Nieuws: 'Xbox 360 gamers minst tevreden van helpdesk.'
Door Joni Philips op 21-08-2009 om 11:07
|
Bron: Game Informer
|
In 2005 lanceerde Microsoft hun Xbox 360 waarna de console snel kritiek kreeg over de betrouwbaarheid terwijl de andere consoles schijnbaar minder problemen hebben. Game Informer wilde nu onderzoeken of dit echt zo is.
Zij hielden een onderzoek onder 5000 abonnees om te kijken hoeveel abonnees problemen hadden met hun consoles. Iets meer dan 50% van de Xbox 360 eigenaren bij de abonnees meldde dat hun Xbox 360 gefaald heeft. Van dat percentage heeft 41,2% nog eens een falende console gehad. De PS3 en de Wii doen het beter, respectievelijk 10,6% en 6,8% hadden ooit een gebrek aan hun console. Daarvan hadden respectievelijk 14,7% en 11% nog eens problemen met hun console achteraf.
- Xbox 360 - 54,2% (41,2%)
- PlayStation 3 - 10,6% (14,7%)
- Wii - 6,8% (11%)
Game Informer vroeg ook of de abonnees mensen in hun buurt kenden wiens console kapot gegaan is. 69,9% van de ondervraagden antwoordden dat een van hun vrienden een defecte Xbox 360 had. Bij de PS3 is dit percentage 12,4% en bij de Wii is dit 6%. Bij een groot deel van de ondervraagden werd die laatste wel weinig gebruikt. 41,4% van de Wii bezitters speelt gemiddeld minder dan een uur per dag. Ter vergelijking: 40,3% van de Xbox 360 bezitters speelt gemiddeld 3-5 uur per dag. Bij PS3 bezitters bedraagt dit percentage 37,3%.
Game Informer onderzocht ook of de console-eigenaren tevreden waren van de helpdesk. De kans is natuurlijk klein dat je tevreden bent als je console faalt. Het best scorende bedrijf was Nintendo, hun helpdesk en klantenservice werd door 56,1% goed bevonden. Bij Sony vond 51,1% de helpdesk/service een grote hulp. Microsoft haalde een onvoldoende met 37,7%. Ondanks al deze negatieve berichten zou maar 3,8% van de ondervraagde Xbox 360 bezitters geen vervangconsole van Microsoft zouden kopen in de toekomst. De Xbox 360 bezitters zijn dus zeker trouw.
|
|
|
|
11:23 Grin maakte Final Fantasy
10:48 [GC] Trailer And Yet It Moves
|
Reacties (98) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Gast (217.136.164.xxx)
op 21-08-2009 om 14:22
|
@Gast (213.199.128.xxx) . Als Xbox 360 fanboy moet je nu ook niet het onderzoek gaan aanvallen omdat het in jouw nadeel uitdraait.
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 21-08-2009 om 14:24
|
@Dellion
Moet je er vooral over beginnen, dan vraag je om problemen.
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 14:26
|
@ Delion
Algemeen bekend? I Lol'd
|
|
Weslii
op 21-08-2009 om 14:30
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ gezer
Wat betreft dat jij een fanboy bent om in ieder 360 artikel negatief te spammen is dat inderdaad algemeen bekend ja.
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 14:34
|
Geef er dan eens een paar voorbeelden? Tja iemand moet toch kritiek geven op dingen die onacceptabel zijn, als jij een failurerate van 54,2% acceptabel vind is dat jouw probleem, niet de mijne.
|
|
Weslii
op 21-08-2009 om 14:38
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Als hij dat acceptabel vind is het JUIST NIET zijn probleem.
En als het niet jouw probleem is vraag ik me af waarom jij je er zo druk om maakt.
Ik vind het overigens ook onacceptabel. Aangenomen dat het onderzoek correct is uitgevoerd.
Gewijzigd door Weslii op 21-08-2009 om 14:39
|
|
Gast (62.195.55.xxx)
op 21-08-2009 om 14:42
|
Ja, 5000 abbonees waarvan de helft ps3 fanboy is.. Zo kom ik ook wel aan cijfers.
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 21-08-2009 om 14:44
|
Je kan niet van een goede sevice spreken als je je console tig keer moet opsturen voor reparatie, service begint al bij het aanbieden van goedwerkend apparaat. Kan best eens iets kapot gaan, is niets tegen te doen. Maar microsoft maakt het wel erg bont, wilden zo graag als eerste op de markt met de 360, we zien wat daar van gekomen is. Een failure rate van 54% Eigenlijk gewoon lachwekkend, meer kan ik er niet van maken. Is toch niet uit te leggen aan de consument, een console kost aardig wat geld, en voor dat geld mag je toch minstens een betrouwbaar apparaat verwachten.
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 14:59
|
@Weslii: Juist wel, zo'n hoge failurerate acceptabel vinden, dat is een probleem ;)
Gast (83.82.250.xxx) op 21-08-2009 om 14:44
MS wist van de RRoD al lang voordat de 360 op de markt was.
|
|
Gast (95.14.1.xxx)
op 21-08-2009 om 14:59
|
Haha eindelijk gerechtigheid want de service van Microsoft deugt niet _O_
|
|
Weslii
op 21-08-2009 om 15:06
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ gezer
Degene die er een probleem mee heeft ben jij. De persoon waar het om gaat heeft er geen probleem mee. Hij vind het acceptabel, jij vind het een probleem dat hij het acceptabel vind. Wiens probleem is het dan, dat van jou of dat van hem?
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 15:10
|
Van hem :P Als hij het onacceptabel vond was dat geen probleem.
|
|
Weslii
op 21-08-2009 om 15:21
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Het lijkt erop dat hij er toch zelf niet mee zit, maar dat jij het er nogal moeilijk mee schijnt te hebben. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
|
|
Onna76
op 21-08-2009 om 15:29
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Sony helpdesk vind ik persoonlijk erg goed en ook eerlijk. Zeggen gewoon eerlijk dat je een gereviseerde PS3 terug krijgt. Mijn Blu Ray drive was naar de knoppen (denk deels mijn eigen schuld) en had binnen 2 weken een ander, maar had in de tussen tijd een nieuwe gekocht, 80GB. Met m'n headset ook, had ze zo aan de lijn, had het ding gekocht in de UK maar mocht m gewoon in Nederland omruilen en kreeg netjes een nieuwe, werkende terug. Duurde wel iets langer dan 2 weken maar dat ding moest dus uit... de UK komen
|
|
Weslii
op 21-08-2009 om 15:31
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ onna
Dat is echt niks bijzonders.
Als je een philips tv in duitsland koopt kun je die ook hier inleveren.
Waarom koop je in hemelsnaam een nieuwe? Je kunt toch hoop ik wel 2 weken zonder?
|
|
Onna76
op 21-08-2009 om 15:36
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Aangezien ik er meteen 5 jaar garantie bij kreeg, daarom en die had ik niet op de 40GB, anders had ik m uiteraard ook nooit gekocht en gewoon gewacht.
Gewijzigd door Onna76 op 21-08-2009 om 15:39
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 21-08-2009 om 15:39
|
@Gezer
Ja klopt, microsoft wist van de problemen. Dat is dan ook het meest kwalijke aan deze hele zaak, alles voor het marktaandeel ;)
@Weslii
Nou ieder normaal denkend mens zou hier problemen mee hebben. Dat 360 fans daar anders over denken is treurig, maar heel begrijpelijk.
|
|
Gast (86.91.173.xxx)
op 21-08-2009 om 15:42
|
Werkelijk schandalig. Bij de volgende Xbox wacht ik wel een jaartje om te zien of die het wel blijft doen.
|
|
Weslii
op 21-08-2009 om 15:44
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
@ gast
Ik ben ook 360 fan en ik vind het ook onacceptabel.
Maar als iemand anders het wel acceptabel vind is dat zijn goed recht. Je kunt je beter druk maken om belangrijkere dingen dan om wat iemand waar je niks mee te maken hebt acceptabel vind en wat niet.
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 21-08-2009 om 15:57
|
@Weslii
Natuurlijk is dat zijn goed recht, maar gezond is het zeker niet om zo te denken. Het is fijn dat ik dat gewoon kan en mag zeggen in Nederland, en dus helemaal geen verantwoording aan jou hoef af te leggen :D
|
|
Gast (87.211.206.xxx)
op 21-08-2009 om 16:40
|
weet je wat t is met jullie mensen jullie kunnen gewoon niet omgaan met de 360 al sinds de release een xbox360 nooit terug gestuurt alleen ondertusse de versie met hdmi en alles gekocht
en daar tot nu toe ook nog niet mis mee
het gaat er gewoon om dat je er zorgzaam mee om moet gaan ;)
|
|
Gast (77.163.215.xxx)
op 21-08-2009 om 16:44
|
Gast (87.211.206.xxx)
vind ik ook, heb hem sl hele poos, nog nooit problemen mee gehad.. maar dat kan bij elke console gebeuren. gewoon kewstie vsn luck :9
|
|
Gast (91.180.129.xxx)
op 21-08-2009 om 17:46
|
sorry joni maar de ps3 heeft maar 1 jaar garantie, alles daarbuiten dekt sony niet, werk zelf in een groete winkel dus zie genoeg hoe sony met zijn klanten omgaat.
|
|
Token
op 21-08-2009 om 18:13
[Niv: 34 / Exp: 1692]
|
Ik moet Weslii wel gelijk geven, de mensen achter die helpdesks weten niets van de console of uberhaubt gaming,
Ik zeg tegen die kerel aan de andere kant van de lijn: "Ja mijn xbox heeft een RROD" hij: "sorry meneer, een wat? "Ja, hij heeft 3 rode streepjes" Hij weer: "Oh ok, en hij gaat niet meer aan?" "NEE want dat ding heeft RROD!" , daarna is hij wel netjes binnen 3 weken opgehaald en weer thuis gebracht
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 21-08-2009 om 18:18
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@Gast (91.180.129.xxx): Zoals ik zei: de EU dicteert 2 jaar winkelgarantie. Sony heeft daar niets mee te maken, het is gewoon wettelijk verplicht en vastgelegd. (Natuurlijk alleen voor defecten die veroorzaakt zijn door de productie, niet door fouten van de gebruiker)
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|