Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

1080p voor Grand Theft Auto IV?


Door Joni Philips op 13-04-2008 om 11:12
Bron: Max Console

Binnen enkele weken is het zover, Grand Theft Auto IV wordt gelanceerd op de PlayStation 3 en de Xbox 360. Het is ondertussen tijd om alle kleine details te onthullen.

Een Britse winkeluitbater heeft een foto genomen van de achterkant van het PlayStation 3 doosje. Dit toont aan dat de game 3340 KB opslagruimte nodig heeft. Daarnaast toont het doosje dat Grand Theft Auto IV een 1080p resolutie heeft.



11:21  Vier screens Trauma Center: Under The Knife 2
11:03  Alone in the Dark krijgt demo
 Reacties (87)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Gast (84.29.181.xxx) op 14-04-2008 om 01:17
Wat is eigenlijk het verschil tussen 1080i en 1080p?

prangstar op 14-04-2008 om 01:30 [Niv: 99 / Exp: 4926]
Beter dat word genieten op me full HD TV

killer1000 op 14-04-2008 om 07:10 [Niv: 13 / Exp: 655]
Aan gast (84.29.181.xxx)

Ik heb hier een mooi uitleg voor je

"1080P
Dit is kwalitatief het hoogst beschikbare video signaal voor HD televisies. Net als bij 1080i is het beeld opgebouwd uit 1080 vertikale lijnen en 1920 horizontale lijnen. Maar het verschil zit in de “p” wat de afkorting is voor ‘progressive scan’. De Nederlandse vertaling hiervoor is ‘volledige beeldtechniek’ wat inhoudt dat per beeldwissel alle lijnen van het scherm benut worden, en er een optimale gebruik wordt gemaakt van de pixels. 1080p wordt door de leveranciers van HDTV’s ook wel “Full High Definition”, “Full-HD” of “True High Definition” genoemd.

1080p is de hoogste kwaliteit die als standaard geldt bij het digitaal opnemen films. Een aantal scenes uit de film Starwars Episode lll zijn bijvoorbeeld in 1080p opgenomen.

1080i
1080i is een standaard video signaal voor HD televisies. Het beeld is hierbij opgebouwd uit 1080 vertikale lijnen met 1920 beeldpunten per lijn. De ‘i’ staat voor interlaced, dit wil zeggen dat deze standaard gebruik maakt van de ‘halve beeldtechniek.’ De vertikale beeldlijnen worden per beeldwissel steeds om en om benut. Dus hoewel 1080i meer beeldlijnen bezit, benut deze effectief per beeldwissel de helft van de pixels op de beeldlijn. Om die reden is het verschil tussen 1080i en 720p niet bijzonder groot. Verschil is wel dat de halve beeldtechniek (interlaced) twee maal minder bandbreedte inneemt dan de volledige beeldtechniek (progressive scan)"

Groeten van Willem

Cain op 14-04-2008 om 08:22 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@killer,

"en dat Nvidia sterke pipline heeft dan die ati, dan kan ik wel concluderen dat de RSX krachtiger is dan de Xenos van ati."

Dat is het 'm juist. De Xenos heeft unified shaders, de RSX niet. Wat dat betekent is dat de pipelines van de RSX een vooraf bepaalde functie hebben. Het zijn of vertex shader pipelines of pixel shader pipelines. Unified shaders kunnen drie soorten shaders verwerken per pipeline.

Wikipedia;
"The unified shader model uses a unified ISA (instruction set architecture). This makes life easier for graphics programmers but, more importantly, allows more flexible use of the graphics rendering hardware. For example, in a situation with a heavy geometry workload the system could allocate most shaders to the heavy vertex workload and few to the light pixel workload while doing it the other way round in a situation with heavy pixel workload. Graphics processors that support the unified shader model include Nvidia’s GeForce 8 series, ATI’s Radeon HD 2000 series and Intel GMA X3000 series.

The unified shader model can be used to create heavily detailed geometry and models, as well as pixels."

Daarom gaf ik al aan dat de Xenos niet echt een R520 genoemd kan worden.

Daarbij komt het feit dat de Xenos 512 MB RAM heeft en een zeer snelle (256 GB/s) 10 MB embedded DRAM. Dat laatste zorgt voor een buffer tijdens het draaien.

"Daarom zijn game's zoals GT5, Lair en Uncharted tegen de 25% van de kracht die the cell en de RSX bied en dat heeft al een jaar geduurd laat staan over 9 jaar."

Dat is marketing praat. Die 25% geloof ik niks van. Laat ze het eerst maar bewijzen.

"Zover als ik weet heb ik nog een oudere AGP kaart (7800GS) en die blaast zeker de X1800 eruit heb beide kaarten, ondanks de PCI versie van X1800 is ie nog niet op gewassen tegen de G70 chip laat staan G71"

Dat is wel apart. Ik kan geen 1 benchmark vinden waar een 7800 GS hoger scoort dan een 1800 GTO, de low budget versie van de R520. De X1800 GTO presteert net iets minder dan de 7800 GT, de high-end G70.

Gewijzigd door Cain op 14-04-2008 om 08:22

commjoen2k7 op 14-04-2008 om 08:26 [Niv: 40 / Exp: 2002]
Goed, iedereen si dus ruim aan het discussiëren, maar is het niet verstandiger de release af te wachten? Om dan een oordeel te treffen of het nou upscale of real is?
Iedereen weet dat de ps3 door haar blu ray ruim genoeg opslag heeft voor zeer gedetailleerde modellen en dus 1080p zou moeten kunnen draaien als resolutie. (De x360 kan dat niet door het dvd-principe: te weinig ruimte).
Anderzijds weten we ook allemaal dat het erg spannend wordt of het allemaal in het geheugen van de ps3 past (bij de x360 zou dat net wat gemakkelijker gaan). Dus.. people, stop being weirdo's, pain in the ass, fanboy, etc.. en wacht gewoon effe af

Gast (77.250.211.xxx) op 14-04-2008 om 13:21
RIDGE!!!! RACER!!!!

Cain op 14-04-2008 om 17:50 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ Gast (77.250.211.xxx),

Ik zie dat jij ook zo genoten heb van Sony's E3 2006 presentatie.

david op 14-04-2008 om 18:12 [Niv: 39 / Exp: 1961]
@ killer1000

Waarom doe je altijd groeten van Willem onderaan je tekst?

killer1000 op 14-04-2008 om 21:25 [Niv: 13 / Exp: 655]
Cain

"The unified shader model can be used to create heavily detailed geometry and models, as well as pixels."

Daarom gaf ik al aan dat de Xenos niet echt een R520 genoemd kan worden"

Dus de RSX kan ook beschouwd worden als een G80 Maar dat merk je wel tijdens deze verdere kennis making van de RSX

Kijk, ik heb ze beide en geloof me mijn PC met een AGP interface is een stuk sneller met de 7800GS dan een PC die ik heb met een PCI interface met een X1800.
Ik ga niet liegen of overdrijven, maar mijn 7800GS knalt de X1800 voorbij als het gaat om zwaar grafich gamen.

Ik heb er 2, sinds ik de 8800 GTX hebt, ben ik zeer tevrede

De RSX is namelijk ontworpen voor de cell, dat is duidelijk.

"The GPU itself can process 136 shader operations per cycle, compared to 53 shader ops per cycle of the current GeForce 6 GPU. In terms of shader performance, the RSX is clearly more powerful than even two GeForce 6 GPUs.

The RSX GPU features over 300 million transistors built on an eight layer 90nm process; note that the combination of the RSX GPU and the Cell CPU in PS3 is close to 600 million transistors"

Dat is ook de reden dat de 1.8 Teraflops heeft, dat is voor de cell bedoelt Cain.

"Dat is marketing praat. Die 25% geloof ik niks van. Laat ze het eerst maar bewijzen"

Absuluut niet beste Cain, dat zijn speculatie onder ons , dat heeft een van de ontwikkelaars zelf gezegd zoals Insomiac dat haar games juist 20% de kracht gebruikt van de PS3.

"Daarbij komt het feit dat de Xenos 512 MB RAM heeft en een zeer snelle (256 GB/s) 10 MB embedded DRAM. Dat laatste zorgt voor een buffer tijdens het draaien"

En daarom zeg ik weer dat de RSX gebruikt maakt van beide.........zowel 256 MB GDDR3 en 256 XDR dat 3 maal zo sneller is als de GDDR3 dat denk ik tenminste.

Dus in theory.........512 MB vs 1024 MB Mijn conclusie hoor Meer voordeel voor de RSX dankzij de 256 MB XDR

Note, de 256 GDDR3 wordt alleen gebruikt door de RSX de terwijl het systeem (cell) alleen de 256 MB XDR bebruikt, maar de RSX KAN ook gebruik maken van de 256 MB XDR en zowel ook alle 7 SPE's

Dan praten we nog over SPE dat er 7 telt met ieder met 750 KB per cach, dus 5285 KB bij elkaar.

Nu komt het.........de brug naar de CELL

"The RSX GPU is connected to the Cell by a 35GB/s link (20GB/s write, 15GB/s read), that's much more bandwidth than any present day CPU-GPU link on the PC side"

Dat is juist waarom zo belangrijk is voor de communicatie tussen de CELL en RSX

En wat je zegt.

"Dat is het 'm juist. De Xenos heeft unified shaders, de RSX niet. Wat dat betekent is dat de pipelines van de RSX een vooraf bepaalde functie hebben. Het zijn of vertex shader pipelines of pixel shader pipelines. Unified shaders kunnen drie soorten shaders verwerken per pipeline"

Kijk hier naar eens

http://www.winmatrix.com/forums/lofiversion/index.php?t13647.html

RSX heeft Open GL 2.0 en in de toekomst kunnen ze worden verbeterd. dat is nou wat je nog niet wist volgens mij

Dus ik blijf zeggen dat de RSX velemaal krachtiger is dan de Xenos en met de cell power erbij blaast de RSX de Xenos voorbij

David, dat doe ik altijd komt aardig over he.


Groeten van Willem








Gewijzigd door killer1000 op 14-04-2008 om 21:35

Gast (213.51.230.xxx) op 14-04-2008 om 23:32
De PS3 upscaled geen PS3 games. De PS3 kan alleen PS2 games upscalen. Indien de PS3 ook PS3 games zou kunnen upscalen dan vind ik het gek dat ie dat niet met elke game doet. ;)

Cain op 15-04-2008 om 23:32 [Niv: 147 / Exp: 7344]
"Ik ga niet liegen of overdrijven, maar mijn 7800GS knalt de X1800 voorbij als het gaat om zwaar grafich gamen."

Hmm, bij nader inzien kan dat wel kloppen. Heb ff de 7800 GS opgezocht. De kaart is een G70 maar is een half jaar na de eerste G70 kaarten uitgebracht en 1 maand voor de G71 kaarten. De 7800 GS is eigenlijk een G71 afgezien van het feit dat de chip op 110 nm gefabriceerd is. De half jaar oudere X1800 XT is overigens wel sneller.

"The GPU itself can process 136 shader operations per cycle"

Daar gaat de Xenos dus overheen.

"zowel 256 MB GDDR3 en 256 XDR dat 3 maal zo sneller is als de GDDR3 dat denk ik tenminste."

Dat denk je dus al fout. De bandbreedte van het XDR geheugen bedraagt 25.6 GB/s en omdat de cpu ALTIJD dat geheugen aanspreekt is de verbinding tussen het XDR geheugen en de RSX dus lager dan tussen de RSX en het GDDR3 geheugen. Anders had Sony net zo goed 512 MB XDR geheugen in de PS3 kunnen stoppen en het GDDR3 geheugen weg kunnen laten.

Daarnaast is die 10 MB eDRAM op de Xenos van de 360 HEEL anders dan GDDR3 of XDR. Het is on-die, vandaar dat het een 10x snellere bandbreedte heeft dan de PS3's XDR geheugen. Het is ook velen malen duurder, daarom bedraagt het maar 10 MB.

Ten slotte, OpenGL wordt alsmaar minder gebruikt terwijl de lijst met directX games rap groeit. Ik denk niet dat OpenGL nog lang stand zal houden.

Gewijzigd door Cain op 16-04-2008 om 00:02

Gast (194.13.118.xxx) op 06-06-2008 om 15:55
Ik draai GTAIV op 720p en TekkenV op 1080p. Ik vind daar toch wel een duidelijk verschil tussen zitten, hoewel ik snap dat dit ook te maken heeft met de kundigheid van de developers. Wel slecht trouwens dat er op het doosje dan 1080p staat terwijl het geüpscaled is. Overigens krijg ik dat niet eens uit de game getoverd vooralsnog... Maar ach, het is natuurlijk vooral een leuk spel!!

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Grand Theft Auto IV
Type:
Game
Releasedatum:
29-04-2008
Ontwikkelaar:
Rockstar North
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media