Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

WWE: Day of Reckoning 2


Door Rene Groen op 19-09-2005 om 00:21
Bron: Gamed

Het eerste Day of Reckoning deel voor de Gamecube was een aangename game, maar schoot helaas te kort om echt als topspel bekroond te worden. In deel 2 gaat ontwikkelaar Yuke's in de herkansing om er een nog betere game uit te poepen.


De gameplay

Ook de gameplay is op de schop genomen.
Ten eerste is daar de Stamina meter. Deze meter, welke het uithoudingsvermogen weergeeft, moet goed in de gaten gehouden worden. Hoe meer acties je uitvoert, hoe sneller deze namelijk leegloopt. Het aanvullen gebeurt vervolgens wel automatisch, maar enkel wanneer je rustig bent en dus geen acties uitvoert. Hoewel dit een grote verbetering zou moeten zijn vond ik het persoonlijk een grote irritatie. Natuurlijk brengt het wat meer de realiteit over, maar als ik om de paar acties steeds weer afstand moet nemen om mijn meter vol te laten lopen dan wordt het tempo teveel uit het spel gehaald. In een game wil ik blijven doorgaan, de overhand nemen ten opzichte van mijn tegenstander en laten zien dat ik de betere ben. Deel ik echter een paar combinaties uit en ik moet wachten tot ik weer bijgekomen ben van dit brute geweld, dan vind ik dat geen toevoeging aan de gameplay. Ik snap dan ook niet goed waarom ze dit in het tweede deel hebben toegevoegd, want ik zie echte worstelaars ook niet om de zoveel tijd even stil staan om bij te komen.



Gelukkig zijn de overige toegevoegde elementen wel waardevol te noemen.
Zo is het grapple systeem beter uitgewerkt en is het daardoor mogelijk om meer combinaties te maken, of ze juist beter af te slaan van je tegenstander. Meer nog dan in het eerste deel had ik het idee controle over mijn karakter te hebben waardoor ik op sommige momenten beter tegenstand kon bieden, wat weer leidde tot minder frustratie. Ik raad je dan ook aan om de training twee of drie keer door te nemen voordat je begint. Niet alleen is deze uitgebreid, het geeft ook beter weer hoe alles in elkaar steekt. Je krijgt de vele controls pas echter onder de knie wanneer je de moeite neemt om deze training optimaal uit te werken en dat lukt je niet wanneer je deze training slechts één keer doorlopen hebt.

Een andere nieuw systeem is die van de submissions. Wanneer je tegenstander (of jijzelf, zoals je wilt) een submission uitvoert zie je de C-stick in beeld staan met vier mogelijkheden (toegedeeld naar de boven- en onderkant en de linker- en rechterkant) De opties welke je krijgt zijn rest hold, submission, taunt en drain.
Als je dezelfde kant op beweegt als je tegenstander in gedachten had dan blokkeer je de aanval. Gok je daarentegen verkeerd, dan zal je alsnog in zijn aanval belanden. Het is misschien meer een systeem van geluk dan wijsheid, maar het voelt wel goed aan en het brengt de nodige variatie met zich mee.



Een laatste gameplay element welke een grotere waarde heeft gekregen is die van het bloed. Raak je je tegenstander goed op het hoofd, dan zal deze gaan bloeden. Hier houdt het echter niet op, want wanneer je verder op dit hoofd inwerkt zal hij niet alleen heviger gaan bloeden (inclusief sporen op de mat) maar zal zijn stamina ook sneller dalen.

Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5
Beoordeling
Gameplay   74
Sound   48
Graphics   90
Replay   67

Helaas bevat Day of Reckoning teveel fouten om een verbetering te zijn van het eerste deel
73


09:58  Er zit nog leven in S.T.A.L.K.E.R.
22:26  Teams van 6 man voor Phantasy Star Universe
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Sentinel op 19-09-2005 om 01:10 [Niv: 27 / Exp: 1341]
Erg mooie review
laatste woord bij beoordeling heeft een spelfout :p

Gewijzigd door Sentinel op 19-09-2005 om 01:10

Gast (84.27.215.xxx) op 19-09-2005 om 09:22
mooie revieuw :d

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-09-2005 om 09:48 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Bedankt mensen.
De fout is inmiddels verbeterd, ervanuitgaande dat je op het onderschrift doelde

Sentinel op 19-09-2005 om 13:35 [Niv: 27 / Exp: 1341]
Ja op dee waar je de L vergeten was

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-09-2005 om 13:41 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Had het inderdaad niet gezien, nogmaals dank

Sentinel op 19-09-2005 om 14:26 [Niv: 27 / Exp: 1341]
Dat heet spellingscontrole op word :p

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-09-2005 om 15:53 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Nee, dat heet een letter teveel in je onderschrift hebben.
Niet te bijdehand gaan doen als je geen idee hebt waardoor het komt

Sentinel op 19-09-2005 om 16:20 [Niv: 27 / Exp: 1341]
Je had geen letter teveel hoor?
1 te weinig?

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-09-2005 om 16:26 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Je snapt het niet. Zeg dat je 30 tekens in je onderschrift mag en ik had er 31, dan is dat er dus 1 teveel en dan haalt hij deze eraf.

Hoe dan ook, laten we inhoudelijk bij de review blijven.

Gast (81.83.177.xxx) op 03-12-2005 om 08:47
_O_

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
WWE Day of Reckoning 2
Type:
Game
Releasedatum:
23-09-2005
Ontwikkelaar:
Yuke´s
Uitgever:
THQ Inc.
Media:
Geen media gevonden