Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

[Upd.] Kinect met $150 productieprijs?


Door Joni Philips op 22-06-2010 om 09:32
Bron: Develop

Met Kinect lanceert Microsoft eind 2010 een camera voor de Xbox 360 waarmee jouw bewegingen en stem worden overgezet in een game. Op deze manier krijg je nieuwe manieren om de games te besturen.

De prijs voor Kinect is nog niet bekend, maar veel retailers spreken over een aankoopprijs van $150 in Noord-Amerika en €150 in Europa. Dit prijskaartje lijkt hoog, maar mogelijk maakt Microsoft niet eens winst met deze prijs. Een bron binnen Microsoft zou tegen Develop Magazin verteld hebben dat Kinect hun $150 kost in productie. Intern zou er dan ook een hevige strijd geleverd worden om te kijken of Kinect met of zonder verlies moet worden verkocht.

De bron van dit bericht lijkt echter weinig verstand van zaken te hebben en meldt dat de R&D (Research and Development) kosten bij deze 150 dollar productiekosten in zouden zitten. Dit is natuurlijk geen juiste manier van het berekenen van productiekosten. Best neem je dit gerucht dus met een korrel zout.

[Upd.] Ook Microsoft's eigen Store site heeft nu een prijs van $149,99 staan voor de Kinect camera. De productpagina is hier te bekijken. Op de GamesCom wordt de prijs officieel bekend gemaakt.


09:42  [GC] Microsoft met grotere aanwezigheid
09:22  Resident Evil toont zijn 3DS game
 Reacties (43)
 Pagina: 1 | 2
dannyveno op 22-06-2010 om 07:04 [Niv: 59 / Exp: 2953]
Betekend voor ons dus gewoon 200 euro -,-

Gast (85.147.20.xxx) op 22-06-2010 om 07:27
dat is te duur, je hebt wel geen extra controllers nodig, maar de eerste aanschaf is dan te duur. Dan zie ik meer verkopen voor de move

Gast (85.146.36.xxx) op 22-06-2010 om 07:42
Mij de move moet je eigenlijk ook 2 onderdelen kopen voor de gehele game ervaring
Je hebt die "nunchuck" en dat andere deel.
Vind 150 euro niet heel veel.
Bij move moet je ook nog controllers kopen voor andere die mee willen gamen.
Maarja, denk dat ik ze op het begin toch beide even laat liggen.

Vaizard op 22-06-2010 om 08:03 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Kheb zo'n vermoeden dat 't 129,99 gaat kosten ongeveer.

Gast (84.193.243.xxx) op 22-06-2010 om 08:43
Het wordt 99,99 euro met game. ;)

Weslii op 22-06-2010 om 08:44 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Ik denk dat hij €99 euro gaat kosten. Niet teveel verlies voor MS en niet te duur voor de consument. Dat betaal je ook voor een compleet Guitar Hero pakket. Zoud dus een mooie prijs zijn.

00fabian7 op 22-06-2010 om 08:47 [Niv: 38 / Exp: 1914]
hmm, 99e... opzich best mogelijk, het verlies krijgen ze dan terug als mensen 1 game kopen, wat mensen toch wel doen. Maar ik denk niet dat MS zich hier veel van aantrekt... just a feeling.

Gast (83.83.106.xxx) op 22-06-2010 om 09:45
Veel te duur. Maar al was het €25, dan nog kocht ik het niet.

darth veger op 22-06-2010 om 09:50 [Niv: 139 / Exp: 6952]
Ach.. ik koop hem toch wel, het is wel iets groots. en zal dus wel indruk maken


ik haal hem, ook al is ie €200

Gast (77.249.29.xxx) op 22-06-2010 om 09:51
150 dollar wordt dus met grote waarschijnlijkheid hier 99 euro kijk maar naar de xbox prijzen tussen US en NL waar de elite 250 kost is hij hier 199 waar de 250 gig 300 kost is hij hier 249.

Nelus op 22-06-2010 om 09:54 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Als ie 150 euro of 200 euro wordt dan koop ik hem niet. Misschien later, of als hij echt vet is (kortom, als ik hem dus bij iemand anders heb uitgeprobeerd) dan koop ik hem misschien.

Gast (62.195.24.xxx) op 22-06-2010 om 10:29
Microsoft heeft één probleem; de hardware verkoop. Waar sony en nintendo je verplichten een paar 100 Euro neer te tellen voor de complete ervaring met z'n vieren, heeft de consument niet meer dan één Kinect nodig voor de multiplayer. Ze moeten hem wel duur maken om winst te trekken.

Gast (87.211.243.xxx) op 22-06-2010 om 10:32
85.146
Move en game(s) kosten 59,99 en je kan je DualShock3 als vervanger voor die andere controller gebruiken .

Weslii op 22-06-2010 om 10:33 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Nee natuurlijk niet einstein. Ze maken toch winst op de spellen?


Roderick op 22-06-2010 om 10:37 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Hij heeft wel een goed punt Weslii. Op accesoires wordt traditioneel echt een enorme winstmarge gepakt. Zijn de productiekosten van Kinect hoog, dan kun je die winstmarge op je buik schrijven. Jij hebt ook gelijk natuurlijk: met games pak je ook winst, maar met accesoires dus ook.

Verder moet Microsoft kiezen voor een lage prijs om meer mensen aan te trekken. Ze hebben echt maar 1 kans en dat is nu met Kinect. Stuur je een ding als Kinect voor 150 euro/dollar de markt op dan hebben ze de garantie tot falen van het apparaat, ondanks dat ze dan geen verlies lijden. Marktaandeel/nieuwe klanten winnen is nu veel en veel belangrijker dan een beetje verlies lijden op een accesoire.

SCRAP op 22-06-2010 om 10:54 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Al zou ik er geld op toekrijgen. Voor geen goud komt er zo'n walgelijk ding bij mij in huis. Nee ook geen Move en ook geen Wii.

Weslii op 22-06-2010 om 11:08 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ roderick
Dat klopt, maar Kinect is geen accesoire die je kutn vergelijken met een race stuurtje of een andere kleur controller. Dit gaat veel verder dan dat, op dit moment is het van belang voor MS om sony de loef af te steken (Nintendo wordt toch niet meer ingehaald). Dat betekend dus in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk mensen overhalen dat ding aan te schaffen. En daarbij hoort dus ook dat je met minder of geen winst genoegen moet nemen.

Een andere reden waarom je Kinect niet als "normale" uitbreiding kan zien is omdat er speciale software omheen ontwikkeld wordt. Bij een racestuurtje kun je ervoor kiezen je game gewoon met de controller te spelen. Kinect games zul je niet kunnen spelen met de controller (op een aantal na misschien). Met andere woorden, iemand die Kinect koopt, daarvan weet je dat hij ook minimaal 1 bijbehorend spel zal kopen. (waarmee dus in 1 klap je verlies weg zal zijn). Bij andere accesoires weet je dat een stuk minder zeker. Als ik een extra controller koop, dan koop ik dat misschien maar voor 1 spel, om samen met een vriend te kunnen spelen. Misschien koop ik daarna wel helemaal geen spellen meer. Dan zouden ze dus verlies gemaakt hebben als ze die controleer met verlies zouden hebben verkocht. Met Kinect weet je zeker dat je er een game bijkoopt, omdat zonder game kinect vrijwel waardeloos is.

Gast (94.211.85.xxx) op 22-06-2010 om 11:09
ding kost hier gewoon 150 euro bij de release

Gast (213.244.167.xxx) op 22-06-2010 om 11:51
Gezien de doelgroep voor Kinect is €150 te hoog denk ik. Je moet er immers ook nog een 360 bij kopen... Betekent dat gezinnen die dit willen hebben al snel zo'n 400 euro kwijt zijn. Dat is te duur en dus houden ze een Wii.
Mensen die al een 360 hebben zijn vooral hardcore gamers en die hebben sowieso geen interesse in Kinect, en al zeker niet voor deze prijs...

Gast (62.195.24.xxx) op 22-06-2010 om 11:59
@ Weslii

Maar ik heb toch ook een Wii game of Move game nodig om te kunnen spelen? En als ik die game eenmaal heb, heb ik nog steeds 3x extra Wii mote en eventueel 3x extra Nunchuck nodig om dezelfde beleving te krijgen als Kinect. Dan laten we die Wii motion plus maar even achterwege. Hetzelfde geldt voor Sony met de Move. Je hebt dus net zoveel games maar meer accessoires nodig voor dezelfde beleving. Dan is het niet moeilijk om te beseffen dat Microsoft veel minder winst zal maken op Kinect, dus veel minder snel uit de kosten zal komen en Kinect dus wel duur moet maken Einstein. Dat dat noem ik best wel een probleem voor Microsoft.



Gast (91.213.95.xxx) op 22-06-2010 om 12:06
Bij de launch zal die €150 zijn. Iets goedkoper in combinatie met een bundel ofzo.
Niet veel later als er flink wat Kinecten uit de fabriek rollen, zal de prijs gaan zakken. Dit soort dingen is normaal.

Robert op 22-06-2010 om 12:06 [Niv: 206 / Exp: 10294]
fail, voor zoiets wil je toch niet meer dan 50 euro uitgeven?

Gast (81.207.19.xxx) op 22-06-2010 om 12:13
@gast 213 ik kon het niet beter verwoorden.

@gast 62, Bij een aanschaf van een Wii van 160 Euro zitten al 2 spellen en zit al motion plus bij inbegrepen. Voor een klein extra kun je zelfs al aan 2 of 3 remotes / nunchuck's komen en ben je nog altijd minder dan 250 Euro kwijt, dus... what's your point?

Weslii op 22-06-2010 om 12:24 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ Gast (62.195.24.

"Maar ik heb toch ook een Wii game of Move game nodig om te kunnen spelen? "

Ja inderdaad, dat klopt. Laten we het even houden bij de Wii, en dat jij dan het spel New Super Mario Bros Wii erbij koopt.


"En als ik die game eenmaal heb, heb ik nog steeds 3x extra Wii mote en eventueel 3x extra Nunchuck nodig om dezelfde beleving te krijgen als Kinect."

Hier ga je de fout in. Ten eerste kun je met Wii of Move niet de ervaring van Kinect krijgen. Ten tweede ben jij helemaal niet verplicht om een 2e, 3e en 4e wiimote te kopen om je Wii te kunnen gebruiken.

Ik heb een Wii vanaf de launch, en heb onlangs pas mijn 2e wiimote gekocht. Toch heb ik al die tijd prima met mijn Wii kunnen spelen. Conclusie: Je hoeft geen 2e, 3e of 4e wii mote te kopen.

"Je hebt dus net zoveel games maar meer accessoires nodig voor dezelfde beleving. "

Dat is dus niet waar, zie hierboven.

"Dan is het niet moeilijk om te beseffen dat Microsoft veel minder winst zal maken op Kinect, dus veel minder snel uit de kosten zal komen en Kinect dus wel duur moet maken Einstein. "

Nee, natuurlijk niet. Dat is niet het afhankelijk van het aantal add ons dat je verkoopt, maar afhankelijk van wat een add on jou kost om te maken en voor hoeveel je het verkoopt.

Als je een wiimote voor 50 euro kan maken, (ik noem maar iets) en je verkoopt hem voor €25, dan maak je dus per Wii mote €25,- verlies. Daarom moet je een accesoire als de wii mote niet met verlies verkopen.

Net stelden wij dat je een Wii + NSMB koopt. Je krijgt 1 controller bij je Wii en je speelt met veel plezier. En dan besluit je dat je graag de multiplayer met vrienden wilt proberen. Dus je koopt 3 wii motes er bij, dus dat betekend €75,- verlies voor Nintendo. Maar je koopt er GEEN nieuw spel bij. Conclusie Nintendo maakt verlies als ze de wii mote onder de productieprijs verkopen.

Bovenstaand verhaal geldt ook voor Move.

Bij Kinect zit het anders. Als zij 1 Kinect maken voor 150, en ze verkopen hem voor 120. Dan maken ze 30 verlies. Maar als jij Kinect koopt, koop je ook minimaal 1 game. En daarmee werken ze dat verlies dus weg. Meer dan 1 kinect zul je niet verkopen per console, dus meer dan 30 eruo verlies per console kun je niet maken. En dan ook nog eens 30 euro verlies die je gegarandeerd terugverdient door dat ene spel wat sowieso iedereen die Kinect koopt erbij koopt.

Zo moeilijk is het allemaal echt niet te begrijpen volgens mij.

Gewijzigd door Weslii op 22-06-2010 om 12:25

Gast (24.132.70.xxx) op 22-06-2010 om 13:16
die prijzen moeten wel verschillen want de dollar is voor de euro wel wat lager he daarom zijn de prijzen voor ons een groot voordeel!!:D

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kinect
Type:
Hardware
Releasedatum:
10-11-2010
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:


Meer media