en aardig in elkaar zetten maar goed programmeren is al vanaf de begin dagen een probleem bij het bedrijf. Structureel blijven dezelfde problemen terug komen. Er zijn veel mooiere games die veel beter draaine op mindere hardware maar de engine van de ES games is gewoon heel erg slecht en maakt niet goed gebruik van de hardware die beschikbaar is.

Weslii op 06-12-2011 om 09:25 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Ik ken toch weinig spellen die zo'n grote wereld zo mooi en gedetailleerd weergeven.

Daarom koop ik multiplatform titels altijd op 360.

Gast (87.236.3.xxx) op 06-12-2011 om 09:43
Ik ken toch weinig spellen die zo'n grote wereld zo mooi en gedetailleerd weergeven.

Daarom koop ik multiplatform titels altijd op de pc

HolyGamer op 06-12-2011 om 09:54 [Niv: 1 / Exp: 68]
geen last van op pc ;$

Gast (84.35.226.xxx) op 06-12-2011 om 10:13
ik heb helemaal nergens last van! skyrim is top op de playstation 3.

Gast (178.116.242.xxx) op 06-12-2011 om 10:20
@Gast (84.35.226.xxx)
zeveraar als je een spel aan minder dan 5 fps top vind doe dan maar de ps3 versie is gewoon barslecht

Angel666 op 06-12-2011 om 10:48 [Niv: 59 / Exp: 2969]
hij is wel al een paar keer vastgelopen maar voor de rest nergens last van hoop niet dat ik me save straks kwijt ben.

Gast (91.181.70.xxx) op 06-12-2011 om 11:04
@Gast 84.35.226
Natuurlijk heb jij geen last op je PS3, jij hebt waarschijnlijk een speciaal model gekregen, een model met meer geheugen. Bij mij is dit in elk geval klote op de PS3.

Gast (77.170.208.xxx) op 06-12-2011 om 11:53
Ligt aan wat voor model PS3/Xbox 360 je hebt, denk ik???

the_dan op 06-12-2011 om 11:57 [Niv: 310 / Exp: 15521]
Moet ik weer met caps PC!!!! gaan typen?

Want ik denk dat jullie wel snappen dat de PC!!! weer eens de beste is

Orian op 06-12-2011 om 11:58 [Niv: 67 / Exp: 3361]
@ Gast (217.27.233.xxx):

Ehh, Oblivion was toch duidelijk wel een van de (de?) mooiste games tijdens release.

Ik vraag me toch af hoe deze bug erin geslopen is. De engine van skyrim is een uitgebreide versie van die van Fallout, die van Fallout een uitgebreide versie van die van Oblivion en die van Oblivion een uitgebreide versie van die van Morrowind. Morrowind had hier (zover ik weet) geen problemen mee. Dus ergens tussen Morrowind en Oblivion is het misgegaan. Het lijkt me dat je dat toch wel moet kunnen vinden en verhelpen ?

Onna76 op 06-12-2011 om 12:06 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Enige lag waar ik last van heb is bij het saven, dankzij die &^**^% patch, voor de rest GEEN last van lag en ook nooit gehad. Ja... bij Oblivion en dat bij de complete versie zelfs en die had me een partijtje glitches en bugs

Ik heb trouwens de Slim PS3... per definitie de beste versie

@Nicholas Vi Britannia, overdrijven is echt een vak hoor, sjesus. Zoals gezegd had ik met de Game of the Year Edition van Oblivion nog meer last dan nu met Skyrim. Pop ups kwamen aan de orde van de dag, poef hey een fort die zag ik nog niet, constante area loadings, lag in saven en glitches en de nodige bugs.

Gewijzigd door Onna76 op 06-12-2011 om 12:09

Gast (80.56.128.xxx) op 06-12-2011 om 12:10
mensen met een ps3...ruil hem in voor een goede pc xD

Nelus op 06-12-2011 om 12:11 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Reden genoeg om op de PC te halen, high res en view distance voor het leven!

Matesers op 06-12-2011 om 12:18 [Niv: 58 / Exp: 2892]
PS3 ruilen voor een pc... Dat kan maar dan loop je PS3-exclusieve-games mis.

Gast (212.182.164.xxx) op 06-12-2011 om 12:27
ind Nelus.. kheb alles voluit staan en ook al de nodige Mods ^^

Codewarrior op 06-12-2011 om 14:47 [Niv: 110 / Exp: 5485]
Begonnen met Skyrim op PS3 en rond 10 uurtjes inzitten, nergens last van. Ik maak altijd meerdere save files aan op mijn 320GB HDD.

Moet wel zeggen dat de PS3/360 versies er echt lelijk utizien tov PC. Als ik een gamer pc had zou ik deze op de PC halen en nooit op een console.

Gast (213.244.167.xxx) op 06-12-2011 om 14:49
kutgame

Gast (86.82.186.xxx) op 06-12-2011 om 17:20
@ Gezer, de problemen beginnen bij de meeste mensen na ongeveer 25 uur en worden daarna steeds erger.

Je HDD vervangen door een SSD schijnt trouwens goed te werken, helaas zijn die dingen nogal duur. Sowieso is het eigenlijk belachelijk dat je je console moet upgraden voordat je het spel echt goed kan spelen. Dat is juist één van de grootste redenen waarom mensen gamen op een console ipv PC.

PS3gamerXD op 06-12-2011 om 17:23 [Niv: 67 / Exp: 3340]
Als Bethesda nou echt een nieuwe engine zou gebruiken hadden we dit probleem niet eens. Skyrim's engine is gewoon een (matige) doorontwikkeling.

Gast (86.83.92.xxx) op 06-12-2011 om 18:39
Of de PS3 is een matige console...

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Elder Scrolls V: Skyrim
Type:
Game
Releasedatum:
11-11-2011
Ontwikkelaar:
Bethesda Softworks
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media