Iedere seconde telt, zo ook bij het gamen. Het zorgt ervoor dat gamers urenlang een zelfde stuk doorlopen om hun tijd steeds verder aan te scherpen. Helaas is er echter ook een groep die helemaal niet zoveel moeite wil doen.
Neem bijvoorbeeld Sonic the Hedgehog 4: Episode 1. Alhier was er een groep hackers die levels binnen de seconden doorliepen. Onmogelijk uiteraard en dus grijpt SEGA hard in: ze resetten de leaderboards van de game.
Met het resetten vervallen nu echter niet alleen de foutieve tijden, ook de resultaten van bloed, zweet en tranen zijn niet langer terug te vinden. SEGA mod RubyEclipse geeft in een verklaring uitleg:
“The reset was not useless – and is far better than simply leaving even more hacked times up there. It’s not a long-term solution, but while we look into what options there are to combat this effectively for good, I think it’s very important to do what we can in the short-term, too."
RubyEclipse vraagt ons verder geduld te hebben: SEGA werkt aan een betere oplossing, maar het is niet iets dat ze snel kunnen overhaasten.
|