 |
|
Nieuws: [Upd.] Nieuwe details over PSN-storing
Door GekooktEi op 27-04-2011 om 20:47
|
Bron: PlayStation.Blog.Europe
|
Sinds zes dagen is het PlayStation Network niet langer te bereiken, een aanval op het netwerk heeft ervoor gezorgd dat Sony hun platform tijdelijk offline heeft gebracht.
Sony laat vandaag middels een nieuwe blogpost weten dat het nog niet duidelijk is wanneer het PlayStation Network weer online gezet kan worden, maar ze zorgen dat het zo snel mogelijk kan. Ditmaal hebben ze echter belangrijke details uitgegeven:
- Er zijn door de hackers allerlei gegevens waaronder namen, adressen en wachtwoorden buitgemaakt. Hoewel er geen bewijs voor is, is het goed mogelijk dat de hackers ook creditcardgegevens van PSN-leden hebben bemachtigd. Sony zegt dat er "geen bewijs" voor is, maar "sluit de kans ook niet uit"
- PSN-gebruikers moeten de komende tijd extra verdacht zijn op vreemde mailtjes of telefoontjes die om gevoelige informatie vragen
- Aangeraden wordt om meteen je wachtwoord te veranderen als het PSN weer online is
- Ook is het vooral belangrijk om je creditcardrekening in de gaten te houden en meteen te blokkeren bij uitgaven waar je niets van weet
Voor extra informatie verwijst men naar deze FAQ.
[Upd.] De afgelopen dagen kreeg Sony kritiek omdat men te laat vertelde dat er persoonlijke data gestolen is. Sony heeft nu via de PlayStation Blog gereageerd op deze kritiek. Het bedrijf laat weten dat de diefstal van de persoonlijke gegevens pas later ontdekt is. Op het moment dat de problemen werden vastgesteld, werd het netwerk uitgeschakeld en werd een externe beveiligingsfirma ingehuurd om te helpen. Pas later werd ontdekt dat er persoonlijke data gestolen kan zijn.
There’s a difference in timing between when we identified there was an intrusion and when we learned of consumers’ data being compromised. We learned there was an intrusion 19th April and subsequently shut the services down. We then brought in outside experts to help us learn how the intrusion occurred and to conduct an investigation to determine the nature and scope of the incident. It was necessary to conduct several days of forensic analysis, and it took our experts until yesterday to understand the scope of the breach. We then shared that information with our consumers and announced it publicly yesterday evening.
|
|
|
|
06:15 Packshot White Knight Chronicles II
19:48 Brink met twee Get SMART-trailers
|
Reacties (92) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Nickdhnick
op 27-04-2011 om 08:51
[Niv: 60 / Exp: 2998]
|
"Behalve voor zover in de onderhavige voorwaarden is bepaald, geven wij geen garantie over de kwaliteit, bruikbaarheid, beschikbaarheid, volledigheid, juistheid en het functioneren van Sony Online Network of enige Services die via Sony Online Network beschikbaar zijn. Wij garanderen niet dat PSN altijd beschikbaar of foutvrij is en wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor uw onvermogen om enige Services te kopen of te gebruiken."
Door de gebruikersvoorwaarden van het PSN hoeft Sony geen vergoeding te geven. Want zij zeggen dat het niet foutvrij is en wij hebben die voorwaarde geaccepteerd -_-'
"Wij sluiten alle aansprakelijkheid uit voor gegevensverlies of onbevoegde toegang tot uw gegevens, account voor Sony Online Network of portemonnee voor Sony Online Network, en voor schade toegebracht aan uw software of hardware als gevolg van het gebruik van of de toegang tot Sony Online Network."
En dan het volgende alleen als er iets uit je portemonnee verdwijnt of als een service niet werkt wanneer je het gekocht hebt.
"Als wij jegens u aansprakelijk zijn voor een tekortkoming in de levering van Services, is onze aansprakelijkheid beperkt tot het opnieuw ter beschikking stellen van de betreffende Services of (ter uwe keuze) terugbetaling aan uw portemonnee voor Sony Online Network van het bedrag dat u voor de Services hebt betaald. Onze aansprakelijkheid, in welke omstandigheden dan ook, is beperkt tot EUR 40 (of de tegenwaarde daarvan in de plaatselijke munteenheid), of, indien dit hoger is, het ongebruikte bedrag in uw portemonnee voor Sony Online Network."
Ik haat de voorwaarden xD
|
|
Gast (141.252.223.xxx)
op 27-04-2011 om 08:55
|
Oh dit is leuk. Zal die fanboys leren
|
|
Roderick
op 27-04-2011 om 08:58
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
[Nick: done]
En Sony, stop er maar gewoon mee. KutPSN.
Gewijzigd door Nickdhnick op 27-04-2011 om 09:05
|
|
Weslii
op 27-04-2011 om 09:24
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ Nick
Als ik het goed lees hebben ze zich alleen ingedekt voor het verliezen van mijn gegevens. Ze zijn ze echter niet verloren (ze hebben ze nog gewoon) een onbevoegde heeft ze gekopieerd.
Verder zie ik ook dat ze zich niet hebben ingedekt tegen eventuele uitgaven die de desbetreffende onbevoegden met mijn credit card gaan doen.
Verder zijn algemene voorwaarden niet altijd zonder meer geldig.
|
|
Nickdhnick
op 27-04-2011 om 09:36
[Niv: 60 / Exp: 2998]
|
@Weslii: "of onbevoegde toegang tot uw gegevens"
Dat hebben de hackers dus wel gehad. Ten minste, ik vat het kopiëren van gegevens ook zo op.
|
|
D:
op 27-04-2011 om 09:56
[Niv: 172 / Exp: 8612]
|
mja dat word dus paswoord veranderen enzo dus.
verder maak ik me niet druk.
|
|
Weslii
op 27-04-2011 om 09:57
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Hmm, daar heb je denk ik gelijk in.
Ik vraag me af of ze dat zomaar mogen uitsluiten in hun algemene voorwaarden. Zij hebben ook een bepaalde verantwoordelijk om goed op mijn gegevens te letten. Als ik die zin juist interpreteer zeggen ze dus eigenlijk dat ze die verantwoordelijkheid niet aanvaarden.
Waarom zou ik mijn gegevens dan aan Sony geven als ze niet de verantwoordelijkheid nemen die gegevens goed te bewaren?
Ik heb het inmiddels even uitgezocht. Sony mag aansprakelijkheid niet zomaar uitsluiten. Artikel 6:237 sub f BW:
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de gebruiker of een derde geheel of ten dele bevrijdt van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding;
Oftewel, aansprakelijkheid mag niet zomaar uitgesloten worden.
|
|
Gast (195.240.16.xxx)
op 27-04-2011 om 10:35
|
Ik wist het, zag het vanmorgen op rtl nieuws. Die gaven er maar kort aandacht aan, net zo kort als praktisch alle gamers die ik ken nog psn gaan gebruiken. Om je account te wijzigen en nooit meer te gebruiken. Deze epic fail vergeeft niemand die goed bij zijn hoofd is. PS3 is gewoon de Dreamcast 2!
|
|
Gast (77.170.208.xxx)
op 27-04-2011 om 10:52
|
Gast (213.10.53.xxx) op 27-04-2011 om 00:11
Dit is echt klote.. Ik zeg, ophangen die hackers.
groot gelijk geen medelijde met de krimineelen doen hun ook niet.
|
|
Gast (77.170.208.xxx)
op 27-04-2011 om 10:55
|
wie gaat er nou een creditcardgegevens op het Inrernet zetten echt dom.
|
|
Majin_Mikie
op 27-04-2011 om 11:47
[Niv: 6 / Exp: 290]
|
Zal dit een wraak actie zijn geweest omdat ze die geohot dude hebben aangeklaagd ?
Gewijzigd door Majin_Mikie op 27-04-2011 om 11:48
|
|
GekooktEi
op 27-04-2011 om 12:29
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
@ Nickdhnick
Tuurlijk, dat is logisch. Maar als ze iedereen bijvoorbeeld een spel naar keuze cadeau geven, zou dat ook merely een aardigheidje zijn als onofficiële vergoeding voor de last. Natuurlijk hoeven zij ons niets te betalen of te geven, maar dat betekent niet dat ze het niet KUNNEN doen. Ik vind gewoon dat ze op een manier moeten laten zien dat ze met ons meeleven, net als dat je een gratis kopje koffie krijgt als je twee uur moet wachten in een restaurant. Gewoon een stukje service, geen verplichting.
|
|
Gast (83.80.234.xxx)
op 27-04-2011 om 13:04
|
Dit kan bij elk bedrijf gebeuren die gasten moet ej egwoon paar jaar opsluiten maar gelukkig binnen een week kunnen we weer online spelen beter dan die suffe solo games
|
|
Nickdhnick
op 27-04-2011 om 14:27
[Niv: 60 / Exp: 2998]
|
Vergelijken met Xbox Live gebeurtenissen is een beetje overbodig hier  Het gaat om het PSN, niet over Live.
|
|
Gast (82.75.10.xxx)
op 27-04-2011 om 14:31
|
|
|
Gast (94.215.33.xxx)
op 27-04-2011 om 14:55
|
Ik vertrouw de creditcard gewoon niet, hacken kan en zal altijd gebeuren, koop gewoon een psn-card bij de Bart Smit.
|
|
Gast (62.238.36.xxx)
op 27-04-2011 om 15:56
|
Zonde dit hoor. Hopen op een schadevergoeding...
|
|
Gast (83.128.133.xxx)
op 27-04-2011 om 15:57
|
Don't forget..
Het wordt door mensen gemaakt, dus kan het door mensen gekraakt worden...
|
|
Gast (84.26.253.xxx)
op 27-04-2011 om 16:02
|
@Gast(94.215.33.xxx): Helemaal mee eens.
Als je geen kans wil lopen dat je creditcardgegevens worden gestolen, dan moet je ze gewoon niet via internet versturen.
|
|
Weslii
op 27-04-2011 om 16:17
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Als een bedrijf een service aanbied waarmee je met credit card kunt betalen dan moet je er als consument van uit kunnen gaan dat dat goed beveiligd is. Anders moet je als bedrijf die service niet bieden.
|
|
Gast (83.117.238.xxx)
op 27-04-2011 om 16:36
|
het is wel klote maar Sony kan er zelf niet zoveel aan doen en toch nemen ze wel heel netjes de schuld op zich! _O_
|
|
Gast (195.240.188.xxx)
op 27-04-2011 om 16:42
|
Sony had hier alles aan kunnen doen, beter beveiligen met meer security routines en packet sniffers. En netjes is dit verre van, het heeft een week gekost alvorens dit naar buiten kwam. Dus niks hulde...foei!
|
|
Gast (46.129.2.xxx)
op 27-04-2011 om 16:45
|
@ Gast (82.75.10.xxx), hoe serieus moeten we dat nou nemen als ze het woord 'verstuurt'al verkeerd schrijven, niet echt professioneel he
|
|
Gast (82.73.133.xxx)
op 27-04-2011 om 17:10
|
heb via rabobank tel. lijntje mijn card geblokkeerd gelukkig. je krijg automatisch een nieuwe thuisgestuurd dus niks aan de hand toch.
Ook vertelden ze mijn dat er geen afschrijvingen waren gelukkig, en ook bij niemand nog wat getraceerd van rare afschrijvingen. lijkt gelukkig mee te vallen zeg ik |(
|
|
sotarK
op 27-04-2011 om 17:34
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Dat ze zo laat waren komt doordat ze het onderzoek nog moesten afronden en dat was het Maandag/Dinsdag pas.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|