Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Lag bij Kinect ligt aan de ontwikkelaars?


Door Rene Groen op 05-08-2010 om 18:18
Bron: Gamasutra

Inmiddels verschijnen er steeds meer evenementen waar Kinect aanwezig is, maar vaak is dit niet erg positief. Een veelgehoord probleem is lag bij de aanwezige titels, maar volgens ontwikkelaar Blitz Games ligt dit niet aan de hardware.

De ontwikkelaar werkt zelf aan The Biggest Loser: Ultimate Workout voor Kinect en CTO Andrew Oliver geeft toe dat lag inderdaad een probleem kan zijn bij de aanwezige titels. Vaak worden deze problemen direct toegewezen aan de hardware van Microsoft, maar het probleem ligt volgens hem bij de ontwikkelmethodes van de bedrijven die de games maken:

    “[Depending] on what technology you’re using, I have seen a few games with a bit of lag, but that is the software choice of the creators; they’ve programmed it a certain way, and they’ll come up with new techniques."

Met de juiste ontwikkelwijze kan de lag teruggedrongen worden tot twee frames, hetgeen volgens Oliver niet waarneembaar is voor het oog en daarmee geen problemen vormt. Uiteraard wil dit niet zeggen dat iedere titel zonder problemen op de markt komt, net zoals bij de komst van een nieuwe console zullen de tweede en derde generatie games er beter uitzien dan de eerste.

Het is niet de eerste keer dat Blitz Games Kinect verdedigt, eerder gaven ze al aan een oplossing gevonden te hebben wanneer de zittende houding niet goed weergegeven werd door de hardware.


18:25  Fable III zonder Kinect bij launch
18:11  'Fatalities MK 9 zijn weer over de top'
 Reacties (19)
 Pagina: 1
GanGsterG op 05-08-2010 om 18:21 [Niv: 256 / Exp: 12782]
Waarom zie je bij de move geen LAG.

Gast (94.210.144.xxx) op 05-08-2010 om 18:22
Lol, dus de knakker wordt gesponserd door MS door dit te zeggen, terwijl ondertussen wel de hardware de boosdoener is en gamers straks teleurgesteld worden.

Gefeliciteerd MS, je gaat de kant op van Apple...

Rene Groen (Eindredacteur) op 05-08-2010 om 18:26 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ Gast: En wat is dan je verklaring dat sommige titels wel zonder lag te spelen zijn? Dat zou toch eerder verwijzen naar de software dan naar de hardware.

Velqor op 05-08-2010 om 18:26 [Niv: 191 / Exp: 9548]
omdat je bij de move niks ziet. Omdat het niks is.
Evenals kinect

Gast (94.210.144.xxx) op 05-08-2010 om 18:30
@ Rene

Dat ligt er natuurlijk aan met welke api functie je de hardware aanstuurt. Als de hardware niet correct werkt op die Api, dan kan je je software wel verbeteren, maar het probleem blijft, Zie APPLE iphone 4

P.s. ik ben zelf Software Engineer.

En nee, ik heb niets tegen MS of kinect, maar ik ruik weer een rushed stukje hardware van MS. Ze blijven maar telkens falen van Hardware stuff, laatst nog de KIN telefoon...

deathtanz matisk op 05-08-2010 om 18:32 [Niv: 59 / Exp: 2935]
@ Dellion op 05-08-2010 om 18:26 [Niv: 154 / Exp: 7723]
Ja maar als Move hetzelfde is als Kinect dan heeft Kinect geen lag, dus dan klopt dit bericht dus niet.
Ok

the_dan op 05-08-2010 om 18:36 [Niv: 310 / Exp: 15521]
@ gast

de kin komt nooit naar europa dus daar hebben wij geen probleem mee

andere spellen hebben geen lag
dus dan heeft deze idioot qwel degenlijk gelijk.

Gast (94.210.144.xxx) op 05-08-2010 om 18:39
@The_Dan

Forget it. Je hebt een roze bril op. Dus de rest van alle figuren die wel lag zagen, zijn dus gek?

Mafusto op 05-08-2010 om 20:00 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@Rene

Het zou beteken dat "lag-vrije" een lagere input hebben dan de "lag" games.

Oftewel voorgeprogrammeerde bewegingen (wii mote) tegen 1:1 bewegingen (wii mote +). Kennelijk kan Kinect niet zo goed 1:1 bewegingen vertalen waardoor de lag bestaat.

(Btw niet dat de wii mote lag heeft maar gewoon al voorbeeld )

Gast (85.144.29.xxx) op 05-08-2010 om 20:59
"Waarom zie je bij de move geen LAG."

Alles heeft lag, het is alleen niet waarneembaar.

Move gebruikt hardware-matige data in combi met een cam. Terwijl de cam niet noodzakelijk is.

Kinect doet veel software matig waardoor de lag hoger uit spant.

Gast (82.72.87.xxx) op 05-08-2010 om 21:23
Move had duidelijk lag op de personferentie in dat Harry Potter spel

Gast (85.147.17.xxx) op 05-08-2010 om 22:31
Ik las dit op een forum je komt thuis van een harde dag werken en wat doe je je zet Kinect aan en gaat nog effe springen piece of crap ding

zie sang op 05-08-2010 om 23:02 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Goed ff andere sites raadplegen dan zal je ondekken dat je op 10meter moet staan om de kinect
optimaal te gebruiken.kinecht heeft nog al vele
foutjes op te lossen ( MS ) .
En nu de Devs kleineren.

Rene Groen (Eindredacteur) op 06-08-2010 om 10:37 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ zie_sang: Natuurlijk weer een grappige manier om Kinect een dis te geven, maar zorg dan wel dat je informatie klopt: die tien meter is achterhaalde informatie van lange tijd geleden.

Gast (84.31.43.xxx) op 06-08-2010 om 11:55
Kinect is een lachertje van af het begin met dat jongete in die demo die terug praate en interact , ik zelf denk dat ze te veel sifi hebben gekeken.En nu het klaar is zie je alleen van die sping spelletes van die kiddy shit.

GanGsterG op 06-08-2010 om 12:13 [Niv: 256 / Exp: 12782]
Gast (82.72.87.xxx)
Volgens mij heb jij dan superieure ogen, want er was geen LAG te zien.

eehbiertje op 06-08-2010 om 13:46 [Niv: 76 / Exp: 3825]
who cares? je moet wel een super idiot zijn om hem direct bij launch te kopen.. we kennen MS onderhand wel..

zo heb ik weer een open tray error op me xbox..
klote apparaat

GanGsterG op 06-08-2010 om 22:05 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@eehbiertje
Ja daar heb je gelijk in bij MS moet je altijd wachten totdat de fouten zichtbaar worden.

Gast (85.147.17.xxx) op 06-08-2010 om 23:34
@ 82,72

lol dus al die mensen gingen klappen voor de lag?
ja sure er was geen lag ga maar met kinect animals spelen

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kinect
Type:
Hardware
Releasedatum:
10-11-2010
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:


Meer media