Games rond superhelden zijn in grote mate verkrijgbaar. Goede games rond superhelden daarentegen niet. Met inFamous introduceerde Sucker Punch Studios een nieuwe held: Cole McGrath. Een fietskoerier die door een enorme explosie de kracht krijgt om elektriciteit te controleren. De game schetst een realistischer beeld van een superheld en dat pakte erg goed uit. inFamous ging vlot over de toonbank en een sequel was dus niet meer dan logisch.
MaartenL:
Met inFamous heb ik me aardig vermaakt. De game speelde lekker weg en bood daarbij een leuke stad en geweldige krachten aan die samen met het verhaal garant stonden voor vele uren plezier. Als er dan toch één minpunt was aan de game, dan was dat wel het gebrek aan content na het verhaal uitgespeeld te hebben. Eindelijk had je fantastische, sterke krachten maar er waren nagenoeg geen vijanden meer aanwezig in de spelwereld. Ik heb er alle vertrouwen in dat inFamous 2 geweldig zal worden en ik hoop dat Sucker Punch naar zijn fanbase heeft geluisterd om verbeteringen te brengen. De bijkomende krachten zijn alvast erg interessant maar natuurlijk willen we deze keer wel wat meer te doen hebben.

inFamous is sinds mijn eerste speelbeurt tot op de dag van vandaag één van mijn favoriete PlayStation 3 titels. inFamous 2 had dan ook vanaf het eerste moment mijn volle aandacht. Op het origineel had ik weinig kritiekpunten, de stijl was tof, de gameplay was dik in orde; de vibe was gewoon goed. Enkel grafisch liet de game hier en daar wat steekjes vallen, daarbij komt dat er ook niet heel veel variatie in de omgevingen zat. inFamous 2 lijkt daarbij in ieder geval al een stap in de goede richting te zijn en mijn verwachtingen zijn dan ook hooggespannen. New Marais lijkt weer een heerlijke speeltuin te worden en ik kan dan ook niet wachten om volgend jaar weer schokkend de wereld te redden.

inFamous was een zeer vermakelijk actiespel, wat een paar verrassend leuke en originele elementen had. Het karmasysteem vond ik helaas wat te zwart-wit. Iedere idioot kon nog aan zien komen welke handelingen goede of slechte gevolgen met zich meebrachten. Ik hoop dat er in inFamous 2 wat vaker onverwachte dingen gebeuren na een belangrijke keuze en dat er op de morele kwesties ook filosofisch wordt ingegaan. Ik vrees echter dat dat niet het geval zal zijn, maar dat het andere minpunt aan de game, de eentonigheid, wel zo goed als verdwenen zal zijn. En in principe is dat al genoeg om van inFamous 2 een nog betere game te maken. Overigens ben ik wel benieuwd naar enkele vernieuwingen zoals de ijskrachten en de nieuwe stad.
|