Nieuws: [Upd.] Geen 40 miljoen Unreal piraten
Door Joni Philips op 05-05-2008 om 18:43
|
Bron: N4G
|
De PC wordt geplaagd door piraterij, Crytek en Infinity Ward klaagden reeds steen en been, maar concrete cijfers gaven ze nooit.
Mark Rein van Epic Games is echter niet bang om concrete cijfers te geven. Ongeveer 40 miljoen mensen zouden met illegale exemplaren toegang hebben gezocht tot de officiële servers. Epic Games heeft dus een extra omzet van $2 miljard misgelopen.
[Upd.] Mark Rein ontkent nu dat hij ooit een nummer heeft verteld. Hij weet niet waar het getal 40 miljoen vandaan komt.
|
|
|
|
18:48 The Witcher naar console
18:40 Nieuwe Rock Band naar Wii en PS2
|
Reacties (45) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
FloriX
op 03-05-2008 om 22:09
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
sjezus, vergelijk maar is met het aantal verkochte exemplaren
|
|
Lawliet
op 03-05-2008 om 22:12
[Niv: 346 / Exp: 17280]
|
Niet normaal
|
|
Gast (80.56.198.xxx)
op 03-05-2008 om 22:14
|
Tering he :O
Is dat niet een beetje erg veel??
|
|
Gast (77.250.211.xxx)
op 03-05-2008 om 22:16
|
ps3 is daarom beter om te deveopelen
(bijna) geen piraterij 8)
|
|
banned_glenn
op 03-05-2008 om 22:17
[Niv: 15 / Exp: 739]
|
over een paar jaar worden er bijna geen tittels voor de pc meer uitgegeven wegens de piraterij ...
|
|
Valentino Aledda
op 03-05-2008 om 22:17
[Niv: 30 / Exp: 1515]
|
Die cijfers zijn volgens mij ook wel wat overdreven. Veel mensen downloaden spellen ook om te testen of ze effectief de moeite zijn en of ze die kunnen draaien op hun computer.
|
|
Vaizard
op 03-05-2008 om 22:29
[Niv: 62 / Exp: 3114]
|
Als een spel echt de moeite waard is dan kopen mensen het wel. Om nou te zeggen dat alle 40 miljoen mensen het spel werkelijk zouden kopen als ze het niet konden downloaden? denk dat je dan toch echt maar iets van 2-3 miljoen misloopt kwa verkopen.
Ikzelf heb ontiegelijk veel unreal tournament(99 O_o) gespeeld. Degene daarna waren geen een van alle echt de moeite waard though.
|
|
Gast (80.200.45.xxx)
op 03-05-2008 om 22:35
|
Helemaal correct wat Vaizard hier zegt! :
De vraag is nog altijd of deze 40 miljoen mensen de game ZOUDEN kopen indien deze niet (illegaal) te downloaden was!
Waarschijnlijk zal maar 1/4de van deze groep de game werkelijk gekocht hebben indien ze het niet gratis zouden verkregen hebben.
|
|
DeFrikandellenKoning
op 03-05-2008 om 22:44
[Niv: 6 / Exp: 313]
|
Ik ben het 110% eens met Vaizard en Gast (80.200.45.xxx) op 03-05-2008 om 22:35.
Flink overdrijven dat ze zoveel geld mislopen maar dat is een hele scheve conclusie.
|
|
marino
op 03-05-2008 om 22:44
[Niv: 90 / Exp: 4520]
|
lol das echt gewoon te veel
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 03-05-2008 om 22:46
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Als maar 2,5% hiervan de game koopt, dan zijn dat een extra miljoen exemplaren. Nu is dat een miljoen misgelopen exemplaren. Aan de andere kant zijn het wel kosten.
|
|
DeFrikandellenKoning
op 03-05-2008 om 23:58
[Niv: 6 / Exp: 313]
|
En sowieso,de mensen die dit spel leuk vinden zullen hem toch moeten kopen om online te kennen gamen, of kan je met eenzelfde key online als anderen ook hebben? Lijkt me niet.
|
|
Gast (24.132.252.xxx)
op 04-05-2008 om 00:06
|
40 miljoen? lol Alsof die game ooit 40 miljoen zou verkopen ,rot toch op man. Misschien is er al 40 miljoe neker geprobeerd op de servers te komen , dat is wat anders. Stel je speelt et elke dag en je game gaat 1 keer per minuut zelf automatisch op zoek naar een server dan ko mje al snel op zoveel miljoen |(
wat een sukkel die mark rein :r
|
|
Gast (82.139.80.xxx)
op 04-05-2008 om 00:11
|
Denk eerder dat Mark Rein het over 40 miljoen connecties heeft, en niet afzonderlijk gelogde IP-adressen. Overdrijven is ook een kunst apart.
|
|
Gast (80.57.228.xxx)
op 04-05-2008 om 00:48
|
yeah sure.. tuurlijk! 40 miljoen meer verkocht cker!! LOL die gast boven me heeft gelijk want dit kan niet kloppen.. want ut3 is ook niet eens zo'n dikke topgame vind ik persoonlijk
|
|
Gast (80.126.80.xxx)
op 04-05-2008 om 01:12
|
40 miljoen gloof ik ook niet, zoveel verkoopt gta4 nog niet eens. als er geen piraterij was geweest was dat spel echtniet 40 miljoen keer verkocht, dat zou een fokkin record zijn die 100 jaar blijft staan
|
|
Gast (77.250.100.xxx)
op 04-05-2008 om 03:56
|
Gast (80.126.80.xxx) op 04-05-2008 om 01:12
het zou maar kunnen hoor want ut 2 was zeeeer populair in die tijd.. en er waren zeker meer 40 miljoen mensen die unreal 2 speelden..
maar ze zeggen natuurlijk niet of het nou met 1x met de zelfde ip is of meerdere malen..
|
|
Gast (81.240.91.xxx)
op 04-05-2008 om 08:58
|
waarom ook iets kopen als je het gratis kunt krijgen, maak de games dan 25 tot 35 euro goedkoper he
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 04-05-2008 om 09:12
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Je gaat toch ook geen Jaguar stelen omdat hij te duur is?
|
|
Gast (87.195.33.xxx)
op 04-05-2008 om 11:08
|
Ik snap je punt best maar je kan een jaguar niet vergelijken met een spelletje.
Een spel stelen wordt niet bestraft, het stelen van een jaguar wel.
Bovendien gaat het stelen van een spel gaat stukken makkelijker dan het stelen van een jaguar.
Waarbij spellen zoals cod4 heel erg goed verkopen op de pc, omdat de meeste mensen die op cracked servers spelen het spel zo goed vinden en toch overwegen het legaal te gaan spelen.
Als een spel echt goed is kopen mensen het echt wel.
|
|
Gast (87.195.33.xxx)
op 04-05-2008 om 11:11
|
Oja, ik ga echt geen spel kopen voor 50 euro, als ik vervolgens alleen een single player van maximaal 15 uur kan spelen.
15 uur speeltijd is wat mij betreft nog geen 20 euro waard.
Ik snap dat er veel tijd in zo'n spel gaat zitten, maar maak dan een geniale multiplayer, dat trekt veel meer mensen...
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 04-05-2008 om 11:13
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Maar CoD4 verkoopt helemaal niet goed op PC... Infinity Ward klaagt juist over het verschil tussen de console en PC sales. En het is idd waar dat het stelen van een Jaguar een pak moeilijker is, maar het stelen van een spel blijft diefstal. Je gaat toch ook niet naar een winkel om daar een spel te stelen? Via het internet mag het ook niet en het is bestrafbaar. Het is gewoon te moeilijk om op te sporen.
|
|
marino
op 04-05-2008 om 11:57
[Niv: 90 / Exp: 4520]
|
als ze die 2 miljard nou eens gebruiken om een fatsoenlijke beveiliging erop te pleuren...
|
|
Zwaf
op 04-05-2008 om 12:49
[Niv: 14 / Exp: 711]
|
Ja dit loopt zodanig uit de hand dat er op een gegeven moment maar 2 oplossingen zijn..
1 daarvan is geen games meer op de PC. Dit lijkt me zeeer onwaarschijnlijk aangezien veel bedrijven deals hebben met onder andere nvidia, dell en intel.
De 2de is zeer waarschijnlijker en dat is steeds betere beveiliging. Ik merk, ik bedoel, een vriend van een vriend van mij, dat van die nasty trucjes zoals bij Gears of War (dat na een paar dagen je savegames worden verwijderd) steeds meer worden geimplementeerd. Nu bijna iedere computer ook internet heeft, en het internet steeds sneller wordt kun je een verbinding noodzakelijk maken voor ieder spel. Om dan tegen te gaan dat het spel gecracked wordt om zonder internet gespeeld te worden, kun je iets inbouwen dat het spel textures van internet MOET laden, en dan moet je wel op internet.
Het wordt duidelijk dat de producers steeds meer inzicht krijgen in hoe de download wereld zich gedraagt. Denk aan Assassins Creed, waarvan een versie werd gereleased maar Jeruzalem niet werkte. Deze werd overigens verspreid door Ubisoft zelf als 'demo' !!. Daarna kwam de echte gecrackde retail.. maar hierbij was het save systeem aangepast dus kon je je oude savegame niet gebruiken. Goed bedacht Ubisoft
Ik noem maar iets
Gewijzigd door Zwaf op 04-05-2008 om 12:52
|
|
Gast (81.83.66.xxx)
op 04-05-2008 om 13:42
|
veel gebeurd ook omdat games vrijwel nooit een wereldwijde releasedate hebben, dit is ook zo voor bijvoorbeeld films, als men zorgt dat er steeds een wereldwijde release is, dan is dit probleem ook minder...en dan is er nog de discutie prijs, ik vind niet dat men appels met peren moet vergelijken, een auto is geen game, als men wil kunnen die games goekoper, ik bedoel het is maar persen en er liggen er 1000...of men nu een paar keer meer perst zodat het aantal groter is, is helemaal niet moeilijk, en hoe groter de capaciteit hoe goekoper men in prijs kan gaan...mischien wel een paar keer meer persen voor hetzelfde geld, maar toekomstgericht komt dit alles ten goede...
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|