Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(10) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

[E3] Zelda moet toegankelijker worden


Door Rene Groen op 17-07-2008 om 18:03
Bron: 1Up

Maar wat graag hadden we een nieuwe Mario of Zelda titel gezien tijdens deze E3, hoewel we wel de bevestiging kregen dat er aan deze games gewerkt wordt blijft de presentatie nog even uit.

In gesprek met 1Up geeft Miyamoto aan dat het team haar serie wil evolueren, maar dat ze deze tegelijkertijd toegankelijker wil maken voor de mensen die geen hardcore gamers zijn. Op dit moment is een Zelda titel nog te lastig voor de mensen die zich ook vermaken met een Brain Training game, in de toekomst moet deze doelgroep de game op kunnen pakken en er net zoveel plezier uit kunnen halen als mensen die dit soort games reeds in de vingers hebben.

quote:
"For example, we've got the Touch Generations series. Now, we're not necessarily going to make our 'franchise' games in that style, but we'll take what we know and have learned -- the philosophy behind those games -- and incorporate it into franchise games. That's a philosophy that's very strong at Nintendo."


Hoewel we de strategie begrijpen vragen we ons af of Nintendo zich niet steeds verder van haar zogeheten hardcore gamers afzondert.


21:37  [E3] EA bevestigt nieuwe Knights of the Old Republic
17:58  [E3] Sony: 'Concurrentie stoot consoles te vroeg af'
 Reacties (49)
 Pagina: 1 | 2
Gast (84.195.140.xxx) op 17-07-2008 om 19:26
we hebben allemaal gezien wat er met phantom hourglass gebeurde. Nintendo is dood.

ace_quorthon op 17-07-2008 om 19:27 [Niv: 76 / Exp: 3786]
Een Zelda die toegankelijker is voor een groter publiek vind ik geen probleem. Waarom zouden anderen er ook geen plezier van mogen hebben? Nintendo moet alleen oppassen dat het niet te ver gaat in hun 'versimpelisering'. Een nog makkelijkere Zelda dan TP wordt me echt iets té simpel. Ongeacht hoe leuk het eruit ziet. Het moet gewoon een uitdaging blijven. Zonder uitdaging kan je het immers ook geen avontuur noemen

Als Nintendo ervoor zorgt dat het Zelda-gevoel uit je tv springt, en het spel een uitdaging is voor zowel 'hardcore'- als 'casual'-gamers is er voor mij niks aan de hand. En als jij dat wel een probleem vindt mag je me dat graag even uitleggen

ConAir op 17-07-2008 om 19:29 [Niv: 105 / Exp: 5270]
Ze willen gewoon een brug leggen tussen casual en core gamers. Dus ze willen Zelda aantrekkelijker maken voor de casuals. Dus er moet iets bij wat casuals leuk vinden. Dat betekent niet meteen dat je met Wii moet gaan surfen via het Balance Board, al zou zeilen dan wel weer een optie zijn. ^^

Enne, zwaardvechten natuurlijk met zwaard en schild (Wii-mote + nunchuk).

Gast (82.173.166.xxx) op 17-07-2008 om 19:30
Gideon (Eindredacteur) op 17-07-2008 om 19:15 [Niv: 118 / Exp: 5895]
Wat een paniek weer allemaal. Wanneer bijv. meer wapens met de WiiMote worden gebruikt dan is dat toegankelijker. Er wordt nergens gezegd dat de games makkelijker worden o.i.d. Kijk naar Super Mario Galaxy -> toegankelijker dan Super Mario Sunshine, maar de cijfers liegen er niet om.


Maar hj was wel verdomd simpel

sidar op 17-07-2008 om 19:31 [Niv: 49 / Exp: 2463]
" we hebben allemaal gezien wat er met phantom hourglass gebeurde. Nintendo is dood. "
sorry, maar de bazen in TP waren awesome en de spel zelf was helemaal niet slecht.

@^gast
Toegankelijker betekend niet dat de game makkelijker word.
Super mario galaxy was vanuit een gameplay standpunt makkelijk. Terwijl de control scheme simpel blijft betekend nog niet dat de gameplay makkelijker word.

Controlls horen makkelijk te zijn, niet de game zelf. Maarja Nintendo heeft het dyus beide gedaan met mario galaxy

Gewijzigd door sidar op 17-07-2008 om 19:33

Gast (81.164.253.xxx) op 17-07-2008 om 19:32
gast hierboven me, alle challenges kunnen doen? die waren namelijk zeer pittig.

ace_quorthon op 17-07-2008 om 19:32 [Niv: 76 / Exp: 3786]
@Gast (82.173.166.xxx)
'Maar hj was wel verdomd simpel '

Ben ik het wel mee eens. SMG was naar mijn idee ook wat te simpel. Het neemt niet weg dat het een goede game was, maar wat moeilijker mocht best!

@sidar
'sorry, maar de bazen in TP waren awesome en de spel zelf was helemaal niet slecht. '

De bazen waren misschien 'awesome'... maar net als in alle Zelda's weer erg zwak. Een vleermuis deed soms nog meer damage dan de eindbaas!

Gewijzigd door ace_quorthon op 17-07-2008 om 19:34

flip122 op 17-07-2008 om 19:35 [Niv: 73 / Exp: 3654]
ik zie mn oma al zelda spelen

Master Bates op 17-07-2008 om 19:38 [Niv: 64 / Exp: 3216]
gelukig zit banjoo niet meer in die handen

DenXD op 17-07-2008 om 20:07 [Niv: 31 / Exp: 1540]
Gast (86.86.122.xxx) op 17-07-2008 om 18:36
Ik hoop van harte dat miyamoto sterft en nintendo failiet gaat.
_____

Gast. Sterf. Alsjeblieft. Voordat je nog meer van dit soort bullshit uitkraamt.

Die kutkoters op het internet ook altijd.

Gast (77.248.242.xxx) op 17-07-2008 om 20:21
nog toegankelijker dan twilight princess? dan kan ik hem slapend uitspelen die game was al kapot makkelijk... zucht nintendo waar zijn jullie mee bezig

Snakesonic op 17-07-2008 om 20:31 [Niv: 57 / Exp: 2832]
Kutzooi, de laatste 2 zelda's waren al een stuk minder en erg toegankelijk, ze waren beide vrij toegankelijk, maar ook minder leuk.

Gast (77.164.50.xxx) op 17-07-2008 om 20:33
Nou, als mensen de laatste zelda moeilijk vonden, dan vinden ze elke game moeilijk hoor. Als ze iets willen veranderen, doe dan aub iets met het kiezen van moeilijkheidsgraad

Joris op 17-07-2008 om 20:50 [Niv: 60 / Exp: 3009]
Ik heb mij bij Galaxy nooit gestoord aan een verkeerde moeilijksgraad, kan me niet voorstellen dat dat jullie zo heeft bezig gehouden. Twilight Princess was niet moeilijk als je gewend bent aan een Zelda game, grootste deel van de mechanieken en trucjes komen in elk deel terug.

sidar op 17-07-2008 om 21:44 [Niv: 49 / Exp: 2463]
@ace
Ik had het er ook niet over dat ie moeilijk was, het was gewoon mooi gedaan.

trouwens alle zelda's?XD go play Zelda 2 on the nes...its going to eat your heart out.

Gewijzigd door sidar op 17-07-2008 om 21:45

Gast (82.170.226.xxx) op 17-07-2008 om 22:27
Zelda makkelijk? Jullie focussen je veel te veel op de boss battles en de willekeurige vijanden. Zelda is altijd een game geweest die om de Temples en dungeons draaide. De actie was misschien wat makkelijker dan in de voorgaande games maar de puzzels in de Temples waren nog nooit zo goed als in Twilight Princess. Vooral de Zora Temple was geweldig vorm gegeven en uitgewerkt.


Gast (213.84.176.xxx) op 18-07-2008 om 09:42
NEEEEEEEEEEE KOM NIET AAN ZELDA!!! :X :X |( |(

Gast (62.238.44.xxx) op 18-07-2008 om 10:09
hij doet maar wat hij wilt, zelda boeit me toch niet. Ik vond het altijd al casual. En Mario Galaxy was in mijn ogen een mislukte poging tot iets nieuws maar Nintendo is alleen goed in uitmelken.

chemos op 18-07-2008 om 11:43 [Niv: 23 / Exp: 1133]
Ze moeten het zo laten. Maarja, de wii is gewoon een casual apparaat. Dus alles zal toegankelijker moeten worden willen ze heel goed verkopen.

ace_quorthon op 18-07-2008 om 15:09 [Niv: 76 / Exp: 3786]
@Joris
bij SMG had ik toch wel degelijk het gevoel dat het wat moeilijker had gemogen. Er was haast geen level dat ik opnieuw speelde omdat ik dood was gegaan. In bijvoorbeeld SM64 was dat heel anders. Misschien ook wel omdat ik toen gewoon een stuk jonger en dus minder ervaren in games was...

Ik zou elke volgende Zelda kopen, ook als het een stuk makkelijker uit te spelen is. Het is voor mij geen turn-off, maar het is gewoon iets wat best veranderd zou mogen worden in mijn ogen. Niet perse een sterkere AI, maar in ieder geval een slimmere.

Gast (87.209.53.xxx) op 18-07-2008 om 15:34
Super Mario Galaxy was toegankelijk, Brawl was toegankelijk. Als we verder terug in de tijd gaan waren games als Super Mario Bros., The Legend of Zelda, en iets recentelijker Ocarina of Time ook toegankelijk.

Het mooie van Miyamoto-games is dat ''toegankelijk'' niet ''voor retards'' betekent.

Gast (217.122.199.xxx) op 18-07-2008 om 15:51
|(
Bah, ik ben een groot Nintendo-fan, maar als ze zelfs ZELDA weten te vern*euken? Misschien zal ik toch de overstap op Sony of Micro moeten maken :|

Gast (84.24.3.xxx) op 18-07-2008 om 16:31
stupid games, nerdjes ga meisjes versiere :9

Gast (62.238.53.xxx) op 18-07-2008 om 18:46
Laat ze allemaal in paniek gaan, maar ik heb weer een beter voorstel:
Een Zelda game maken waar je in het hoofd menu kan kiezen tussen Casual Mode (gezwaai, eenvoudige kerkers, eindbazen in 1 keer dood, etc.) en Hard Core Mode (Button-bashing, moeilijke kerkers, eingbazen met moeite verslaan, etc.).
Ik zou dan voor Hard Core gaan, natuurlijk.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo Wii
Type:
Hardware
Releasedatum:
08-12-2006
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media