Cain
"The unified shader model can be used to create heavily detailed geometry and models, as well as pixels."
Daarom gaf ik al aan dat de Xenos niet echt een R520 genoemd kan worden"
Dus de RSX kan ook beschouwd worden als een G80

Maar dat merk je wel tijdens deze verdere kennis making van de RSX
Kijk, ik heb ze beide en geloof me mijn PC met een AGP interface is een stuk sneller met de 7800GS dan een PC die ik heb met een PCI interface met een X1800.
Ik ga niet liegen of overdrijven, maar mijn 7800GS knalt de X1800 voorbij

als het gaat om zwaar grafich gamen.
Ik heb er 2, sinds ik de 8800 GTX hebt, ben ik zeer tevrede
De RSX is namelijk ontworpen voor de cell, dat is duidelijk.
"The GPU itself can process 136 shader operations per cycle, compared to 53 shader ops per cycle of the current GeForce 6 GPU. In terms of shader performance, the RSX is clearly more powerful than even two GeForce 6 GPUs.
The RSX GPU features over 300 million transistors built on an eight layer 90nm process; note that the combination of the RSX GPU and the Cell CPU in PS3 is close to 600 million transistors"
Dat is ook de reden dat de 1.8 Teraflops heeft, dat is voor de cell bedoelt Cain.
"Dat is marketing praat. Die 25% geloof ik niks van. Laat ze het eerst maar bewijzen"
Absuluut niet beste Cain, dat zijn speculatie onder ons

, dat heeft een van de ontwikkelaars zelf gezegd zoals Insomiac

dat haar games juist 20% de kracht gebruikt van de PS3.
"Daarbij komt het feit dat de Xenos 512 MB RAM heeft en een zeer snelle (256 GB/s) 10 MB embedded DRAM. Dat laatste zorgt voor een buffer tijdens het draaien"
En daarom zeg ik weer dat de RSX gebruikt maakt van beide.........zowel 256 MB GDDR3 en 256 XDR dat 3 maal zo sneller is als de GDDR3

dat denk ik tenminste.
Dus in theory.........512 MB vs 1024 MB

Mijn conclusie hoor

Meer voordeel voor de RSX dankzij de 256 MB XDR
Note, de 256 GDDR3 wordt alleen gebruikt door de RSX de terwijl het systeem (cell) alleen de 256 MB XDR bebruikt, maar de RSX KAN ook gebruik maken van de 256 MB XDR en zowel ook alle 7 SPE's
Dan praten we nog over SPE dat er 7 telt met ieder met 750 KB per cach, dus 5285 KB bij elkaar.
Nu komt het.........de brug naar de CELL
"The RSX GPU is connected to the Cell by a 35GB/s link (20GB/s write, 15GB/s read), that's much more bandwidth than any present day CPU-GPU link on the PC side"
Dat is juist waarom zo belangrijk is voor de communicatie tussen de CELL en RSX
En wat je zegt.
"Dat is het 'm juist. De Xenos heeft unified shaders, de RSX niet. Wat dat betekent is dat de pipelines van de RSX een vooraf bepaalde functie hebben. Het zijn of vertex shader pipelines of pixel shader pipelines. Unified shaders kunnen drie soorten shaders verwerken per pipeline"
Kijk hier naar eens
http://www.winmatrix.com/forums/lofiversion/index.php?t13647.html
RSX heeft Open GL 2.0 en in de toekomst kunnen ze worden verbeterd.

dat is nou wat je nog niet wist volgens mij
Dus ik blijf zeggen dat de RSX velemaal krachtiger is dan de Xenos en met de cell power erbij blaast de RSX de Xenos voorbij
David, dat doe ik altijd komt aardig over he.
Groeten van Willem
Gewijzigd door killer1000 op 14-04-2008 om 21:35