Op E3 raakte bekend dat Konami een nieuwe studio oprichtte namelijk Kojima Productions met aan het hoofd Hideo Kojima. Het belangrijkste doel van de studio, Metal Gear games maken. De eerste projecten van de studio zijn de PS3 Metal Gear Solid 4, de PSP Metal Gear Acid 2 en de PS2 Metal Gear Solid 3: Subsistence.
Als je de scan vergroot door erop te klikken, dan kun je ook duidelijk lezen waarom Subsistence gemaakt is. Hideo was origineel niet van plan omdeze game te maken maar in Europa waren er veel mensen die om dit soort vervolg vroegen. Daarom besloot hij toch maar zijn tijd te spenderen aan het project.
De camera in MGS3 was al verouderd omdat hij de camera in de hele trilogie hetzelfde wou houden maar met MGS4 schakelt hij over naar een echte 3D camera. Kojima wordt echter nogal snel 3D ziek dus wil hij met Subsistence experimenteren om een goede 3D camera te vinden.
Ook voor het online gedeelte was dit het perfecte moment om hun kans te wagen. Die ervaring zal wel anders zijn dan de offline mode als je niet als Snake moet spelen. Je wordt namelijk voor het eerst in de huid van de slechterik geplaatst in MGS. Het is ook mogelijk dat Snake zich dan in een kartonnen doos verbergt zoals je zelf ooit deed in de offline mode en dan krijg je schrik omdat je dat van ver niet kan zien en als je dichtbij komt, hij plotseling kan aanvallen.
|