Nieuws: 'Xbox 360 gamers minst tevreden van helpdesk.'
Door Joni Philips op 21-08-2009 om 11:07
|
Bron: Game Informer
|
In 2005 lanceerde Microsoft hun Xbox 360 waarna de console snel kritiek kreeg over de betrouwbaarheid terwijl de andere consoles schijnbaar minder problemen hebben. Game Informer wilde nu onderzoeken of dit echt zo is.
Zij hielden een onderzoek onder 5000 abonnees om te kijken hoeveel abonnees problemen hadden met hun consoles. Iets meer dan 50% van de Xbox 360 eigenaren bij de abonnees meldde dat hun Xbox 360 gefaald heeft. Van dat percentage heeft 41,2% nog eens een falende console gehad. De PS3 en de Wii doen het beter, respectievelijk 10,6% en 6,8% hadden ooit een gebrek aan hun console. Daarvan hadden respectievelijk 14,7% en 11% nog eens problemen met hun console achteraf.
- Xbox 360 - 54,2% (41,2%)
- PlayStation 3 - 10,6% (14,7%)
- Wii - 6,8% (11%)
Game Informer vroeg ook of de abonnees mensen in hun buurt kenden wiens console kapot gegaan is. 69,9% van de ondervraagden antwoordden dat een van hun vrienden een defecte Xbox 360 had. Bij de PS3 is dit percentage 12,4% en bij de Wii is dit 6%. Bij een groot deel van de ondervraagden werd die laatste wel weinig gebruikt. 41,4% van de Wii bezitters speelt gemiddeld minder dan een uur per dag. Ter vergelijking: 40,3% van de Xbox 360 bezitters speelt gemiddeld 3-5 uur per dag. Bij PS3 bezitters bedraagt dit percentage 37,3%.
Game Informer onderzocht ook of de console-eigenaren tevreden waren van de helpdesk. De kans is natuurlijk klein dat je tevreden bent als je console faalt. Het best scorende bedrijf was Nintendo, hun helpdesk en klantenservice werd door 56,1% goed bevonden. Bij Sony vond 51,1% de helpdesk/service een grote hulp. Microsoft haalde een onvoldoende met 37,7%. Ondanks al deze negatieve berichten zou maar 3,8% van de ondervraagde Xbox 360 bezitters geen vervangconsole van Microsoft zouden kopen in de toekomst. De Xbox 360 bezitters zijn dus zeker trouw.
|
|
|
|
11:23 Grin maakte Final Fantasy
10:48 [GC] Trailer And Yet It Moves
|
Reacties (98) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Gast (80.60.2.xxx)
op 21-08-2009 om 11:10
|
Als je 3-5 uur per dag speelt moet je nodig een baan zoeken... '>.>
Ik ben trouwens wel tevreden met hoe mijn RROD werd opgelost, terwijl mijn Wii, die in de launch-week een defect kreeg aan de memory card slot, niet vergoed werd omdat ik het zelf veroorzaakt zou hebben >.>
Gelukkig gebruik ik die dingen nooit omdat ik al een cube heb, maar het is toch bizar.
|
|
HcV83
op 21-08-2009 om 11:19
[Niv: 44 / Exp: 2195]
|
ik vond de jongens van ms helpdesk bijzonder behulpzaam, tevens was mijn 360 binnen een week opgehaald, gerepareerd en teruggebracht.
Neemt niet weg dat de failure rate nog altijd belachelijk hoog is.
|
|
dark lars
op 21-08-2009 om 11:23
[Niv: 108 / Exp: 5400]
|
ik vond de jongens van ms helpdesk bijzonder behulpzaam, tevens was mijn 360 binnen een week opgehaald, gerepareerd en teruggebracht.
Neemt niet weg dat de failure rate nog altijd belachelijk hoog is.
tja ik kan wel met iets orgineels komen maar het was bij mij ook zo
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 11:26
|
"Xbox 360 - 54,2% (41,2%)"
OMG een failurerate van 54,2%??! Epic fail! :r :r
|
|
GekooktEi
op 21-08-2009 om 11:30
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
De Xbox 360 staat er 2 keer bij, ben ik de eerste die dat ziet?  De onderste moet dus Wii zijn, maak ik uit de tekst op?
|
|
Zaphod Breeblebox
op 21-08-2009 om 11:31
[Niv: 19 / Exp: 951]
|
@ Gast: Je kunt ook snavonds spelen na je baan.
|
|
Velqor
op 21-08-2009 om 11:33
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
Gezer
En je vind dat jouw bericht niet faalt?..
niemand hier heeft ook door dat jij fanboy bent
lol mijn Xbox heeft nog nooit rrod gehad, ken er ook niemand mee. maar uit alle verhalen te horen is de klantenservice juist wel goed?
|
|
stoner4life420
op 21-08-2009 om 11:36
[Niv: 36 / Exp: 1789]
|
ben wel akkoord met deze rrod epic fail (gerushde console), et voordeel hiervan is dat 360 eigenaren meer dan 1 jaar garantie hebben nu.. dit t.o.v. andere consoles ben ik blijer mee met meer dan 1 jaar garantie (helemaal als een 400 euro kostende console precies na 1 jaar ermee op houdt)
bovendien helpdesk van MS is al 10 keer beter als dat het vroeger was
vroeger moest je bij RROD de voedingstekker erin en eruit halen, kijken of die het dan wel deed
daar komt bij dat de nieuwe jasper revisie veel minder rrod heeft. Komt nog een valhalla revisie aan (CPU + GPU in 1) Xbox 360 slim ?
Gewijzigd door stoner4life420 op 21-08-2009 om 11:37
|
|
Gast (62.131.51.xxx)
op 21-08-2009 om 11:37
|
mijn xbox had een probleem met de video ofzo weet niet mee precies hoe die fout heette maar het was in ieder geval niet goed. zelfde dag nog gebeld en ben zeer tevreden over de service die ms bied. console opgehaald en een week later terug. maar goed hoop dat met de volgende generatie ms beter oplet als ze een nieuwe box op de markt zetten. blijf zoiezo bij ms, Playstation is niks voor mij.
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 11:37
|
Wat is er zo fanboy aan mijn post lol, ik citeer gewoon wat er staat en vind dat fail.
"maar uit alle verhalen te horen is de klantenservice juist wel goed?"
Moet ook eh pippo, als je console een failurerate van 54,2% heeft moet je tenminste een goede service hebben lol.
|
|
DutchDopey
op 21-08-2009 om 11:39
[Niv: 5 / Exp: 255]
|
Mja ik heb ook dikke shit gehad met die xbox helpdesk. Ik moest mijn verloopdatum van mij CC aanpassen en dat ging op geen enkele manier. En vervolgens kreeg ik meldingen van xboxlive dat ik niet betaalde?!?! Ik een paar maal nog gebeld, kreeg niks voor elkaar totdat mijn account afgesloten werd. Een maand of wat later ging mijn xbox kapot, niet meer laten repareren.... Sindsdien ben ik toch blijer met m'n ps3 dan die ms bende.
|
|
sotarK
op 21-08-2009 om 11:40
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Ik geloof dat Gezer zich nog steeds verbaasd over de failure rate.
Ik kijk er al niet meer van op,ik zeg er ook niks meer over anders gaan er weer fanboys door het lint omdat ik hun heilige graal "beledig" .
En om eerlijk te zijn heb ik m'n PS3 ook al een x opgestuurd , en ook weer heel snel terug gehad.
Nu werkt ie weer perfect...
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 21-08-2009 om 11:41
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
@stoner4life420: De Europese Unie dicteert twee jaar winkelgarantie voor alle elektronica.
|
|
Velqor
op 21-08-2009 om 11:42
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
nooit problemen gehad met xbox, ps3 en wii.. gewoon kwestie van mazzel hebben
--
btw wel problemen gehad met me ds, liet hem vallen lag dat beelscherm eraf:p
Gewijzigd door Velqor op 21-08-2009 om 11:44
|
|
Kraanwater
op 21-08-2009 om 11:55
[Niv: 11 / Exp: 544]
|
@ stoner
elk electonisch product heeft minimaal 2 jaar garantie, dit is wettelijk verplicht in nederland
|
|
Cervantes
op 21-08-2009 om 12:01
[Niv: 117 / Exp: 5871]
|
ja, ik ben het ook zat, had hun gebeld voor een vriend, jezus die mensen kunnen er niks van ( xbox)
trouwens typo microsoft verkeerd geschreven 4rde zin van beneden
Gewijzigd door Cervantes op 21-08-2009 om 12:04
|
|
JasperCLA
op 21-08-2009 om 12:02
[Niv: 94 / Exp: 4675]
|
Gezer als je toch niet anders te doen hebt dan de X360 af te kraker...
Zielig en fail.
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 12:04
|
Dus jij vind de 54,2% acceptabel?
Ongelooflijk en fail.
|
|
Cervantes
op 21-08-2009 om 12:11
[Niv: 117 / Exp: 5871]
|
Gezer op dit moment gaat het daar niet om. Het is niet acceptabel. Natuurlijk niet. Maar als je kijkt dat ondanks dat het steeds kapot gaat toch zo'n groot success blijkt te zijn hoor je hun niet klagen. Hun hebben het geld binnen, net als Nintendo. Nintendo EN Microsoft hebben laten zien dat ze een concurrent kunnen zijn van Sony. Het is jammer dat Sony zo weinig winst heeft gemaakt. Want als je goed nadenkt, was deze gen gewoon een grote investering voor de volgende en als je daar weer over nadenkt is dat goed gegaan voor iedereen behalve Sony.
Gewijzigd door Cervantes op 21-08-2009 om 12:12
|
|
Gast (87.209.178.xxx)
op 21-08-2009 om 12:13
|
Dit nieuws stond vorige week al op andere web sites.Maar goed het is met meer wat ms op de markt zet.Ook met vista werk niet goed met nvidia en ook veel mensen kregen last van trojan horse en zo.
|
|
DutchDopey
op 21-08-2009 om 12:14
[Niv: 5 / Exp: 255]
|
Mja Cervantes, het blijkt dat het domme volk het dus wel acceptabel vindt. Het meerendeel zou er zo weer 1 kopen, echt bizar, die mensen willen gewoon genaaid worden.
|
|
Gast (82.217.181.xxx)
op 21-08-2009 om 12:20
|
Mensen toch, Gezer kraakt de 360 toch niet af? Hij zegt alleen dat de 54,2% gewoon slecht is. De enige 'fanboys' zijn degene die hierop reageren..
|
|
Cervantes
op 21-08-2009 om 12:24
[Niv: 117 / Exp: 5871]
|
Omdat de online ervaring en de spellen uniek zijn voor vele, ik ken mensen die alleen een Xbox360 hebben voor Halo/Gears online te spelen DutchDopey.
|
|
Gast (62.238.36.xxx)
op 21-08-2009 om 12:27
|
Nooit problemen 8)
|
|
Weslii
op 21-08-2009 om 12:42
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
De helpdesk van MS is heel slecht. De service is misschien goed, maar de mensen die er zitten weten er net zoveel vanaf als mijn moeder.
Toen ik een RROD had, heb ik gebeld, de foutcode doorgegeven en zij zeiden dat ze hem op moesten halen. Ik vroeg wat die foutcode betekende, en dat wisten ze niet.
Uiteindelijk afgesproken om hem op te laten halen, en later dacht ik laat ik eens googlen op die foutcode. Binnen 10 seconden was ik erachter dat het enige wat ik moest doen even mijn harde schijf loshale en weer vastklikken was. Toen was het opgelost.
Als het aan de klantenservice had gelegen had ik dus een week zonder console gezeten terwijl het een probleem was dat ik zelf in minder dan een minuut kon oplossen.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|