In Japan en Noord-Amerika bevat de PlayStation Store veel content, maar in Europa loopt de Store toch achter. Velen wijzen met een beschuldigende vinger naar Sony Computer Entertainmeny Europe en zij reageren nu een eerste maal op de beschuldiging.
De Europese PlayStation Store Manager Angela Madronero schuift de 'schuld' door naar de andere ontwikkelaars. Madronero vertelt dat Sony hard werk zodat hun inhoud tegelijk in alle territoria tegelijk verschijnt. De beslissing over het releasen van thirdparty content ligt echter bij de individuele uitgevers en er zijn meerdere redenen waarom zij hun content niet tegelijk wereldwijd lanceren. Dat kan om technische redenen, lokalisatie-eisen, licentieproblemen en dergelijke gaan. Het probleem is dus een pak complexer dan het op het eerste zicht lijkt. Sony zal hun partners echter steunen om zoveel mogelijk content naar de Europese Store te brengen.
The decision about whether and when to release a game for sale is in the hands of the individual publisher. There are many reasons why our third party partners may not be able to launch content in one region on a particular time/date; this may be due to technical glitches, digital rights issues, localisation requirements etc. So the issues are a little more complex than may first appear.
Zelf gaan ze alvast het goede voorbeeld geven. Sony zal komende week hun plannen voor de Europese Video Store voorstellen. Deze Video Store was tot nu toe alleen toegankelijk in Noord-Amerika.
|