Ontwikkelaar Ken Levine leek de Bioshock franchise te laten voor wat het is, tot hij bekend maakte met Bioshock Infinite te komen.
Infinite speelt zich dit maal niet af onder het water, maar juist hoog in de lucht. Het maakt voor Levine echter geen verschil waar de game zich af speelt, nog altijd heeft hij geen interesse om PlayStation Move te gaan gebruiken. Volgens hem kan hij Move enkel gebruiken wanneer hij hier volledig achter staat en niet omdat een derde partij dit wil:
quote: “I’d never want to throw in Move support just because it’s going to make some first party happy or because some marketing department wants it on the box because, at the end of the day, gamers know. If you don’t have anything special to say about that control device gamers are going to know.”
Als voorbeeld geeft hij het ontmoeten van een Little Sister: beweeg naar links om haar tot je te nemen of rechts om haar te redden. Volgens hem kun je dit met Move doen, maar omdat het niets toevoegt is het alsof je aan het cheaten bent tegenover gamers.
Levine geeft verder aan dat hij meer open staat tegenover 3D gaming, echter is er nog geen beslissing genomen of Bioshock Infinite eveneens 3D ondersteuning kent.
|