EGM heeft geluk deze week. Nadat ze eerder al Miyamoto van Nintendo mochten ondervragen was het dit keer de beurt aan Kojima.
De belangrijkste punten hebben we weer even voor je op een rijtje gezet:
- Het eerder beloofde "No place to hide" houdt niet in dat je dus helemaal nergens kunt schuilen. In plaats daarvan kan het bijvoorbeeld voorkomen dat je schuilplaats verraden kan worden door auto's die wegrijden, wapens die je schuilplaats vernielen, etc.
- De trailer van de E3 werd door veel Japanners niet goed begrepen. Bij deze dus nogmaals: De hilariteit stond voorop en het ging dus niet om een echte trailer voor de game.
- Psychologie is één van de elementen welke voorop zal komen te staan. Zo heeft Kojima al met veel psychologen gesproken om bijvoorbeeld gevoelens als doodsangsten goed te weerkaatsen in deze game.
- Metal Gear Solid 4 moet voor de gamer een nieuwe speelervaring gaan bewerkstelligen. Als voorbeeld noemde hij een veranderend spelverloop waarbij niet elke belangrijke scene naar een filmpje hoeft te kijken.
De info is op sommige punten een herhaling van eerdere uitspraken, toch beloofd de game weer beter en innovatiever te worden t.o.v. zijn voorgangers.
|