Spelen met woorden, het klinkt als een saaie Nederlandse les op school, maar Scribblenauts laat ons zien dat het ook kan resulteren in een leuke game.
In Scribblenauts moet je namelijk woorden gebruiken om situaties te overwinnen. Stel bijvoorbeeld dat je een brand moet blussen, dan kun je zelf een woord invullen om dit te doen, neem 'water' of 'deken'.
Om een game als deze uit te werken heeft een ontwikkelaar veel tijd nodig, toch geeft 5th Cell’s creative director Jeremiah Slaczka aan dat ze het in een jaar en drie maanden voor elkaar gekregen hebben.
quote: “[We worked on Scribblenauts for] a year and three months, which is crazy. That’s probably the only thing I don’t like about 5th Cell’s development. It’s just how it is. That’s the way it is. We’re competing against companies like Square Enix and Nintendo, triple-A products."
Slaczka geeft aan dat 5th Cell met een zelfde standaard gemeten worden als de eerder genoemde bedrijven, en als het om kwaliteit gaat moeten ze dat ook zeker blijven doen. Echter is het grote verschil dat deze bedrijven er drie jaar voor krijgen, terwijl ze het zelf binnen een jaar moeten doen:
quote: "I feel like a boxer with one hand tied between my back.”
Blijf Gamed in de gaten houden, want binnenkort kunnen jullie lezen of ook wij enthousiast werden van deze titel.
|