Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Coded Arms ontwikkelen ging niet vlot


Door Joni Philips op 05-07-2005 om 20:16
Bron: CVG

Op een handheld zijn shooters niet direct het meest verkocht genre. Op de GBA verschenen er een vijftal shooters zoals Wolfenstein 3D. Met de PSP en de NDS lijkt het genre eindelijk volwaardig naar de handheld te komen met Coded Arms en Metroid Prime Hunters. Over die eerste hebben we nu wat meer informatie dankzij een interview van CVG met Konamis Yasuo Daikai.

Coded Arms wordt de eerste FPS op de PlayStation Portable en dat zorgt natuurlijk voor de nodige problemen. In het begin wilden ze gewoon de fundamenten klaar hebben voor de Tokyo Game Show en dat leek perfect te werken. Het was zeker een uitdaging om een FPS op de PSP te maken.

De besturing was vanaf het eerste moment zeer belangrijk. Oorspronkelijk dachten ze dat er twee analoge sticks zouden komen omdat de originele dev kit een DualShock 2 als controller gebruikte. Toen ze zagen dat er maar één analoge stick was, begonnen de problemen. Het team dacht dat ze toetsen ging te kort hebben.

Daarna wou men hetzelfde besturingssysteem als bij de Nintendo 64 toepassen. Uiteindelijk besloot men om een vergelijkbaar systeem toe te passen als bij de huidige consoles, De analoge stick wordt gebruikt om de camera te bewegen, de pijltjestoetsen om te bewegen.

De auto-aim is zo gemaakt dat hij trager is voor zware wapens en sneller voor lichte wapens. Het is ook normaal dat je sneller draait met lichte wapens. Door alle aanpassingen voelt Coded Arms ook als een echte console FPS.

Hij denkt wel dat de Nintendo DS door de touchscreen beter geschikt is voor FPS, dat heeft namelijk veel weg van de besturing met een muis. Maar de grafische kracht en het breedbeeld is zeker een voordeel voor de PSP, Coded Arms heeft zelfs de eer om de eerste breedbeeld FPS te zijn.


20:30  Nieuwe beelden van The Lost Chapters
18:39  Acht Darkwatch screens
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Coded Arms
Type:
Game
Releasedatum:
09-09-2005
Ontwikkelaar:
Konami
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media