Dankzij het magazine PSM is de waarheid achter de presentatie van de PlayStation 3 op E3 bekend. Sinds de conferentie moeten we in spanning afwachten welke titels in realtime draaiden en welke gewoon filmpjes waren.
Zoals de meesten dachten draaide Killzone niet in realtime. Het filmpje werd gemaakt van beelden aan 5 fps op de PS3 die versneld werden naar 60 fps voor het filmpje. Maar Sony en Guerilla gaan ervan uit dat het spel er ook zo zal uit zien in realtime. I-8, Warhawk en Ni-Oh draaiden wel in realtime. Deze draaiden op een Geforce 6800GT, de RSX (GPU van de PS3) zal een Geforce 7800GTX worden.
Gran Turismo was niet meer dan een tech demo. Polyphony Digital verbeterde gewoon de graphics van GT4 voor die presentatie. Vision Gran Turismo was nog niet klaar voor de E3 presentatie.
Het nieuwe ontwerp van de controller verbaasde velen maar de reden is simpel. Sony heeft namelijk voor gekozen om de Force Feedback te veranderen. Begin dit jaar verloor Sony namelijk een rechtzaak van Immersion die beweerde dat de DualShock technologie een plagiaat was van hun Force Feedback. In plaats van een licentie op de technologie van Immersion te nemen, herontwierp Sony hun eigen technologie. Druk op de scans om een grotere versie te bekijken.





|