Remedy Entertainment probeert ons volgende week met Alan Wake een onvergetelijke titel te geven. Een goede verhaallijn, sterke graphics en intense scènes moeten ons straks helemaal in het verhaal gaan zuigen.
Hoewel de game nog niet uit is heeft de ontwikkelaar al stevig nagedacht over downloadbare content. Op de officiële forums liet een ontwikkelaar bij Remedy, genaamd Markus, zich uit over de gezichtsanimaties en verbeteringen daarin.
quote: We have a few different methods of doing facial animation - in-game using FaceFX and motion capture used in cinematics. While I think it’ll always be possible to get “fugly” single frames out of any game we definitely learned a lot doing Alan Wake, and will try to improve the way we do things to get best possible looking facials. In fact, we’re using some of the improvements in the DLC production already.
De studio heeft verschillende methoden om gezichtsanimaties te produceren, in-game doet men dat via het programma FaceFX en voor de cutscènes gebruikt men de motion capture techniek. Markus denkt wel dat het altijd mogelijk is om lelijke plaatjes uit elke game te halen, maar hiervan heeft men tijdens de ontwikkeling ook veel geleerd. Daarom proberen ze de technieken ook steeds te verbeteren om de meest realistische gezichten in de game te krijgen. Ze gebruiken zelfs al enkele van deze verbeteringen in de aankomende DLC.
Het eerste DLC pakket voor Alan Wake is gratis, maar wanneer deze verschijnt is nog niet bekend. Op 14 mei verschijnt Alan Wake exclusief op de Xbox 360.
|