Het stokpaardje van Lionhead Studios was ongetwijfeld Black & White toen het spel in 2001 verscheen. Peter Molyneux, de belangrijkste programmeur van de game, werkte sindsdien ook aan games zoals Fable. Het eerste doel bleef echter nog altijd een nieuwe Black & White maken.
De wapens en eenheden die je kunt vervaardigen, variëren van boogschutters tot zwaardvechters en muren. Die muren zijn verkrijgbaar in elke kleur die je maar wenst. Je kunt ook nederzettingen creëren met woonhuizen, groentetuinen en allerlei indrukwekkende gebouwen. Afhankelijk van je persoonlijkheid, zijn er nog enkele andere structuren beschikbaar. Fonteinen en siertuinen zijn weggelegd voor een goede God terwijl een kwaadaardige God guillotines kan maken. Ik vrees echter dat het verschil tussen goed en slecht niet overtuigend genoeg zal zijn om het spel meerdere keren uit te spelen.

De 3D wereld van B&W2 ziet er adembenemend uit en dankzij de verschillende beschavingen en weertypes is er gelukkig ook veel variatie. Tegen het einde van het jaar komt het spel uit. Voor de RTS fans lijkt dit een goede game te worden maar voor de mensen die niet veel games van het genre spelen, lijkt dit geen geschikte game. Door de uiteenlopende mogelijkheden van Goed en Kwaad lijkt de game een hoge instapdrempel te krijgen.
|