Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

1080p voor Grand Theft Auto IV?


Door Joni Philips op 13-04-2008 om 11:12
Bron: Max Console

Binnen enkele weken is het zover, Grand Theft Auto IV wordt gelanceerd op de PlayStation 3 en de Xbox 360. Het is ondertussen tijd om alle kleine details te onthullen.

Een Britse winkeluitbater heeft een foto genomen van de achterkant van het PlayStation 3 doosje. Dit toont aan dat de game 3340 KB opslagruimte nodig heeft. Daarnaast toont het doosje dat Grand Theft Auto IV een 1080p resolutie heeft.



11:21  Vier screens Trauma Center: Under The Knife 2
11:03  Alone in the Dark krijgt demo
 Reacties (87)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
skink79 op 13-04-2008 om 18:16 [Niv: 39 / Exp: 1945]
als ik die site van joni mag geloven (http://www.makeyougohmm.com/ps3-1080p-games/)
dan word gtaiv wel native ps3:

"Sony doesn’t advertise 1080p on the back of game boxes unless it is a truly native 1080p title"

maar ja...is maar ff afwachten

mercy0001 op 13-04-2008 om 18:16 [Niv: 157 / Exp: 7862]
ik vind dat ps3 games al heel mooi zijn in 720p heeft 1080i/p dan zoveel verschil.
overigens dit kan ook de packshot zijn van een andere game of gewoon gefotoshopt

Joni Philips (Eindredacteur) op 13-04-2008 om 19:22 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
1080i is slechter dan 720p voor bewegende beelden, 1080p beter0

Gast (87.210.18.xxx) op 13-04-2008 om 19:33
eh, killer1000, FUll 1080p is hetzelfde als 1080p
Native.

Is een game goed of niet.
(tegenwoordig zijn gamers pixel neukertjes geworden, en willem zeker).

Slaap lekker willem
Droom zacht willem
Prettige vakantie willem
Dag willem

consolegamert op 13-04-2008 om 19:46 [Niv: 11 / Exp: 559]
Weer 5GB installeren... Straks moet ik er nog een andere HDD in zetten. Achter op GT5P staat 250kb minimum maar mooi wel dat ie 6GB moest installeren. En bij skate minimum 4.6MB maar ook hier moest ik 2.5GB installeren. Denk maar niet dat GTA, dat geen laadtijden kent na het opstarten van het spel geen installatiefiles zal hebben.

killer1000 op 13-04-2008 om 19:53 [Niv: 13 / Exp: 655]
Gast (87.210.18.xxx)

In iedergeval ben jij met een been uit het bed gestapt.

En dit is jou perfecte argument?

"FUll 1080p is hetzelfde als 1080p
Native" hahahaha

Ik lach me echt werkelijk om jou, heb zelf een elite en een Full HD TV van 42" en ik krijg echt geen full hd op mijn scherm als ik met Gears of COD4 op 1080p zet rendeerd het spel gewoom 720p in achtergrond.

Groeten van Willem



Gast (84.194.144.xxx) op 13-04-2008 om 19:56
FAAAAAAAAAAAAAAKE

Wat een naieve mensen op aarde, ongelofelijk!

Gast (194.134.193.xxx) op 13-04-2008 om 20:09
Killer aka Willem, doe niet zo stoer je hele reactie staat vol met onzin.

Cain op 13-04-2008 om 20:16 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ Willem,

Je kan alleen met Lair aankomen.

"Dus de PS3 hardware kan met GEMAK tussen 30 fps en 60 fps aan met zeer hoge resolutie"

Vandaar dat de meeste games vlotter op de 360 lopen.

"Je weet toch dat Microsoft bekend voor haar leugens en bedrog is?"

Net zoals Sony? Ik kan me namelijk filmpjes en fact sheets herinneren die never nooit tot stand zijn gekomen. (PS3 met ondersteuning voor 7 controllers anyone?)

Gewijzigd door Cain op 13-04-2008 om 20:17

killer1000 op 13-04-2008 om 20:19 [Niv: 13 / Exp: 655]
Gast (194.134.193.xxx)

Als jij eens met een tegen argument komt, dan alleen klagen over mijn argumenten, dat schiet niet op he.

Gast (83.119.70.xxx)

"Is het stom van mij om eens feiten te vragen die dit bevestigen?"

Nee hoor, ik wil je wel even

Bijvoorbeeld dit

http://techworld.nl/article/4805/vista-capable-bewust-niet-helemaal-capable.html
http://weblog.powerweb.nl/2007/04/krassen_op_micr.html
http://www.rndweb.nl/index.cfm/4,8548,58,html

Dit zijn mijn persoonlijke lijstje met belazeren aan de consument.

1 Een console uitbrengen die niet helemaal in orde was en vol met mankementen.

2 Eerst groot doen "360 hoeft geen 1080p te hebben" en opeens een firmware en een component en ja je hebt een 360 van 1080i naar 1080p omgetovert.

3 Dan zegt microsoft het is real FULL HD support en achteraf is het helemaal niet, het bleek een 1080p native te zijn.

4 De games zijn opeens full HD, staat op de kaft terwijl geen enkel games van de 360 FULL HD is.

5 Och ja............de HD-DVD support wat een tegenvaller omdat Blu-Ray kmap geen programmeertaal van Microsofts wilde hebben, en koos voor Java.En zo honderd duizenden 360 addon HD-DVD bezittenrs te laten kiezen terwijl al ruim van tevoren dat HD-DVD geen kans had, dus heeft Microsoft Paramount overgehaalt met 150 Miljoen dollar.

6 Betalen voor Live, terwijl Microsoft gratis gebruik van maakt van andere diensten zoals servers (COD4) terwijl Sony hetzelfde server gebruikt bij Blizzard aan laat niemand ervoor dokken.

7 Vista zou beter worden dan XP, wat Microsoft tig keer aan de consument verplicht Vista laten installeren als je een Computer koopt.

Zo ongeveer is dat een beetje.

Groeten van Willem

Gewijzigd door killer1000 op 13-04-2008 om 20:40

killer1000 op 13-04-2008 om 20:27 [Niv: 13 / Exp: 655]
Cain, Sony heeft ook wel eens dingen gedaan hoor dat ga ik niet ontkennen

Maar we hebben over Microsoft, niet over Sony
Ik vind dat Microsoft heel wat meer mensen zitten bedriegen dan Sony.

Zoals........omkopen daar is Microsoft erg goed in en dat de concurentie amper kans kreeg om de PS3 verder te ontwikkelen.

Beste Cain.

"Vandaar dat de meeste games vlotter op de 360 lopen"

Je zit ernaast, de 360 heeft geen enkel spel die op 30 fps in FULL HD 1080p 7.1 surround loopt.

Dus dat kan je uit je hoofd zetten

Omdat de meeste games vlotter op de 360 lopen ben ik wel met je eens, als het een jaar eerder was geweest het heeft Allemaal te maken " hoe haal je het beste uit het systeem" aangezien dat de PS3 erg ingewikkeld is, dan is het meest voor de hand liggend dat meeste spellen op multiplatform beter op de 360 platform liep dan de PS3 platform.


Groeten van Willem


Gast (81.247.99.xxx) op 13-04-2008 om 20:40
- All titles have been checked as being 1080p compatible firsthand by the back of the game box and/or by owning/playing the game at 1080p resolution. Unlike what is happening on the Xbox 360 game boxes, Sony doesn’t advertise 1080p on the back of game boxes unless it is a truly native 1080p title. A good example of this is the game Warhawk where in the Playstation Store they say it scales “up to 1080p” not that it is native 1080p. The Xbox 360 list of games advertised on game boxes is longer, but there are a small few number of native 1080p titles on the Xbox 360.


Thnx Joni ;)

EDIT:
- The native 1080p games list (the first list) is confirmed by multiple third party sources.
- All titles listed above have been checked as being 1080p compatible firsthand by the back of the game box and/or by owning/playing the game at 1080p resolution. System used: Xbox 360 Elite with HDMI on Samsung LCD 1080p TV.
- you can find a list of PS3 1080p games here. All titles listed there are native 1080p as there are no known titles for the PS3 that advertise 1080 support on the back of the game boxes and aren’t native 1080p.


Dus als het erop staat is het zowiezo native, wss ook op de 360 native( ocharme, 4de native 1080p spel)

Cain op 13-04-2008 om 20:43 [Niv: 147 / Exp: 7344]
"Zoals........omkopen daar is Microsoft erg goed in en dat de concurentie amper kans kreeg om de PS3 verder te ontwikkelen."

Dat heet zaken doen. Welkom in de miljarden industrie van het gamen.

"aangezien dat de PS3 erg ingewikkeld is, dan is het meest voor de hand liggend dat meeste spellen op multiplatform beter op de 360 platform liep dan de PS3 platform."

Liep = lopen. 360 loopt nog steeds beter dan de PS3. De PS3 presteert bij uitzondering gelijk aan de 360 maar ik denk dat het nog wel ff zal duren eer de PS3 de 360 overtreft. Als de PS3 dat tenminste kan. Begrijp me niet verkeerd, de PS3 is een prima console. Maar ik betwijfel ten zeerste dat de PS3 grafisch sterker is dan de 360. Fact sheets van Sony geloof ik nooit meer (PS3:360 = 2:1? yeah right) Ik kijk enkel naar games.

Gast (62.195.157.xxx) op 13-04-2008 om 20:46
:'( Heb sinds uur geleden red ring of death gekregen :'( :'( :'( :'( :'(

Gast (81.247.99.xxx) op 13-04-2008 om 20:48
Oke Cain, welke multiplatform games die tot nu toe in 2008 zijn gereleased zien er beter op de 360? DMC4, Burnout Paradise en Vegas 2 alvast niet


Ontwikkelaars hebben minder en minder last van de ps3 hardware, EA zei dit een half jaar geleden. Vroeg of laat gaat de ps3 de 360 toch overtreffen qua graphics, en dat gebeurt op 12 juni.


@gast boven me: jammer voor je

Cain op 13-04-2008 om 20:53 [Niv: 147 / Exp: 7344]
De PS3 versies van die games overtreffen de 360 versie ook niet.

Gast (81.247.99.xxx) op 13-04-2008 om 20:56
Inderdaad maar ze zijn ook niet minder en ik denk dat dit ''360 loopt nog steeds beter dan de PS3." verleden tijd is anno 2008

Gast (81.11.224.xxx) op 13-04-2008 om 20:58
@Cain

Gran Turismo 5 is nog altijd grafisch het beste consolegame...

killer1000 op 13-04-2008 om 21:29 [Niv: 13 / Exp: 655]
Cain ik begrijp je echt niet verkeerd

Of op dit moment beter loopt dan de PS3 versie , tjsa sommige wel en sommige games niet.

Tis hoeveel aandacht aan welk versie het meest word gegeven, dat weten wij niet dat kunnen wij alleen speculeren.

"Maar ik betwijfel ten zeerste dat de PS3 grafisch sterker is dan de 360"

Ik heb hier een overzicht, dan kan je lezen dat de RSX best een aardige patser is

"Naast de processor bevat de PlayStation 3 uiteraard ook een grafische chip. Deze grafische chip is in samenwerking met Nvidia voor de PlayStation 3 ontworpen. De RSX, “Reality Synthesizer” loopt op 550Mhz en biedt daarnaast een 1.8 TFLOPS floating point performance. Niet onaardig is ook het feit dat de RSX meer dan 300 miljoen transitoren bevat tegenover 10.5 miljoen transitoren bij de PlayStation 2. Hiermee is de RSX de grootste commerciële processor op dit moment. Ter vergelijking: de RSX is krachtiger dan twee GeForce 6800 Ultra videokaarten tezamen. De PlayStation 3 biedt dankzij de RSX hoge kwaliteit HD-beeld (High Definition) in een resolutie van 1080p. Het is daarnaast ook mogelijk om bijvoorbeeld twee tv-monitoren apart aan te roepen"

BRON insidegamer

"Misc ramblings about how cool NVIDIA is and how much it is one of the analyst's favorites companies.
- Focus (has been for a while) on the intersection between Consumer Electronics and Computing
- ASPs have increased over the course of the last 10 years
- The dynamic (and thus ASPs) has the opportunity to stay the same.

- Organized in 4 business units.
-- GPUs are our largest business unit.
- Associated Brand: "GeForce", one of the best known technology brands in the world.
-- MCPs are our fastest growing business unit in terms of dollars.
- Grew 100% last year. 300M Revenue annually. On good track to improve 100% again.
- Associated Brand: nForce. Voted number 1 brand for corelogic, and not Intel!
-- Professionnal Solutions Business
- Sell stuff to content PROVIDERS for other people using our GPUs. But also for films!
- Associated Brand: Quadro. Made its way into basically ALL GPU-related workstations.
-- Handheld Business, with 3G Cellphones as target last year, 3GSM this year too.
- Customers: Sony Ericsson with their Walkman Phone, Motorola with their 3G Razor.
- Target: Smart phones, portable game/content players (PSP/IPOD/GAMEBOY-like).
- Very fast growing business, higher in relative terms but lower in absolute terms than MCPs thus.

- For the 4 businesses: PCs, Game Consoles, Handset, Car Navigation Systems, etc.
- Don't do "basic" (unhearable) CE devices, not sufficiently complex to fit in our expertise.
- Market of $20-30B, expansion with multimedia => growth opportunities.
- About possibility of becoming a $10B company: "Most people thought it'd be pretty tough to be a $500M company".
- Don't think in those concepts. Company can become very large if you work on sufficiently value-added things
- And you need to have a management team and a culture that can sustain that growth. Not much more complicated than that.
- Benefit of our business: people love to work for us just because they can help building amazing things.

- [bunch of gibberish about our position being better this year, SLI being pwnage, etc. etc.]
- Last year, our MCP business grew 100% exclusively on nForce4 Discrete Core Logic.
- So there is a LOT, LOT of room with integrated core logic!
- Both of those designs are going to get OEM design wins we were really weak on last year.
- Weak OEM position, especially so with the US OEMs. Coming into this year, we are at 20-25% (GPU&MCP)
- Expecting to much more than double, or possibly triple, their marketshare in OEMs as we leave our
- That's for desktop, notebook, etc. - was first to market. So all that is ramping right now through spring
- So expecting IGP, New OEM Design Wins, etc.; continuing progressive growth.
- Expecting good Q1 & Q2 thanks to share gains etc. => seasonality will be countered [partially?]

- Desktop and Notebook markets are radically different, because of DIFFERENT CYCLES mostly.
- Desktop PC is more modular => The desktop cycle lags the notebook cycle by 3 to 4 to 5 months.
- So you've got to release earlier, or you don't get the market.
- Also limited by physical space and power/heat properties. So it has to focus on performance-per-watt.
- Performance-Per-Watt has doubled [between GF6 & GF7]
- HD Decoding requires 20-25x more processing power.
- So CPUs are likely to struggle, especially so if you care about power/heat
- As such, that's a further advantage for the notebook market.
- Overall, we think it's gonna be a "pretty good year for us in notebooks".

- My sense is that our US OEM Notebook share is 10%, OEM Global Notebook share is around 20+%.
- Hoping we can "triple that, double to triple that" as we leave the year.

- [Vista: misc. ramblings about GPU importance]
- [Vista: the interface is really nice, according to Jen Hsun Huang]
- Vista has the ability to have applets taking advantage of the GPU [so it'll help over time too for adoption.]
- Any application that wants programmable access to the GPU now has it. Potential big usage shift.
- [misc. other Vista-related rambling and generalities about ASPs thus remaining stable]

- BluRay vs HD-DVD: "It's really hard to say". But PS3 BluRay => Highest Volume Media By The End Of This Year.
- Almost all movie studios have backed Bluray, some back both though. So the content will be there.
- Jen Hsun's Reminder: "The Matrix DVD was the PS2 Killer App". If Sony backs BR properly, it's the "program's conclusion".


- "So I think your RSX full production silicon is ready" - "Yeh."
- "Sony is manufacturing RSX in their own fabs, as well as Toshiba fabs"
- "Our focus now is on diesize reduction and bring up more fabs"
- In terms of our economic relationship with Sony, it has 3 parts:
--- NRA: "We are signed up to build the RSX for Sony, to port RSX to multiple fabs to increase the capacity."
- Had the think in terms of being able to build 30M units a year. Needed to potentially repeat the PS2 success.
- Tons of different fabs needed to reach that capacity, so it's a lot of work.
- For us, we're also signed up to do cost reduction to new processes.
-- Also working on making the RSX more prevelant at Sony. RSX+CELL = Digital Architecture for Sony.
- So they want to use that architecture in all kinds of things, among which HD Video-related.
- Look at PS2: Two huge chips back one, One small chip that's hardly costing anything now.
- So, have to "reimplement the RSX" within the next 10 years into all those kinds of digital devices.
- Considered to be a 50% Margins Business.
--- License Element of the PS3: Extra fixed licensing revenue every quarter for 3 years.
- Been recognizing that for a couple of quarters now.
- That applies to the PS3, but also the use of RSX Technology in "all of these other platforms".
--- Royalty Component, as they ship our technology in each of these platforms.
- That element of our business hasn't started yet.
- But lead time ahead of when you might see boxes in the market. [Uttar: Reminder: They said June/July for Royalties]
--- System is structured so that licensing revenue is likely to stop when royalty revenue peaks.
- "In the front of the life of the PS3, it's all NRA and it's all fixed license fees"
- "So that's why we're seeing the benefits of Sony and PS3 pretty substantially this year"
- "The PSP is really one the last 3D devices that will be built inhouse by anybody on the planet"
- "Nobody has invested beyond Texture Mapping [that is, besides the industry-only companies, thus Intel kinda]"
- "Not one vertically integrated company has invested in internal programmable shading architecture - ever."
- It was a huge discontinuity in investment, so from his pov, it doesn't make sense without volumes like theirs.
- "Our technology is pretty open market, and we're delighted to sell to anybody who wants to buy it".
- So it seems illogical to want to reinvent it.

- "Well we hope that... uhm... yeah, we would like that... uh.... we would be ecstatic to work on
future generation game consoles and, uhm, you know, whether it's be... uh... uhm... gameboy or PSP, the
volumes are just so enormous... and... hum... and it's always fun to have in your pocket something you built."

- "As you know, the foundries did a great job with 90 - and I think the reason for that is that 130 was so hard,
90 is, uhm, 90 is, uhm, I don't think it's easy but it seems like a wall in the park for them. So, we are
ramping up 90 pretty aggressively... Our 7900, the new high-end is 90, the 7600 which is the follow-up to our
really really successful 6600 is a 90... and, uhm, 7300 is a 90. We have integrated core logic going on in the 90
- "And very quickly we'll be doing a shrink in the 80 for cost improvement reasons, but basically it's the
same process. Most of our new desgins [unhearable] in the pipeline are 65 so, uhm, we are investing in
65 now and 55 very shortly after that."

Nu vraag ik me af, is de RSX nou een G70 variand of een G80

"- NV50-related...
- "Increasing flexibility of the programmability, enabling the artists to express themselves in a free way."
- "Our next generation product will just take [effects] to a brand new level"
- "Our next generation product is the combination of 3 years of heavy-duty work. We started architecting it about 4 years ago, and, you know, my best calculations have this investing $250M into it already, and by the time it launches as well as the entire product family, we will have invested about $500M in R&D."
- "It is a spectacular computing machine and, uhm, we can't wait to show it to you later this year".
- "And this year, along with Vista, is going to introduce a very important new API, it's called DX10"
- "And DX10 is just a giant leap forward in unifying the way people program graphics. Instead of, you know,"
"vertices, and shaders and textures, it's unified in a very elegant way. And it's unified in a way that
"makes it possible for us to abstract [GPU] programming to the next level."
- "Our DX10 [part] is nearly finished now, and uhm, it'll be rolled out this year sometime."
- "And, uhm, if I have my way, our next generation GPU will be the first DX10 GPU in the world."

BRON forum teamxbox


Groeten van Willem


Gewijzigd door killer1000 op 13-04-2008 om 21:30

Gast (80.126.80.xxx) op 13-04-2008 om 21:49
1080p?

goh, kan de ps3 dat dan? bijna alles wat uitkomt staat 720p op


wie zei er ookalweer nextgen doesnt start until we say so? wie zei ookalweer dat alles meteen 1080p zou zijn?

Salsa85 op 13-04-2008 om 22:01 [Niv: 82 / Exp: 4118]
Ga maar lekker je 360 goed praten het heeft toch geen nut meer

killer1000 op 13-04-2008 om 22:19 [Niv: 13 / Exp: 655]
Gast (80.126.80.xxx) Doe niet zo alsof je dat niet wist

Dat Sony dat heeft gezegd, niet dat ik weet maar je kunt mij een link of een bron geven, dan kan ik me wel voorstellen met dat antwoord, maar dat is niet bedriegen of de consument bedonderen waar het net over ging

Het kan meer, lees maar eens.


" De PlayStation 3 biedt dankzij de RSX hoge kwaliteit HD-beeld (High Definition) in een resolutie van 1080p. Het is daarnaast ook mogelijk om bijvoorbeeld twee tv-monitoren apart aan te roepen"

Dat noem ik een patser he 2x FULL HD 1080p.

Groeten van Willem

Gewijzigd door killer1000 op 13-04-2008 om 22:28

Gast (83.180.9.xxx) op 13-04-2008 om 22:49
Dit bovenstaande van 2xfull HD heeft Sony eruit gelaten omdat de Ps3 anders nog duurder zou worden.
Ik heb er1 met 19 games and oim preud uvvut!!!::P:

Cain op 13-04-2008 om 23:24 [Niv: 147 / Exp: 7344]
@ killer,

Jezus wat een lappen tekst. Ik neem aan dat je begrijpt dat ik die niet helemaal lees.

Ff een paar dingetjes er tussen uit gepikt. 1.8 TeraFLOPS is leuk maar ik zie het nut er niet van in. een GeForce 8800 Ultra haalt nog niet eens 1 TeraFLOP maar presteert wel veel beter dan de gehele PS3.

"Het is daarnaast ook mogelijk om bijvoorbeeld twee tv-monitoren apart aan te roepen"

Zitten er 2 hdmi uitgangen op de PS3?

Al die cijfers zijn leuk maar het komt nog altijd op de games aan.

De RSX is trouwens een chip gebaseerd op de G71 (de GeForce 7900 serie). De Xenos is gebaseerd op de R520 (ATI X1800 serie) hoewel de chip eerder gezien kan worden als een voorloper van de R600 (ATI HD 2000 serie) met features als unified shaders en een paar grafische functies die nu in DX 10 verwerkt zijn.

Gewijzigd door Cain op 13-04-2008 om 23:28

killer1000 op 14-04-2008 om 01:04 [Niv: 13 / Exp: 655]
Wilde je een breder kijk op de RSX geven Cain

"Ff een paar dingetjes er tussen uit gepikt. 1.8 TeraFLOPS is leuk maar ik zie het nut er niet van in. een GeForce 8800 Ultra haalt nog niet eens 1 TeraFLOP maar presteert wel veel beter dan de gehele PS3"

Dat 1.8 teraflops zal wel met de the cell processor te maken hebben, iets met framerate nog wat denk ik van RSX naar Cell. Moet ik nog even uitzoeken als dat lukt tenminste

Wat meer info..........als toetje ik ben gek op dat RSX

"Sony also unveiled the PS3's graphics chip, the RSX "Reality Synthesizer," which is based on Nvidia technology. The GPU will be capable of 128bit pixel precision and 1080p resolution--some of the highest HD resolution around. The RSX also has 512MB of graphics render memory and is capable of 100 billion shader operations and 51 billion dot products per second. It also has more than 300 million transistors, larger than any processor commercially available today. It will be manufactured using the 90nm process, with eight layers of metal. The RSX is more powerful than two GeForce 6800 Ultra video cards, which would cost roughly $1,000 total if purchased today"


Dat techniek is geheel nieuw, daarom zal ook flink tijd vergen voordat ontwikkelaars echt door zal hebben. Daarom zijn game's zoals GT5, Lair en Uncharted tegen de 25% van de kracht die the cell en de RSX bied en dat heeft al een jaar geduurd laat staan over 9 jaar

trouwens, het geeft ook aan dat ie REAL 1080p support heeft, dat kan ik niet vinden R520
Dat geeft al aan dat de R520 geen Full HD 1080p support heeft.

Zover als ik weet heb ik nog een oudere AGP kaart (7800GS) en die blaast zeker de X1800 eruit heb beide kaarten, ondanks de PCI versie van X1800 is ie nog niet op gewassen tegen de G70 chip laat staan G71

En de Xenos van ati is ook van R520 hetzelfde als de X1800 series zoals je zei, en dat Nvidia sterke pipline heeft dan die ati, dan kan ik wel concluderen dat de RSX krachtiger is dan de Xenos van ati

Groeten van Willem

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Grand Theft Auto IV
Type:
Game
Releasedatum:
29-04-2008
Ontwikkelaar:
Rockstar North
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media