Nieuws: 'Xbox 360 gamers minst tevreden van helpdesk.'
Door Joni Philips op 21-08-2009 om 11:07
|
Bron: Game Informer
|
In 2005 lanceerde Microsoft hun Xbox 360 waarna de console snel kritiek kreeg over de betrouwbaarheid terwijl de andere consoles schijnbaar minder problemen hebben. Game Informer wilde nu onderzoeken of dit echt zo is.
Zij hielden een onderzoek onder 5000 abonnees om te kijken hoeveel abonnees problemen hadden met hun consoles. Iets meer dan 50% van de Xbox 360 eigenaren bij de abonnees meldde dat hun Xbox 360 gefaald heeft. Van dat percentage heeft 41,2% nog eens een falende console gehad. De PS3 en de Wii doen het beter, respectievelijk 10,6% en 6,8% hadden ooit een gebrek aan hun console. Daarvan hadden respectievelijk 14,7% en 11% nog eens problemen met hun console achteraf.
- Xbox 360 - 54,2% (41,2%)
- PlayStation 3 - 10,6% (14,7%)
- Wii - 6,8% (11%)
Game Informer vroeg ook of de abonnees mensen in hun buurt kenden wiens console kapot gegaan is. 69,9% van de ondervraagden antwoordden dat een van hun vrienden een defecte Xbox 360 had. Bij de PS3 is dit percentage 12,4% en bij de Wii is dit 6%. Bij een groot deel van de ondervraagden werd die laatste wel weinig gebruikt. 41,4% van de Wii bezitters speelt gemiddeld minder dan een uur per dag. Ter vergelijking: 40,3% van de Xbox 360 bezitters speelt gemiddeld 3-5 uur per dag. Bij PS3 bezitters bedraagt dit percentage 37,3%.
Game Informer onderzocht ook of de console-eigenaren tevreden waren van de helpdesk. De kans is natuurlijk klein dat je tevreden bent als je console faalt. Het best scorende bedrijf was Nintendo, hun helpdesk en klantenservice werd door 56,1% goed bevonden. Bij Sony vond 51,1% de helpdesk/service een grote hulp. Microsoft haalde een onvoldoende met 37,7%. Ondanks al deze negatieve berichten zou maar 3,8% van de ondervraagde Xbox 360 bezitters geen vervangconsole van Microsoft zouden kopen in de toekomst. De Xbox 360 bezitters zijn dus zeker trouw.
|
|
|
|
11:23 Grin maakte Final Fantasy
10:48 [GC] Trailer And Yet It Moves
|
Reacties (98) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Gast (62.131.51.xxx)
op 21-08-2009 om 12:43
|
ik vind dat cervantes gelijk heeft. tuurlijk is de failure rate onacceptabel zeker als we kijken in wat voor economisch slecht tijdperk we leven(bloeit geloof ik wel weer op) maar desondanks denk ik dat microsoft toch echt zijn best doet om te zorgen dat mensen die een xbox360 hebben gekocht trouw blijven. dit is denk ik toch 1 van de sterke punten van microsoft. vooral sony trekt zich weinig aan als het gaat om servcice want om nou te zeggen dat hun service geweldig is: absoluut niet. een vriend van mij had onlangs een maand geleden nog problemen en hun advies was om maar even een nieuwe te kopen want hun konden niks voor hem betekenen...dit zal vast niet bij alle mensen zo zijn gebeurd maar het is toch een gegeven waar sony geen punten mee scoort.
|
|
the_dan
op 21-08-2009 om 12:48
[Niv: 310 / Exp: 15521]
|
i vind de hd van micro goed hoor
|
|
im2
op 21-08-2009 om 12:51
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Ik kan niet echt zeggen dat ik tevreden ben over de helpdesk: personeel dat geen deftig Nederlands spreekt, zogezegde computerpannes etc.
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 21-08-2009 om 12:56
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Nou ik had een toffe gast aan de telefoon bij Microsoft, hij heeft me ook goed geholpen en mijn xbox was snel gefixed. Van mijn kant uit zijn er dan ook geen klachten ^.^
|
|
HcV83
op 21-08-2009 om 13:03
[Niv: 44 / Exp: 2195]
|
@im2
tjah wat verwacht je, meester in de recht of doctorandus tegen minimum loon?
En tevens vind ik het tenenkrommend dat de consument bij het minste of geringste naar de telefoon grijpt om een klantenservice te bellen terwijl ze toch ook even een troubleshoot kunnen volgen op het internet.
|
|
DenXD
op 21-08-2009 om 13:08
[Niv: 31 / Exp: 1540]
|
Ik zou eerlijk gezegt niet weten van de Helpdesk. Ik heb wel een RRoD gehad, maar mijn Xbox was binnen 1 week vervangen + 1 maand gratis Live.  Service zou ik zeggen. Dit heb ik wel online ingevuld, ging sneller / makkelijker.
Het zelfde geldt voor Nintendo met haar DS. Opzich hoef ik nergens over te klagen over service van deze partijen.
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 21-08-2009 om 13:16
|
De 360 gaat de geschiedenisboeken in als meest onbetrouwbare console ooit, 54,2% failure rate is echt een grof schandaal.Zouden ze zich daar bij microsoft nou niet kapot schamen? Maar de 360 fans laten alles maar over zich heen komen, en worden blijkbaar maar al te graag genaaid. En maar opscheppen over die goeie service van microsoft, vreemd dat dan juist 360 gamers het meeste te klagen hebben over de helpdesk |(
|
|
Everybody_lies
op 21-08-2009 om 13:28
[Niv: 46 / Exp: 2279]
|
360 heeft nog maar 1x raar gedaan.
HDD uitgenomen en daarna terug ingeklikt.
Probleem Fixed
Toch ken ik een paar mensen die MS hebben moeten bellen,met een RROD
PS3 heeft nog nooit problemen gehad
Gewijzigd door Everybody_lies op 21-08-2009 om 13:28
|
|
GanGsterG
op 21-08-2009 om 13:31
[Niv: 256 / Exp: 12782]
|
dat sommige 360 bezitters nog trouw blijven aan microsoft.dat het een keer gebeurt kan nog.maar er zijn mensen die dat ding 5 of 6 keer dat ding moesten opsturen en die blijven ook nog trouw.ik wist dat de 360 het meest kapot ging,maar wist niet dat de failure rate zo hoog is.
MS moet iets doen aan hun onafgewerkte producten zoals de 360 en vista.
|
|
Velqor
op 21-08-2009 om 13:37
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
Ik weet niet maar ik denk altijd, je moet iets overhebben voor kwaliteit games en de beste online mogelijkheden. Ook is dit de enige console met een [beetje] hardcore gamers ondersteuning qua games. Elke console heeft z'n ups en downs.. Learn to life with it =.=
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 13:53
|
"Ik weet niet maar ik denk altijd, je moet iets overhebben voor kwaliteit games en de beste online mogelijkheden. Ook is dit de enige console met een [beetje] hardcore gamers ondersteuning qua games."
En dan komen wenen dat anderen fanboy zijn...
|
|
spitfiresoul
op 21-08-2009 om 13:56
[Niv: 57 / Exp: 2854]
|
@ cervantes.
je spreekt alsof deze gen al op zijn einde loopt.
sony heeft een trage start gehad en ze zeggen mss dat winstgevend worden voor de ps3 zeer moeilijk wordt maar deze gen is nog maar nauwelijks begonnen en duurt nogminimum 7 jaar langer voor de ps3 dus ze hebben nog zat tijd om de 360 en mss zelfs wii het vuur aan de schenen te leggen. zeker nu de prijs heel aantrekkelijk is gemaakt en we toch steeds betere games gaan krijgen.
dus de strijd is nog lang niet gestreden.
verder neem ik aan dat dit onderzoek volledig onafhankelijk is gedaan? dus afgezien van de paar fanboys die ze mss ondervraagd hebben en zo hun kans gegrepen hebben om een console af te kraken moeten deze cijfers wel accuraat zijn.
denk dat als de wii meer per dag gespeeld zou worden hij ook wel meer kapot zou gaan.
hoe dan ook de failure rate van de ps3 ligt toch iets hoger dan de vooropgestelde 1%( natuurlijk weten we niet hoe de ps3s kapot gaan. als je hem vekreerd plaatst wordt ie te warm mss, of als je hem uit frusttratie schopt of een heel lange tijd intensief laat werken gaat ie ook kapot zonder dat het productiefout is.
de 360 torent er wel bovenuit met zijn 51% en is echt schandalig( en blijf het dan ook schandalig geven dat ze gewoon geen levenslange garantie erop geven als straf omdat ze wisten dat dit ging gebeuren)
aan de andere kant is ms blijkbaar wel iets grondiger in hun reparatie of is er gewoon het feit dat een gerepareerde wii of ps3 grotere kans heeft nog eens defect te gaan.
en @ mensen die zeggen dat de helpdesk van ms wel goed is omdat ze de console repareren:
de helpdesk is dus niet degene die repareren. de helpdesk zijn de mensen die je meestal van die onzinnige vragen stellen en na een halfuurdurend telefoongesprek er eindelijk achterkomen dat het weer een rrod is en dat ze enkel gewoon je info moesten verschaffen over waar je hem moest opsturen enzo.
|
|
Velqor
op 21-08-2009 om 14:02
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
Gezer
ben geen fanboy, voor mij is dit de waarheid. Voor core game ik op ps3 en voor hardcore op xbox360 ? toch niks mis mee? wat is daar fanboy aan?
poehh sommige mensen snap ik niet
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 14:03
|
"de 360 torent er wel bovenuit met zijn 51% en is echt schandalig( en blijf het dan ook schandalig geven dat ze gewoon geen levenslange garantie erop geven als straf omdat ze wisten dat dit ging gebeuren) "
Wat echt een schande is dat de xbox fanboys dit gewoon toelaten en als iemand kritiek geeft op de hoge failurerate(WTF 54,2%!!) voelen ze zich meteen bedreigd en maken ze je uit voor fanboy. |(
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 21-08-2009 om 14:04
|
Welke kwaliteit games?? vind het nogal magertjes wat microsoft te bieden heeft. Zitten best goede games tussen, maar Sony maakt een veel betere indruk. De 360 is langer op de markt dan de PS3, maar wat games betreft heeft Sony de fakkel al lang overgenommen van microsoft. Games van Sony scoren over het algemeen ook beter dan 360 games, en er komt nog heel wat moois uit voor de PS3. Sony begint net warm te lopen joh :D _O_
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 21-08-2009 om 14:05
|
Was voor Dellion bedoeld ;)
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 21-08-2009 om 14:07
|
komt dit belachelijke onderzoek nou weer op deze website terecht. Damn, iedereen weet toch dat dit soort onderzoeken onderhevig zijn aan cheaters en hackers.
Hier hecht niemand waarde aan en terecht, want erg onwaarschijnlijk klinkt het allemaal.
Ook de PS3 uitval% zijn niet waarschijnlijk en te hoog, dit is gewoon een jammerlijk onderzoek waar de fanboys mee aan de haal zijn gegaan.
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 21-08-2009 om 14:08
|
Gast (83.82.250.xxx)
Op gamerankings.com is MS wel degelijk de console met de hoogst gerate games.
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 21-08-2009 om 14:10
|
@spitfiresoul,
Geloof jij altijd altijd alles zomaar ofzo? Waarom zou dit onderzoek volledig onafhankelijk is gedaan en als dat al zo is, of het ook betrouwbaar is?
Nee daar geloof ik juist helemaal niets van, bijna alle data dus niet perse 1 console ofzo.
Het is zo makkelijk om dit te manipuleren
|
|
Velqor
op 21-08-2009 om 14:14
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
Gast (83.82.250.xxx)
heb het over mijn soort ding. hardcore dus  niet huisdieren met een cameraatje of littlebigplanet dus.
dat is mijn mening en als jij andere mening heb oké maar maak iemand omdat die een andere mening heeft niet meteen uit voor fanboy voor de mensen onder ons
|
|
Gast (217.136.59.xxx)
op 21-08-2009 om 14:16
|
"dat is mijn mening en als jij andere mening heb oké maar maak iemand omdat die een andere mening heeft niet meteen uit voor fanboy voor de mensen onder ons "
Dat geldt ook voor jou, zie eerste pagina ;) Btw, LBP en EyePet zijn niet hardcore maar Viva Pinata en Scene it wel?
|
|
NathanDrake
op 21-08-2009 om 14:18
[Niv: 12 / Exp: 614]
|
54,2? Zo dat is wel heel hoog, dat is meer dan de helft van de ondervraagden. Het was al eerder bekend aangezien het overal al werd rondbazuind maar hieruit blijkt dat MS er nog niet echt veel aan heeft gedaan..
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 21-08-2009 om 14:19
|
@Dellion
Wat klets je nou man, heb niemand voor fanboy uitgemaakt.
|
|
Velqor
op 21-08-2009 om 14:20
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
Gezer
Zou het niet weten, ken die titels niet en heb ze ook nooit genoemd.
Klopt maar bij jou is het algemeen bekend, bij elk topic die over de xbox gaat en waar je negatief over Kán zijn iets posten. Maar maakt niet uit hoor, zelfs fanboys kunnen af en toe nog wat nuttigs posten.
|
|
Velqor
op 21-08-2009 om 14:20
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
Gast (83.82.250.xxx)
daarom zeg ik : voor de mensen onder ons
daarmee doeldde ik dus op andere
--
sorry voor dubbelpost
Gewijzigd door Velqor op 21-08-2009 om 14:20
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|