De Halo franchise heeft in de loop der tijd vele fans gekregen, toen het eerste deel echter verscheen vroeg Microsoft zich af of dat ook met die titel zou lukken.
Bungie wilde hun game namelijk als 'Halo' op de markt brengen, maar designer Jaime Griesemer laat weten dat Microsoft hierop tegen was. Zij vonden dat de game een subtitel nodig had omdat een losse naam niet voldoende was in een genre waarin veel concurrentie heerste. Zij besloten dan ook dat de titel door het leven moest gaan als 'Halo: Combat Evolved'.
Hoewel de studio de subtitel in het begin haatte werd deze toch aangenomen en uiteindelijk bleken ze er toch behoorlijk gelukkig mee te zijn:
quote: “We told them Halo was the name, [and] the compromise was they could add a subtitle. Everyone at Bungie hated it. But it turned out to be a very sticky label and has now entered the gaming lexicon to the point where articles that have nothing to do with Halo get titles like ‘Skateboarding Evolved. So I guess in hindsight it was a good compromise.”
Halo: Combat Evolved wist uiteindelijk vijf miljoen exemplaren binnen drie jaren te verkopen.
|