Het is alweer een tijd stil rondom BioShock 4 en dat is niet altijd een goed teken. Bloomberg journalist Jason Schreier kan dit onderschrijven en zegt dat een laatste review van uitgever 2K ze niet wist te overtuigen.
Gelukkig is niet besloten om het project per direct te annuleren, wel zullen er grote veranderingen moeten worden doorgevoerd, waaronder in het verhaal. Ook is besloten om twee ontwikkelaars die een creatieve rol invullen te verwijderen uit hun posities. Kelley Gilmore is hierdoor niet langer het studiohoofd en doorgeschoven naar de uitgeverskant, terwijl creative director Hogarth de la Plante eveneens naar deze tak is overgeheveld.
2K zou het personeel van Cloud Chamber hebben ingelicht dat ze "wendbaarder en efficiënter" moeten zijn, wat volgens Schreier zorgen zou baren dat er een ontslagronde volgt. Bloomberg, waarvoor Jason Schreier schrijft, kreeg naar aanleiding van zijn verhaal de volgende reactie van 2K Games:
quote: "We werken er hard aan om BioShock zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst. Op dit moment hebben we een goede game, maar we zijn vastbesloten om er een geweldige game van te maken. We werken nauw samen met de directie van de studio om deze koers uit te stippelen."
Het is alweer tien jaar geleden dat we voor het eerst iets vernamen van BioShock 4, maar volgens Schreier is de game al langer in ontwikkeling. In 2018 zou de ontwikkeling een reboot zijn ondergaan, en in 2023 werd beweerd dat er intern wederom een reboot zou zijn geweest. De laatste keer dat we iets van de game vernamen was vorig jaar, toen werden er meerdere vacatures bij de ontwikkelstudio geopend.
Tussentijds zouden er ook plannen geweest zijn om de originele BioShock van een remake te voorzien, maar inmiddels is dit niet langer het geval.
|