J. Allard had een Question & Answer sessie met @play over de Xbox 360. Wij zetten de belangrijkste info voor je op een rijtje.
Het volledige interview besloeg drie pagina's en omdat wij ook niet de beroerdste zijn geven we je een samenvatting van de belangrijkste punten:
> J. Allard had een weddenschap met Pseude Interactive, makers van Full Auto voor de Xbox 360, lopen. Als ze de Best Racing Game of the E3 Show zouden winnen zou hij ze allemaal champagne sturen. Gelukkig voor hem; ze werden wel genomineerd, maar wonnen niet.
> Gamen wordt als uitlaatklep gebruikt van het echte leven. De Xbox 360 brengt mensen hierbij samen. Als voorbeeld hiervoor wordt een 47-jarige moeder aangehaald. Deze zit regelmatig op Xbox Live waarbij de zoon speelt en zij door de headset praat.
> De Xbox 360 is geen hardcore gaming console maar meer het middelpunt van de huiskamer welke voor entertainment ervaringen moet gaan zorgen.
> De controller wordt als pluspunt aangehaald. Afgezien van het draadloze aspect en een betere positie van bepaalde knoppen is hier zeer weinig aan verandert. Ook de user interface wordt als voordeel genoemd. Deze interface is erg simpel waardoor deze voor iedereen erg toegangkelijk moet worden. Ook een huisvrouw kan hiermee makkelijk uit de voeten.
> De Silver / Gold account voor Xbox Live moet de drempel lager maken om in te stappen op online gaming. Dit Xbox Live moet ook voor communicatie zorgen tussen mensen. Als voorbeeld worden ouders genoemd die verbonden zijn met hun kinderen die ergens anders wonen. Zij kijken een film, hij speelt Perfect Dark Zero, maar toch kunnen beide tegelijkertijd met elkaar communiceren door de headset. Deze communicatie moet echter niet gezien worden als een vervanging voor een telefoon.
> Er komt een vraag wat Microsoft doet voor de Xbox 360 tegen mensen die illegale games spelen. Hij noemt wel dat het slecht is voor de industrie en dat het prijzen van games omhoog drijft, maar verder gaat hij er niet echt op in.
> Er wordt ingegaan over de slechte Xbox verkoop in Japan. Als reden wordt genoemd dat ze er geen team hadden en geen goed plan hadden voor Japan. Ook het missen van goede developers en publisherd wordt genoemd als reden voor het falen in Japan.
Daarnaast zegt hij ook dat Sony zijn console al in maart 2002 had gelanceerd terwijl zij pas in februari 2003 kwamen. Dit keer zijn zaken echter veranderd; niet alleen komen ze voor de PS3, ook hebben ze werelds beste game publishers aan boord. Door vele trips naar Japan blijft het contact ook sterk aanwezig.
> Een sneer naar Sony mag uiteraard niet ontbreken. Zo vindt Allard dat Microsoft een campagne opzet rondom het product terwijl Sony een politieke campagne voert. Ook de support voor software is beter bij Microsoft terwijl het veel moeilijker programmeren is voor de PS3.
> Allard heeft nog niet één specifieke coole game, volgens hem zijn ze allemaal cool.
|