Op E3 raakte bekend dat Konami een nieuwe studio oprichtte namelijk Kojima Productions met aan het hoofd Hideo Kojima. Het belangrijkste doel van de studio, Metal Gear games maken. De eerste projecten van de studio zijn de PS3 Metal Gear Solid 4, de PSP Metal Gear Acid 2 en de PS2 Metal Gear Solid 3: Subsistence.
Na de afwerking van Metal Gear Solid 4 zal Hideo Kojima het voor bekeken houden. Zowel voor hem als designer Youji Shinkawa wordt Metal Gear Solid 4 de laatste Metal Gear. Zij willen beiden andere kanten op. Ook na de release van Metal Gear Solid 3, liet Kojima dit al eens noteren.
Op Tokyo Game Show konden we ook zien hoe Kojima enkele games speelde en één van die games was Metal Gear Solid 4. Een dag na het vertonen van de trailer wilden zowel Konami als Sony bewijzen dat MGS4 op een PlayStation 3 liep en niet pre-rendered was zoals de E3 filmpjes.
Een speciaal event werd georganiseerd dat begon met de E3 trailer van de game gevolgd door een trailer van Metal Gear Raiden Snake Eraser. In die trailer reist Raiden terug in de tijd naar de MSX titel Metal Gear 2 om Snake en Big Boss uit te schakelen en zo zelf de grote held te worden. Raiden faalt echter. Dan kwam Ken Kutaragi even langs met enkele korte woorden. Zelfs hij was verrast door wat Konami met de PS3 kon en daar voegde hij de volgende woorden aan toe die veel gamers zullen herhalen.
"I want to play MGS4 soon."
Na het tonen van de TGS trailer, werden er nieuwe beelden getoond. De nieuwe beelden liepen op een PlayStation 3 Dev Kit en in het midden van de presentatie pauzeerde men, greep een medewerker van Konami de Dualshock 2 controller (Sony heeft blijkbaar nog geen werkende controllers voor developers) en begon hij in te zoomen en te draaien rond Snake, een bewijs dat de trailer realtime was.
|