Over iets meer dan een maand verschijnt Hell is Us, het ideale moment om het dungeonsysteem uit de game nog eens extra te belichten. Creatief en art director Jonathan Jacques-Belletęte vertelt ons meer.
Het verhaal van Hell is Us verplaatst spelers naar Hadea, een fictief land dat geteisterd wordt door een dodelijke burgeroorlog. Deze afgezonderde natie verbergt een mysterieus verleden en herbergt eeuwenoude, lang vergeten kerkers. Spelers moeten deze dungeons verkennen om in hun missie te vorderen en de geheimen te ontrafelen achter de vreemde gebeurtenissen die zich in het gebied afspelen.
De kerkers zijn geen optionele zijwegen maar vormen een integraal onderdeel van het avontuur. en geven nieuwe inzichten in de geschiedenis van Hadea. Elke dungeon is uniek in zijn sfeer, uitdagingen en betekenis. Om erin te vorderen moeten spelers verschillende vaardigheden gebruiken, waaronder slimme interactie met omgevingen, zorgvuldige observatie, logisch denkwerk en het bestrijden van vele vijanden. Aan het eind van elke kerker wacht spelers een laatste, intense confrontatie, die leidt tot onthullingen die licht werpen op het moeizame verleden van de afgelegen uithoek van de wereld waarin de betreffende kerker zich bevindt.
Hell is Us is een third-person actie-avonturenspel dat melee combat, verkenning en een boeiend verhaal combineert. Door de Player-Plattering-aanpak die spelers aanmoedigt hun instincten in plaats van markers te volgen, wil de titel terugkeren naar de wortels van avonturenspellen. Door alle vormen van opdringerige hulp en aanwijzingen uit de game te elimineren, worden spelers uitgedaagd zelf te observeren en reflecteren. In Hell is Us nemen spelers de rol aan van Rémi, die op zoek is naar zijn oorsprong in een land dat wordt geteisterd door een burgeroorlog. Achter de bijna totale zelfvoorzienendheid van het land schuilt een duister geheim: de recente verschijning van bovennatuurlijke wezens die doen denken aan de oude grafstenen en monumenten in de regio. Voorzien van wapens die speciaal zijn gesmeed om deze monsters te bestrijden, moet Rémi slim gebruik van zijn uitrusting maken om te overleven.