Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

'Xbox 360 gamers minst tevreden van helpdesk.'


Door Joni Philips op 21-08-2009 om 11:07
Bron: Game Informer

In 2005 lanceerde Microsoft hun Xbox 360 waarna de console snel kritiek kreeg over de betrouwbaarheid terwijl de andere consoles schijnbaar minder problemen hebben. Game Informer wilde nu onderzoeken of dit echt zo is.

Zij hielden een onderzoek onder 5000 abonnees om te kijken hoeveel abonnees problemen hadden met hun consoles. Iets meer dan 50% van de Xbox 360 eigenaren bij de abonnees meldde dat hun Xbox 360 gefaald heeft. Van dat percentage heeft 41,2% nog eens een falende console gehad. De PS3 en de Wii doen het beter, respectievelijk 10,6% en 6,8% hadden ooit een gebrek aan hun console. Daarvan hadden respectievelijk 14,7% en 11% nog eens problemen met hun console achteraf.
  • Xbox 360 - 54,2% (41,2%)
  • PlayStation 3 - 10,6% (14,7%)
  • Wii - 6,8% (11%)
Game Informer vroeg ook of de abonnees mensen in hun buurt kenden wiens console kapot gegaan is. 69,9% van de ondervraagden antwoordden dat een van hun vrienden een defecte Xbox 360 had. Bij de PS3 is dit percentage 12,4% en bij de Wii is dit 6%. Bij een groot deel van de ondervraagden werd die laatste wel weinig gebruikt. 41,4% van de Wii bezitters speelt gemiddeld minder dan een uur per dag. Ter vergelijking: 40,3% van de Xbox 360 bezitters speelt gemiddeld 3-5 uur per dag. Bij PS3 bezitters bedraagt dit percentage 37,3%.

Game Informer onderzocht ook of de console-eigenaren tevreden waren van de helpdesk. De kans is natuurlijk klein dat je tevreden bent als je console faalt. Het best scorende bedrijf was Nintendo, hun helpdesk en klantenservice werd door 56,1% goed bevonden. Bij Sony vond 51,1% de helpdesk/service een grote hulp. Microsoft haalde een onvoldoende met 37,7%. Ondanks al deze negatieve berichten zou maar 3,8% van de ondervraagde Xbox 360 bezitters geen vervangconsole van Microsoft zouden kopen in de toekomst. De Xbox 360 bezitters zijn dus zeker trouw.


11:23  Grin maakte Final Fantasy
10:48  [GC] Trailer And Yet It Moves
 Reacties (98)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Gast (87.208.116.xxx) op 21-08-2009 om 19:08
Allemaal leuk en aardig maar die onderzoek gaat niet zitten liegen dus mensen dont fight the truth ;)

spitfiresoul op 21-08-2009 om 19:27 [Niv: 57 / Exp: 2854]
het onderzoek kan natuurlijk wel afwijken van de waarheid wegens fanboys maar de kans dat ze 5000 fanboys aanspraken toevallig is statistisch gezien bijna onmogelijk.

en voor de mensen die hierover nog niet tevreden doe er gewoon 10% van het totaal af bij iedere console en we zullen het de "fanboycorrigerende marge" noemen. en 10% is al heel gul.

dan zit de 360 nog steeds aan een fikse 45% wat al iets minder is maar nog steeds veels te hoog.

Deem op 21-08-2009 om 19:49 [Niv: 4 / Exp: 205]
Ik speel 1-2 per dag op me ps3 en dat vind ik veel/

Shadowx op 21-08-2009 om 20:01 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Kep 3 xbox 360 , 1 daarvan is ooit kapot gegaan , na 1 telefoontje werd tie de dag erna netjes opgehaald en 7 dagen later weer netjes met 1 maand gratis gold erbij terug gebracht.

Zeer nette service , ik ga ervan uit dat de meeste ondervraagden jeugd was die gewoon geirriteerd waren dat hun xbox verrot ging en dan zeggen dat de helpdesk bagger was , sure als iemand bij mij tekeer zou gaan zou ik die persoon ook niet netjes helpen.

Gewijzigd door Shadowx op 21-08-2009 om 20:11

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-08-2009 om 20:20 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
< sure als iemand bij mij tekeer zou gaan zou ik die persoon ook niet netjes helpen. >
Dat is nochtans de kunst van een goede helpdesk medewerker te zijn. Iemand die naar een helpdesk belt, is per definitie een ontevreden consument. Gelukkig zelf nog nooit een helpdesk moeten bellen. Wel al een keer een opleiding tot helpdesk medewerker gevolgd. (als schoolopdracht)

Gewijzigd door Joni Philips op 21-08-2009 om 20:22

Gast (85.147.168.xxx) op 21-08-2009 om 20:28
Persoonlijk hecht ik zeer weinig geloof aan dit onderzoek. De geluiden die je om je heen hoort spreken juist van een zeer goede service van MS.

Maar waar ik me zeer aan stoor is dat de Ps3 mannen hier denken dat de 360 mannen alles pikken en zich graag laten naaien. Zo zit het dus geenszins. Persoonlijk ben ik slachtoffer van 3x kapotte X console. Echter heb ik ter compensatie van de ellende welgeteld een draadloos headset, draadloze controller en last but certenly not least ....een hagelnieuwe console gehad. Daar ben ik zeer te spreken over en daarom krijgen ze gewoon het voordeel van de twijfel. En nee, ik voel me dus niet genaaid en dat laat ik me ook niet aanpraten.

Hoe zat dat met Sony ?..... 1 jaar garantie en als je de pech hebt dat je console na 13 maanden kapot gaat mag je een "refurbished" console kopen voor jawel €200,- waar je dan 3 maanden garantie op hebt....
Dus in het ergste geval ben je na 14 maanden €600 (€800 als je een launchconsole had) kwijt en sta je gewoon met lege handen.....

Nee, die failure rate van X is niet in de haak maar de service ....daar kan Sony nog een puntje aan zuigen.

Gast (81.204.139.xxx) op 21-08-2009 om 20:39
mijn xbox is gebanned van live. Het enige wat ik aan de helpdesk vroeg is wat de reden was en welke datum. maar ze mochten dat niet vertellen :S
ja falend microsoft falend..

Gast (85.147.168.xxx) op 21-08-2009 om 20:49
je zal vast wel weten waarom heb ik zo'n vermoeden ;)

Gast (84.245.8.xxx) op 21-08-2009 om 21:44
@ Weslii

Of zelf even nadenken om eerder te gaan zoeken op google voordat je je xbox op had gestuurd..

Dat hun het niet weten ok dat mag natuurlijk ook niet, maar om de de schuld aan de service te geven??

Het is dus ook een beetje je eigen fout dat je niet eerder had gezocht ;)

Shadowx op 21-08-2009 om 21:48 [Niv: 155 / Exp: 7765]
* Iemand die naar een helpdesk belt, is per definitie een ontevreden consument.*

Was dat nou voor gelul , ik heb Xbox helpdesk een keer gebeld om een gratis kabel te krijgen om me info van HD naar HD over te zetten , net zoals dat ik belde dat ik van de voedingen een raar geluid vond maken en ze stuurde mij netjes een nieuwe voeding op , de huidige voeding werkt dus gewoon nog steeds en kep de opgestuurde nu in de kast liggen als reserve.

Dus jou definitie van helpdesk bellers zijn dus mensen die ontevreden zijn ??? onder welke baksteen leef jij Joni ?

Joni Philips (Eindredacteur) op 21-08-2009 om 21:52 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
Je moet alleen een helpdesk bellen als er iets fout is normaal gezien. Als er iets fout is, ben je meestal niet tevreden. Of was jij tevreden dat je moest bellen omdat je voeding een raar geluid maakt? Ze stelden je tevreden met een gratis voeding. Je ging van ontevreden want er was een probleem, naar tevreden. Ze hebben dus hun werk gedaan. (Ontevreden betekent natuurlijk niet boos, je kan gerust ontevreden zijn en normaal praten. Het betekent echter dat je 1 stapje dichter staat bij het verliezen van vertrouwen in een bedrijf en over te stappen naar een ander als het contact slecht verloopt.)

En dat van die gratis kabel is normaal geen helpdesk werk, maar van een andere afdeling. (bij andere telefooncentrales dan)

Gewijzigd door Joni Philips op 21-08-2009 om 21:54

Shadowx op 21-08-2009 om 21:57 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Wie zegt dat ik ontevreden was , ik was pas ontevreden geweest op moment dat ze me niet geholpen hadden, ik belde netjes omdat ik weet dat electronica kapot kan gaan niks is zeker in deze wereld alles kan kapot je kan zelfs een DOA treffen maar wat doe je eraan niks .

Kep ook op die manier 3x me LCD tv omgeruild omdat er een dooie pixel in zat , op moment dat ze het niet deden was ik ontevreden.

Op moment dat je apperaar kapot is en woord gemaakt en week later gaat tie weer kapot sure dan ben ik ontevreden en vraag ik me af of ze er iets aan gedaan hebben , op moment dat ik dan netjes een vergoeding krijg door middel van zeg een spel of 1 of 2 maanden gratis gold dan ben ik weer tevreden maar het is en blijft electronica, me andere 2 xboxen werken perfect.

En of dat van die kabel nu een andere afdeling was maakt me niet uit ik ben een domme nederlander dus ik bel een helpdesk , ik bel ook een helpdesk als ik ergens niet uitkomt ow wacht definitie *HELPDESK* een helpdesk wilt niet altijd zeggen dat mensen er gebruik van maken omdat ze ontevreden zijn, daar is de helpdesk voor in het leven geroepen, de enige helpdesk die ik echt bagger vind is die van online aka orange oftewel wanadoo reden is je betaald 0,20 cent per minuut en krijg een 1 of andere mongool aan de lijn die het verschil niet ziet tussen een appel en een ei.

En wat betreft als iemand tekeer gaat tegen een helpdesk medewerker ja als ik in zijn schoenen zou staan zal ik hem zeker niet netjes te woord staan , ik zou hem dan laten wachten want die medewerker is geen stuk vuil , tenzij die de hersens heeft van een ezel en niet op een helpdesk hoort te werken.

Gewijzigd door Shadowx op 21-08-2009 om 22:03

Gast (94.224.96.xxx) op 21-08-2009 om 21:57
MS is beste denk ik toch had rrod gebeld ups aan de deur niks moeten doen klaar gemaakt werkt nu nog steeds

ps3 is gewoon klote met hun garatie ik had eerste ps3 zo'n flashend geel lichtje ik bel en die zeggen betaal zoveel kom op ik had da ding 600 euro betaald


Joni Philips (Eindredacteur) op 21-08-2009 om 22:17 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
@Shadowx: Jij voelt dus niets als je moet bellen, zelfs geen kleine milde irritatie? In dat geval ben je een betere mens dan mij. Zo stoicijns ben ik spijtig genoeg niet. Dat is trouwens niet sarcastisch bedoeld ofzo. Ik ben al niet tevreden als mijn PC niet opstart en ik weet dat ik het probleem kan oplossen.

- En als je een helpdesk-nummer belt, word je normaal gezien doorgeschakeld op basis van je vraag. Die gasten zitten allemaal samen in gigantische ruimtes. Valt allemaal onder 1 nummer, maar verschillende afdelingen.

- Helpdeskmedewerkers hebben hun eigen manier om af te rekenen met lastige klanten (nota's in dossier enzo), maar ze mogen hem niet uitschelden. Hun baas kan meeluisteren. Je moet ook begrijpen dat zij een bedrijf moeten vertegenwoordigen. Ze moeten altijd positief blijven.

@Gast (94.224.96.xxx): naar de winkel gaan, vragen om om te ruilen. Dat is je recht als hij geen 2 jaar oud is.

Gewijzigd door Joni Philips op 21-08-2009 om 22:18

Shadowx op 21-08-2009 om 22:34 [Niv: 155 / Exp: 7765]
ow ik zeg ook niet dat een helpdesk medewerker mot gaan schelden maar als ik de helpdesk medewerker was en iemand scheld mij uit vroeg ik hem eerst om kalm te blijven kan die dat niet hang ik op er zijn grenzen.

Het enige wanneer ik een irritatie heb is als je mot betalen voor een helpdesk en slechte help krijgt dus geholpen woord door iemand die daar niet hoort te zitten zoals de online.nl helpdesk (gelukkig geen klant meer daar) , maar een helpdesk is per definitie niet een desk waar je heen belt alleen voor kapotte dingen.

Zoals ik al zei ik ben niet blij als het gebeurt maar het kan gebeuren zelfs een peperduur apperaat kan kapot gaan, leuk is het niet maar tis niet anders ik mot er wel bij zeggen nu dat ik ouder ben op die manier het wel allemaal anders zie dan toen ik onder de 25 was.

GanGsterG op 22-08-2009 om 00:26 [Niv: 256 / Exp: 12782]
accepteer het nou maar.360 bezitters zeggen mijne is nog heel ja dan hoor jij niet bij die 54 procent heb je geluk.ja hier in europa heb je 2 jaar garantie op je ps3.al geeft sony je een jaar dat hier niet geld misschien in andere wereld delen wel.je moet ze ook niet bellen.maar je moet naar de winkel gaan.heb er toch geen last van heb extra garantie hoef zelfs niet 2 weken te wachten krijg gelijk een nieuwe uit de winkel.

Shadowx op 22-08-2009 om 00:50 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Ik zat dus bij die 54% met 1 xbox en zoals ik hierboven al zei netjus gerepareerd in 1 week tijd en dat is netjes en super snel , breng je dvd speler of weet ik veel maar eens naar de winkel dan is het gemiddeld 3 tot 6 weken.

Gast (212.123.170.xxx) op 22-08-2009 om 02:54
Het gaat erom dat hij zoiezo niet zo snel kapot zou mogen gaan, de service moet ook wel goed zijn als ze zo snel steeds naar de verdoemenis gaan. ;)

crono999 op 22-08-2009 om 10:19 [Niv: 24 / Exp: 1206]
Ach ja,dat de xbox360 en percentage heeft van 54% is ook omdat er 54% meer op gespeeld word.

eehbiertje op 22-08-2009 om 11:33 [Niv: 76 / Exp: 3825]
die lui van MS helpdesk zijn achterlijk..
je moet hun vertellen hoe het zit en dan gaat het van ehh oh dat moet ik even aan mijn manager vragen.. ja meneer daar had u toch gelijk in en op het eind heb je nog geen goed antwoord en voor niets gebeld..

Gewijzigd door eehbiertje op 22-08-2009 om 11:33

Gast (83.161.215.xxx) op 22-08-2009 om 12:52
@ Crono999 , het is natuurlijk een gemiddelde ;).


En hoe je er ook naar kijkt , een faillure rate van 54 % kan gewoon niet. En wat bijna net zo erg is , is dat 41 procent erna nóg eens een kapotte console had. En zoveel zal dit echt niet afwijken van de realiteit hoor...

Velqor op 23-08-2009 om 19:24 [Niv: 191 / Exp: 9548]
Ik zeg het maar zo, liever falende hardware dan een falende console met verneukt internet opties, games en exclusives.
Ik wijs hier naar geen enkele console serieus

sotarK op 23-08-2009 om 20:00 [Niv: 124 / Exp: 6197]
(ik wou wat zeggen maar laat maar ,anders verlaag ik me naar Delions niveau)

Gewijzigd door sotarK op 23-08-2009 om 20:01

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Game Informer
Type:
Magazine
Releasedatum:
Maandelijks
Ontwikkelaar:
GameStop
Uitgever:
GameStop
Media:
Geen media gevonden