Dragon Quest designer Yuji Horii heeft in Edge commentaar gegeven op zijn werk met Level 5, Dragon Quest en RPGs in het algemeen.
Hij was onder indruk van het werk van Level 5, toen ze hem een demo toonden waarin een prachtige artwork tot leven gebracht werd, was hij verbijsterd over hun kunde. Dragon Quest VIII is de game die hij twintig jaar geleden wou maken, de hardware was toen niet klaar maar met de hulp van Level 5 was het nu perfect mogelijk.
Hij is vooral verheugd over het feit dat je iets ver in de afstand kunt zien, dat je er dan ook naar toe kan wandelen en het dan ook in volle glorie kan bekijken bijvoorbeeld een berg die je in de verte ziet en dan uiteindelijk ook kan beklimmen. Dat kon niet in 3D. Hij denkt trouwens niet dat zijn puzzels moeilijk zijn, iedereen kan ze oplossen maar hij wil de mensen laten denken dat die persoon alleen de puzzel kon oplossen.
Amerikaanse RPGs vindt hij onvriendelijk naar spelers toe maar ze hebben wel veel nieuwe elementen. Japanse RPGs zijn veel vriendelijker voor de spelers, ze zijn gemakkelijker te begrijpen en bij elke opdracht weet je hoe je hem moet doen en weet je wat je doel uiteindelijk is, dat is minder zo bij Amerikaanse RPGs.
|