Met LittleBigPlanet ontwikkelde Media Molecule een prachtige PlayStation 3 game. Nu ontwikkelt Sony Computer Entertainment onder de creatieve leiding van Media Molecule een LittleBigPlanet voor de PlayStation Portable.
LittleBigPlanet PSP moet een volwaardige LittleBigPlanet worden, wat dus betekent dat je opnieuw levels kunt maken en delen, en dat er een volwaardig physics systeem aanwezig is. Spijtig genoeg nemen beide zoveel processorkracht in dat het toevoegen van een multiplayer onmogelijk is volgens producer Mark Green. Je verliest een derde van de processorkracht of het geheugen met multiplayer, en dan zou je niet langer het physics systeem kunnen gebruiken. Een andere verandering is het verwijderen van het 3D aspect. Er is dus geen voorgrond/achtergrond meer. Daarnaast heeft men ook het springen aangepast. Het zweverige aspect van het springen is verwijderd.
jerfo
op 22-08-2009 om 10:03
[Niv: 93 / Exp: 4627]
wtf is die gast aan het doen? damn man grijp gewoon die dingen vast. en dan op het laatst terug lopen? waar staal het op?
wel heel jammer dat er geen MP in komt dat is wel een hele sterke kant van de ps3 versie die ze er nu uit halen
GekooktEi
op 22-08-2009 om 10:31
[Niv: 483 / Exp: 24134]
Ja, maar wel begrijpelijk, online kan je niet overal en dat is toch het idee van de PSP, en de level creator zien er bijna net zo goed uit als de PS3 versie, en ik snap wel dat dat punt 1) ENORM knap is dat ze dat hebben gefixed en punt 2) Een goede level creator/physics systeem hun eerste prioriteit heeft.
Zou je dan ook echt cross PS3/PSP levels hebben, is dat al bekend, want volgens mij heb je er genoeg tools voor op de PSP
En hoe zit het met Ad-Hoc dan? Dat is toch bijna wel een must te noemen?
Urkie
op 22-08-2009 om 12:08
[Niv: 71 / Exp: 3527]
Als hij zij dat er geen Multiplayer functie in zit, betekend dat ook natuurlijk geen Ad-Hoc..
the_dan
op 22-08-2009 om 12:41
[Niv: 310 / Exp: 15521]
dit is al best oud nieuws (lees 4 dagen oud)+
maarja.... dat was al wel te verwchten
Akatora
op 22-08-2009 om 13:27
[Niv: 142 / Exp: 7111]
Grappig excuus, maar dat weerhoudt me er niet van om het nu opeens niet te kopen.
LBP PSP 2 anyone?
En dit keer wel een topontwikkelaar nemen?
Maar gebruiken ze nou de full CPU van de PSP of gebruiken ze maar 66%? Ik neem aan dat ze de Full CPU gebruiken, aangezien ze zeiken over 1/3 geheugen.
Maar het Slogan was toch: Play, Create and Share!
Ik dacht dat de Play stond voor Play Together evenals Create together and Share Together??
Gast (83.119.70.xxx)
op 22-08-2009 om 14:31
Dat is toch behoorlijk vreemd, LBP zonder MP is niets lijkt me.
flip122
op 22-08-2009 om 16:40
[Niv: 73 / Exp: 3654]
wat is lbp nou zonder levels creeren die je kan delen?