Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 Oktober 2020 
(9) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
22 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
20 Oktober 2020 
(19) 
(0) 
(5) 
(5) 
(0) 
(2) 
(1) 
19 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(5) 
(4) 
18 Oktober 2020 
(0) 
17 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(11) 
(4) 
16 Oktober 2020 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Oktober 2020 
(6) 
(5) 
(5) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(13) 
14 Oktober 2020 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(3) 
13 Oktober 2020 
(5) 
(2) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
12 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
11 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Oktober 2020 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2020 
(18) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
08 Oktober 2020 
(2) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
07 Oktober 2020 
(10) 
(6) 
(15) 
(5) 
(2) 
(0) 
06 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
04 Oktober 2020 
(4) 
(6) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(3) 
02 Oktober 2020 
(0) 
(3) 
(3) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

Golden Axe


Door Joni Philips op 11-07-2011 om 17:24
Bron: Gamed

Op de Xbox Live Arcade is de eerste SEGA Vintage Collection ondertussen een drietal jaar beschikbaar, maar langzaam brengt SEGA hun oude games ook naar het PlayStation Network.

Na Sonic the Hedgehog, Sonic the Hedgehog 2 en Streets of Rage 2 komt nu SEGA Mega Drive titel Golden Axe naar de PlayStation 3. De game is tijdelijk gratis beschikbaar voor PlayStation Plus gebruikers en wordt later ook beschikbaar voor normale PlayStation 3 gebruikers. In de stijl van zijn voorgangers heeft Golden Axe een zeer trouwe port (van de arcade-versie) gekregen waarbij de wijzigingen zich beperken tot het toevoegen van Trophies; het uitbreiden van de emulatie-opties met betrekking tot het uitrekken en smoothen van de graphics, het instellen van de besturing en de mogelijkheid tot saven op elk moment; en het toevoegen van online mogelijkheden voor de coöperatieve modus. Aan de kern van de game is dus niets veranderd, de potentiële replaywaarde is simpelweg uitgebreid met de vernieuwingen omdat je de game meerdere malen zult moeten starten om ze allemaal te verdienen.


We mogen hier zeer blij mee zijn, want Golden Axe is geen game die uren van je tijd in beslag zal nemen. Gedurende negen levels volg je een dwerg, een amazone of een barbaar op hun queeste om hun land te redden. Hiervoor zullen ze de nodige vijanden verslaan, wat ze doen in vijf stages. De andere vier stages zijn tussenlevels die minder dan een minuut duren waarin je niet kan sterven en enkel bonussen voor gezondheid en magie dient te verdienen. Je hebt in feite maar vijf levels, waarbij elk level zo'n vijf minuten lang is. Als je meteen voor de coöperatieve mode kies, is het zelfs minder omdat het aantal vijanden ten opzichte van de singleplayer ongewijzigd blijft. De Trophies lijken gekozen om je de game meerdere keren te laten doorspelen, maar langer dan een uurtje duurt 100% uitspelen niet.

De gameplay is gelukkig voldoende leuk om dat uurtje zeer interessant te maken. Het vechten bestaat uit aanvallen met je wapen, een werpaanval, je magie en de beesten. Elk van de verschillende types is hierbij zeer eenvoudig, zo heb je twee aanvallen met een wapen: je kunt gewoon aanvallen en aanvallen terwijl je springt. Elk personage heeft hierbij verschillende wapens, maar hun aanvallen zijn hetzelfde. Bij de magie zien we wat meer variatie, dat systeem is ook het meest uitgebreid. Elk personage heeft meerdere magische aanvallen, waarbij het aantal 'potions' bepaalt welke aanval je uitvoert. Zo kun je met de amazone kiezen om al haar magie te verzamelen en een draak op te roepen; of gewoon zwakkere magische aanvallen uit te voeren die minder schade doen; maar die sneller mogelijk zijn. Daarnaast kun je ook drie beesten berijden. Deze dien je te stelen van je vijanden en blijven maximaal tot het einde van het level bij je.


Echt indrukwekkend is het allemaal niet, maar zeker in de offline/online coöperatieve mode is het zeer plezierig om de game nog eens uit te spelen. Tegelijk dient opgemerkt te worden dat gezien zijn prijs voor niet-Plus gebruikers, dat uurtje plezier niet voldoende is. Met de SEGA Mega Drive Ultimate Collection kun je de game ook krijgen voor een betere prijs, hoewel deze versie geen online coöp heeft; is het geen groot gemis. De online coöp is leuk in deze titel, maar het is niet voldoende om de meerwaarde te verklaren. Het feit dat de graphics en het geluid niet veranderd zijn, noch ten opzichte van de originele release als ten opzichte van de SEGA Mega Drive Ultimate Collection maken het moeilijker. Als je PlayStation Plus hebt en je deze game gratis in huis kunt halen, is Golden Axe zeker de moeite om eens te spelen. Aan de normale prijs is het gewoon te veel voor de kleine spelduur.
Beoordeling
Gameplay   60
Sound   40
Graphics   40
Replay   20

Golden Axe blijft de moeite, maar is te duur.
40


18:53  FIFA 12 laat nieuwe screenshots zien
17:06  Zumba blijft aan top in UK Charts
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Gast (62.193.225.xxx) op 11-07-2011 om 18:06
Je kunt toch ook gewoon die megadrive collectie van Sega kopen.

Als ze een spel online gooien laat het dan een collectie zijn of een Dreamcast game.

Gast (195.240.188.xxx) op 11-07-2011 om 18:26
Kans is ook erg groot dat je deze of op de 360 jaren geleden hebt gekocht of in de megadrive collection. Too little too late IMHO.

Gast (62.193.225.xxx) op 11-07-2011 om 18:33
Sega is echt een looserbedrijf geworden....
Consolewars verloren
Bijna Bankroet
Games op consoles van concurrenten uitbrengen.

Hoe diep kun je zinken dat je oude megadrive spelletjes apart uitbrengt terwijl er ook collecties zijn met dezelfde spellen inbegrepen voor een relatief betere prijs.

Ze hebben de cash waarschijnlijk hard nodig..
Als ze nou Shenmue ofzo uitbrachten, inplaats van bestaande franchises als Yakuza en Sonic helemaal uitmelken. Golden Axe: Beast Rider was ook ruk.

Ze hebben letterlijk elke oude franchise die ze hadden de grond ingeboord.

Gast (86.92.226.xxx) op 11-07-2011 om 18:50
Gast hierboven weet nog niet dat Sonic op de terugweg is. Ik raad hem aan zijn ogen wat beter open te houden als tie Sonic Generations ergens tegenkomt.

Gast (90.36.51.xxx) op 11-07-2011 om 19:01
Wat ewn belediging om golden ace een 5 ye geven, :( 1van mn favo apellen vroeger opde pc _O_

Gast (94.212.135.xxx) op 11-07-2011 om 19:06
Die screenshots...
Het lijkt wel of ze met olieverf zijn gemaakt ofzo.
Volgens mij is dat een een of ander kansloos filter.

Pixels FTW.

Triest toch dat je met emulators op de PC een betere ervaring kunt krijgen met het echte werk.
Ontwikkelaars mogen zich wel eens achter de oren gaan krabben.

Stammetje91 op 11-07-2011 om 20:02 [Niv: 302 / Exp: 15113]
"Golden Axe blijft de moeite, maar is te duur."

Een game met een 40/100 de moeite noemen, lijkt me een beetje omslachtig. De prijs mee laten tellen in de score, waar het in dit geval een beetje op lijkt, is natuurlijk helemaal onzin. Dat zegt niets over de game zelf.

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-07-2011 om 20:09 [Niv: 1172 / Exp: 58601]
Een review is een koopadvies, de prijs telt dus altijd mee. De review zegt of de game de moeite om te kopen en daar lijkt prijs toch flink mee te spelen. In het geval van PSN games reken je ze ook niet af op het feit dat ze minder bieden dan games van €60 bijv. Die beoordeel je op hun eigen prijsklasse.

Gast (87.211.243.xxx) op 11-07-2011 om 20:57
en dan kijk ik in de plus section en dan zie ik 'm niet

Gast (90.36.51.xxx) op 11-07-2011 om 22:27
Als de prijs meeteld kan van alle games zo'n 2 punten afgetrokken worden

Gast (90.36.51.xxx) op 11-07-2011 om 22:27
Nieuwe consolegames dan :(

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-07-2011 om 23:04 [Niv: 1172 / Exp: 58601]
Aangezien een nieuwe consolegame standaard €60 kost, is het natuurlijk gemakkelijk om dat als basis benchmark te nemen; zeker aangezien dat al zo meer dan 10 jaar is.

chimnino op 11-07-2011 om 23:16 [Niv: 94 / Exp: 4709]
de PS1 en Super Nintendo spellen waren toch ook al 140 gulden? En PC games 100 gulden.

Gast (78.22.192.xxx) op 12-07-2011 om 01:09
180 gulden voor een snes game was niet ongewoon.

Weslii op 12-07-2011 om 10:13 [Niv: 167 / Exp: 8331]
Je moet een spel beoordelen op wat het is. Niet op hoeveel het kost. De prijs mee laten wegen in een review is zoals stammetje al zegt absurd.

Een review zou ook geen koopadvies moeten zijn maar een onderbouwde mening van de reviewer. Dan kan ik zelf wel bepalen of ik tot een aankoop over wil gaan of niet.

Golden Axe is gewoon een leuke retro game.

Joni Philips (Eindredacteur) op 12-07-2011 om 12:22 [Niv: 1172 / Exp: 58601]
In dat geval zou je kleine PSN games ook moeten vergelijken met duurdere games. Dan moet je bijv. Golden Axe op dezelfde schaal zetten als God of War III.

Stammetje91 op 12-07-2011 om 14:15 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Dat klopt. Weslii verwoordt het perfect. Jouw methode zou betekenen dat ik Portal 2 een twee moet geven omdat ik er in vijf uur door heen ben. Gaat toch nergens over.

Een review is niet bedoeld als koopadvies. Wat een achterlijk aanname.

Gast (193.191.216.xxx) op 12-07-2011 om 15:46
Dus jullie vinden het geen probleem als je 60 betaalt voor een game die je doorspeelt op een uur? Waarom lezen jullie trouwens reviews als je geen advies wilt of je een game moet kopen?

Gast (193.191.216.xxx) op 12-07-2011 om 15:47
< Laten we wel wat beleefd blijven. >

Gewijzigd door Joni Philips op 12-07-2011 om 18:48

Stammetje91 op 12-07-2011 om 18:41 [Niv: 302 / Exp: 15113]
@Gasten
Prijs is relatief. De game zelf zal niet veranderen, de prijs verschilt daarentegen per aanbieder. Daarnaast bestaan er op online platformen aanbiedingen.

Natuurlijk kan een review je koopgedrag beïnvloeden. Een reviewer kan alleen niet bepalen voor welke prijs een individuele consument bereid is een product te kopen.

Gast (62.193.225.xxx) op 12-07-2011 om 19:00
Als iemand een NES game fullpriced op de 360 uitbrengt, dat biedt spel gewoon niet genoeg voor de prijs, en telt de prijs zwaar mee in het cijfer.

wesmoen op 13-07-2011 om 14:56 [Niv: 56 / Exp: 2798]
Dus als ik het goed begrijp? Dan is prijs/kwaliteitverhouding ingrijpend genoeg voor het cijfer? waarom klinkt dat gewoon niet logisch?

Boogieboyz op 13-07-2011 om 20:29 [Niv: 303 / Exp: 15126]
Wat een gezeik om een cijfer altijd. Mensen vergeten telkens weer dat dit slechts de mening van een ANDER is.

Je wilt het spel dus kopen omdat het je leuk lijkt maar omdat iemand anders het een 4 geeft laat je het maar liggen? Doe nie zo achterlijk... Ik wil Alice, vind ik echt vet, maar als het spel een 1 kreeg, heb ik schijt aan, koop ik em nog.

Of gaat het over de speeltijd? Geen idee al die reacties hier ze zeggen allemaal wat anders. Naja, Golden Axe is zoals zoveel spellen van die tijd gebaseerd op een arcade game, die waren ook nooit lang, duuuuuh.

Of gaat het over de prijs? Daarover zeiken lost maar 1 ding op: Niks. Koop het of koop het niet, klaar. Vind je het te duur? Niet kopen, problem solved. Vind je het niet te duur, wel kopen, enjoy. Problem Solved.

Korte speelduur? Speel nog een keer. Speel nog een keer met een vriend. Speel het nog een keer op een hogere moeilijkheidsgraad. Eindeloze mogelijkheden.

Allemaal gebral om niks hier...

Gewijzigd door Boogieboyz op 13-07-2011 om 20:30

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Golden Axe
Type:
Game
Releasedatum:
11-07-2007
Ontwikkelaar:
Backbone Entertainment
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:



Meer media