Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Assassin's Creed Shadows
Split Fiction
Nieuws:

[Upd.] Geen 40 miljoen Unreal piraten


Door Joni Philips op 05-05-2008 om 18:43
Bron: N4G

De PC wordt geplaagd door piraterij, Crytek en Infinity Ward klaagden reeds steen en been, maar concrete cijfers gaven ze nooit.

Mark Rein van Epic Games is echter niet bang om concrete cijfers te geven. Ongeveer 40 miljoen mensen zouden met illegale exemplaren toegang hebben gezocht tot de officiële servers. Epic Games heeft dus een extra omzet van $2 miljard misgelopen.

[Upd.] Mark Rein ontkent nu dat hij ooit een nummer heeft verteld. Hij weet niet waar het getal 40 miljoen vandaan komt.


18:48  The Witcher naar console
18:40  Nieuwe Rock Band naar Wii en PS2
 Reacties (45)
 Pagina: 1 | 2
Gast (24.132.252.xxx) op 04-05-2008 om 14:00
Plus infinity ward ka nwel klagen over cod 4 sales. maar wie kan dat spel dan voluit draaien ? Ik iig niet en ik heb geen dual core pc en ik ga dat ook niet aanschaffen voor een singleplayer spel van +/- 6 uur. Ik heb cod 2 wel gespeelt en die draaide wel redelijk op mijn p4 en die had ik ook binnen een middagje uit.

Laat ze eerst maar een voorbeldje nemen aan gta ofzo en geef me 30 uur gameplay. Oude shooters als system shock enzo konden daar toch ook voor zorgen? Oh en zorg ervoor dat de eisen om games te draaien niet zo hoog zijn ,dan zou het ook beter verkopen. Console gaming is nu gewoon in vandaar die enorm hoge sales. PC gaming gata daar nooit mee gelijk lopen meer en dat te verwachten is onrealistisch en dom. Omdat toen cod 4 uitkwam waren er maybe wel opgeteld 15-18 miljeon ps3's en xbox 360's. Een enorme userbase dus. Die heb je niet op de pc. Op de pc mogen ze al blij zijn als 3 miljoen mensen wereldwijd uberhaupt dat spel aan de praat krijgen. Het grootste pc gameland v/d wereld is denk ik duitsland (en ook zo een beetje het enigste). De rest van de wereld koopt gewoon consoles vandaar de hogere sales.

Verkocht cod 2 dan zo goed op de pc? NEE! Dus was zeiken ze |( :r

Joni Philips (Eindredacteur) op 04-05-2008 om 14:04 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
CoD4 biedt juist honderden uren gameplay via de multiplayer. En de prijs van een spel kan niet lager, het kost veel geld om een spel te maken. De kost is niet het drukken van de spellen.

Gast (82.139.80.xxx) op 04-05-2008 om 15:34
Kan stiekem eigenlijk wel lager in het geval van CoD4. Zowat de enige PC game die ik standaard op 60 euro ipv 50 euro zie staan. Was dan ook een van de hoofdredenen van mij om hem niet aan te schaffen. Daartegenin wist IW donders goed dat met een prijs van 50 euro ze het er ook prima uit zouden halen, rot maar op met dat soort afzetterij imo.

Gast (77.251.143.xxx) op 04-05-2008 om 16:01
Dit gaat te ver... 40.000.000 voor 1 spel is veel O.O

Orian op 04-05-2008 om 16:46 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Laten we het eens bekijken:
40 miljoen mensen die illegaal wilden inloggen. Hoe hebben ze dit gemeten? Op andere sites las ik dat er 40 miljoen keer een verkeerde code is ingevoerd.
Later we er om te beginnen eens van uit gaan dat 1 miljoen daarvan gewoon een typfout is, je maakt mij niet wijs dat iedereen die code meteen goed invoert.

Dan heb je mensen die de game hebben gedownload. Als je de moeite neemt een game te downloaden, ben je echt niet zo dom na een mislukte code meteen te stoppen, je hebt je pc niet voor niets een paar uur laten aanstaan.
Om te beginnen voer je de code nog een keer in. 39 miljoen/2= 19,5 miljoen.
Lukt weer niet. Je zoekt een nieuwe code en voert die ook 2 keer in. De meesten zullen niet opgeven voor ze 5 codes verder zijn. 5x2 (elke code 2 keer)=10. 39 /10=3,9. Zo'n 3,9 miljoen downloads. Nou eens kijken hoeveel mensen die game echt zouden kopen. 10% mss? niet meer dan 15 wed ik. stel we nemen 15. 15% van 3,9 = 0,585 miljoen mensen.
Uiteraard, nog een boel, maar niets vergeleken met wat meneer Rein roept.

Ik probeer hier niet goed te praten wat er qua downloaden gebeurd, maar wel het in een eerlijkere verhouding te zetten, ipv van de zogenaamde cijfers van die developers.

ConAir op 04-05-2008 om 22:10 [Niv: 105 / Exp: 5270]
Nou, dsn mag het wel eens wat drukker worden op Clanbase. Momenteel wordt UT 99 nog vele malen meer gespeeld. Die is natuurlijk ook helemaal geweldig, maar ja, 9 jaar na het uitbrengen van dat deel en inmiddels deel 3 uit. Ergens klopt het niet helemaal.

Gast (82.170.54.xxx) op 04-05-2008 om 23:09
Auto met spel vergelijken is stom. Alleen al omdat je een auto gewoon volledig kunt uitproberen en een demo niet.
Een auto uitproberen werkt ook gewoon direct zonder voorwaarden. Je hoeft niet de wegen te upgraden of je rijbewijs te vervangen etc.
Een spel moet je installeren, mag je niet terugbrengen na testen indien niet tevreden etc.

Buiten dat: van de FICTIEVE 40miljoen gebruikers die contact hebben gezocht met de server is de relatie met verkochte exemplaren != verloren verkoop.
Niemand kan aantonen dat als het spel niet illegaal verkrijgbaar zou zijn dat het ook 1op1 zou resulteren in een legale aankoop.
Met andere woorden het is te naief om te veronderstellen dat deze 40miljoen gebruikers ook daadwerkelijk het spel zouden kopen (om te proberen omdat de demo niet toereikend is/niet beschikbaar is/of veel later beschikbaar komt).

Ja er is piraterij en ja er zijn mensen die daadwerkelijk het spel helemaal spelen zonder het ooit aan te schaffen, maar veronderstellen dat 40miljoen illegale connecties 1op1 overeenkomt met 2miljard dollar is gewoon bullshit.

Gast (82.170.54.xxx) op 04-05-2008 om 23:14
Een demo is eigenlijk ook verkeerd. Je wilt het eindprodukt uitproberen. Gewoon het echte eigenlijke eindprodukt en niet een aftreksel. En DAAR moeten ze maar eens iets op vinden samen met winkels die die spellen verkopen. Regel maar gewoon dat iedereen het spel kan uitproberen en kan terugbrengen. Illegaal verkrijgbaar is het toch wel, dus waarom niet aan de vraag voldoen waar blijkbaar een gat in de markt ligt die door piraten wordt opgevuld (en aangevuld).

Gast (82.169.9.xxx) op 05-05-2008 om 14:47
Als je iets download steel je het nog niet.Je kopieert het.je maakt dus de cd zelf(of dvd)
Het vergelijken met een jaguar stelen is dus verkeerd,je download alleen de blauwdruk en knutselt zelf die jaguar in elkaar,dan heb je hem gekopieerd,maar niet gestolen,stelen is heel wat anders,dat is de showroom in lopen en rippe die jaguar.dat doen we ook niet met games,we gaan niet een game winkel in en jatte die game.

Gast (24.132.252.xxx) op 05-05-2008 om 18:46
idd helemaal gelijk gast 82.169 _O_

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-05-2008 om 18:49 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Oke, je kopieert het idd, je steelt geen specifiek exemplaar. Kopieren is echter nog steeds illegaal.

b3h3moth op 05-05-2008 om 19:05 [Niv: 1 / Exp: 69]
'ontkent nu dat hij nooit ...'

Dubbele ontkenning, dus hij heeft toch een getal gezegd? .

flip122 op 05-05-2008 om 19:40 [Niv: 73 / Exp: 3654]
Mark Rein ontkent nu dat hij nooit een nummer heeft verteld.
moet nooit niet ooit zijn
want zo zegt ie eigenlijk dat hij wel een cijfer heeft gegeven

dek op 05-05-2008 om 20:12 [Niv: 5 / Exp: 252]
40 miljoen, ik zou het ook ontkennen als ik weer nuchter was.

Stammetje91 op 05-05-2008 om 22:52 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Dat was ook te veel, want zo populair is Unreal III ook weer niet. Denk niet dat dat onder de piraten anders is.

Gast (84.192.134.xxx) op 06-05-2008 om 00:20
zeg vaizard, als ik jouw mening nou volg zou ik bv een ferrari gaan stelen en als ze me dan aanklagen dat ze die omzet hebben ervan hebben verloren, dan zou ik dus zeggen: als ik hem had moeten betalen dan had ik hem niet gekocht hoor,dus hou ff op met die zever van omzet mislopen.
Dit is natuurlijk wel een verkeerde redenering. mensen die niet betalen moeten het gewoon niet mogen spelen, punt uit. Het kan niet zo zijn dat niet-betalers toch gebruik kunnen maken van al de moeite en al het geld dat in het spel is geinvesteerd.

MaartenL (Redacteur) op 06-05-2008 om 09:59 [Niv: 472 / Exp: 23598]
LOL @ die commentaar over de Jaguar/kopieren: Hoe wil je die Jaguar in elkaar zitten zonder onderdelen die je gekocht hebt? Blauwdruk my ass man. Een game werkt als je hem download en een blauwdruk van een jaguar is nutteloos als je de nodige onderdelen niet hebt...

"mensen die niet betalen moeten het gewoon niet mogen spelen, punt uit."

Gast (77.251.190.xxx) op 06-05-2008 om 10:00
heey wie kan mij helpen als ik wil gaan gamen krijg ik een foutmelding :(

Gast (86.91.244.xxx) op 06-05-2008 om 10:33
pc games moeten ze gwn afschaffen

MaartenL (Redacteur) op 06-05-2008 om 11:25 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"pc games moeten ze gwn afschaffen"

-_-

PC games... afschaffen... Waarom? Omdat andere mensen de industrie kapot maken? Die is goed...

Of is dat omdat jouw PC niet goed genoeg is maar je wel een console hebt?

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Unreal Tournament III
Type:
Game
Releasedatum:
04-07-2008
Ontwikkelaar:
Epic Games
Uitgever:
Midway
Media:








Meer media