Na het enorme succes van SOCOMII: U.S. Navy SEALs is de ontwikkelaar van deze reeks, Zipper Interactive, aan de slag gegaan met nog eens 2 SOCOM-spellen. De eerste is SOCOMIII: U.S. Navy SEALs. De tweede is SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo voor de PlayStation Portable.
Naast deze missies kan je er ook voor kiezen om de zogenaamde 'instant action' mode te doen. Deze unlock je na het succesvol volbrengen van een missie en zal de speelduur aanzienlijk verhogen. In deze mode worden de vijanden en de items op een willekeurige plek geplaatst, zodat de ervaring altijd anders is. Je kan zelf kiezen wat je opdracht wordt. Zo kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om een gijzelaar te bevrijden of juist een geheel andere actie te ondernemen. Met deze mode is geen missie hetzelfde en gezien de speelduur van deze mode (5 tot 10 minuten) is dit ideaal voor tussendoor.
Tijdens deze missies zal je opmerken dat er iets nieuws is in Fireteam Bravo dat niet in de voorgaande spellen van SOCOM aanwezig was. Er is namelijk een metertje bij gekomen die laat zien of je wel of niet zichtbaar bent voor de vijand. Gezien het feit dat sluipen nog altijd zeer belangrijk is bij de spellen van SOCOM, is deze meter zeker een nuttige toevoeging.
SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo kan ook online worden gespeeld, al is hierover nog weinig bekend. De kracht van de SOCOM-spellen heeft tot nu toe altijd bij de online mode gezeten, maar of dat bij SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo ook zo zal zijn, dat is voorlopig nog de vraag. Toch heeft Zipper Interactive al beloofd dat Fireteam Bravo online net zo'n grote ervaring wordt als SOCOMII online.
Iets wat zeker de moeite waard is, is dat je door middel van een USB kabel contact kan hebben met iemand die SOCOM3: U.S. Navy SEALs aan het spelen is. Zo komt er meer teamwork bij kijken; wanneer je bijvoorbeeld een verborgen wapen vindt, kan je deze data naar iemand die de PlayStation 2 versie aan het bespelen is verzenden. Deze persoon zal dan weer de mogelijkheid hebben om bepaalde missies met nieuwe wapens te doen.
Aan de filmpjes is te zien dat SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo er uitstekend uit ziet. Het is dus goed mogelijk dat dit spel voor de PSP een succes gaat worden. Door Coded Arms weten we dat shooters mogelijk zijn op een PlayStation Portable en we kunnen dan ook niet wachten om met dit spel aan de slag te gaan. Helaas moeten we daarvoor nog een tijdje wachten; dit spel verschijnt in de herfst van 2005.
|