Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Review:

Devil May Cry 4


Door Martijn Steinpatz op 17-02-2008 om 12:00
Bron: Gamed

De Sony fans mogen dan kind aan huis zijn in de wereld van Devil May Cry, de supporters van Microsoft kenden de serie alleen maar in naam. Tot nu dan. In deel vier brengt Dante niet alleen een bezoekje aan de PS3 maar ook de Xbox 360. Hebben de bezitters van laatst genoemde console wat gemist?

Nou… best wel. Ninja Gaiden excelleert met snelle gameplay en krankzinnige moeilijkheidsgraad, Devil May Cry daarentegen blinkt uit in geniale idioterie. Ik zeg dit niet vaak maar, de tussenfilmpjes zijn van zo’n krankzinnig gehalte dat ze – bijna - de zestig euro waard zijn. Ik lag krom van het lachen toen Nero op Scarescrows skateboardde en na de introductie van Pandora’s Box moest ik aan de zuurstoffles. Serieus, wie verzint dit?

Met de presentatie van Devil May Cry is dus weinig mis. De graphics in het spel zijn, op wat blokkerige schaduwen in het oerwoud na, door een ringetje te halen. Ondanks de soms tenenkrommende one-liners irriteren de stemacteurs nauwelijks. De muziek is goed, alleen moeten de makers zich onderhand realiseren dat industrial metal echt niet meer van deze tijd is. En zoals gezegd spettert de actie van de cut-scenes van je scherm.


Zoals we jullie al eerder vertelden , zal je twee derde van het spel met Nero doorlopen. Zijn manier van vechten is beperkter dan Dante. De laatste beschikt over meerdere vuurwapens, zwaarden en vechtstijlen. Nero moet het daarentegen enkel hebben van zijn Red Queen zwaard (die hij overigens wel kan opvoeren voor krachtigere aanvallen) en het Blue Rose dubbelloops pistool. Anderzijds heeft de held van de vorige DMC’s geen Devil Bringer als rechterarm.

En die maakt Nero’s ‘beperkingen’ meer dan goed. Met een druk op de B-knop pakt hij tegenstander op alsof ze van papier maché zijn om ze vervolgens keihard weer neer te smijten. Net zoals Kratos van God of War grijpt Nero iedere tegenstander weer anders. Bazen werken niet zo makkelijk mee, maar na een paar goede beuken grijp je zo bij de strot en is het genieten geblazen. Het hoofd van de eerste eindbaas wordt bijvoorbeeld op niet zo subtiele wijze met de grond geïntroduceerd, waardoor jij – gegarandeerd - juichend van je bank springt.


Uiteraard kent DMC weer de combometer. Voor de beginnelingen: deze meter vul je door achter elkaar op tegenstanders in te hakken zonder geraakt te worden. Hoe meer hits hoe groter de gradatie van de combo (variërend van de D van Deadly tot de SSS van Super Smoking Style), hoe meer punten je aan het eind van het veld zal krijgen en des te beter de bonus zal zijn, zoals de zogenaamde Proud Souls. Dit werkt verslavend; je zal merken dat je continue bezig bent die meter omhoog te krijgen.

Want met Proud Souls kun je nieuwe aanvallen kopen. Goedkoop zijn die niet, zodat je DMC zeker herhaaldelijk moet spelen om ze allemaal te verkrijgen. Voordeel is dat de game daardoor vers blijft doordat je na drie keer spelen nog steeds nieuwe moves kan krijgen. Een ander voordeel is dat je de move ook weer kan verkopen om een duurdere of betere moves aan te schaffen. Maak je dus een foute keuze, dan kun je die zo herstellen.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   75
Sound   85
Graphics   90
Replay   80

Goed, maar niet geweldig
83


12:07  Nieuwe plaatjes WarDevil
11:49  Sony past PSP aan
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Gast (87.211.34.xxx) op 17-02-2008 om 12:06
het had een 9 moeten zijn maar dat is mijn mening

Gast (84.197.110.xxx) op 17-02-2008 om 12:17
Die lage score komt omdat je met Dante dezelfde plaatsen meot doorlopen die je met Nero al hebt gedaan denk ik? Mjah, ben nu bezig met Vergil in DMC3SE op hard _O_

wackyprofessor op 17-02-2008 om 12:43 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Een 83 is ook mooi, al had ik een getal tussen de 85-90 verwacht. Nette review, ik heb nog me twijvels of ik deze game nog ga halen. Waarschijnlijk wel.. om me hack'N slash skills bezig te houden tot NG2 uit is.

mercy0001 op 17-02-2008 om 13:27 [Niv: 157 / Exp: 7862]
had wat meer verwacht van jullie review. heb de demo gespeeld en vond deze zeer goed. ik zou hem graag kopen maar moet ik om het verhaal te volgen de andere 3 delen hebben gespeeld?

Zuigertje op 17-02-2008 om 13:47 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@ mercy0001:

Naah, zit iets meer verhaal in dan Mortal Kombat of Street Fighter, maar thats it.
Als je het verhaal wilt ervaren dan zou ik een de anime kijken.

Roderick op 17-02-2008 om 14:45 [Niv: 417 / Exp: 20866]
@Mercy0001: t verhaal speelt maar een kleine rol in deze game; het is een simpel excuus om veel over the top cutscenes te gebruiken Dus je kunt hem gerust spelen.

Overigens ben ik t echt 100% met Martijn eens, de combat, graphics en de tussenfilmpjes in deze game zijn écht geniaal. De rest is matig tot redelijk.

Subenu op 17-02-2008 om 15:56 [Niv: 33 / Exp: 1665]
hellemaal mee eens het platform ellement sucks behoorlijk hard en de camera irriteerd.
Owja dat neemt niet weg dat het gewoon een vette game is geworden het vechten is super vet en de filmpjes ook.

ik vind het een terecht cijver.

Gewijzigd door Subenu op 17-02-2008 om 15:57

Dennizzen74 op 17-02-2008 om 16:41 [Niv: 42 / Exp: 2076]
wanneer komt hij voor de pc?

Gast (84.197.110.xxx) op 17-02-2008 om 17:45
Ligt al in de winkel volgens mij maar tis zondag

Gast (80.100.68.xxx) op 17-02-2008 om 19:17
75 voor gameplay? wat bezielt je, het vechten in dit spel is magnifiek _O_ te laag cijfer dit

Martijn Steinpatz op 17-02-2008 om 20:06 [Niv: 25 / Exp: 1231]
Gast: 80.100: De 7.5e punt gaat volledig naar het vechtsysteem, dat inderdaad uitstekend is. De min 2.5 naar het platform en de camerasysteem dat veel minder is. Voor de rest is het een uitstekende game dat zeker een hoger cijfer had gekregen als het maar bovenstaande minpunten had weggewerkt.

dark lars op 17-02-2008 om 20:09 [Niv: 108 / Exp: 5400]
idd had wel wat hoger gemogen hoor

Gast (213.119.81.xxx) op 17-02-2008 om 20:27
Je hoeft niet andere delen hebben gespeeld om deze te kunnen spelen het gaat om Nero en de geschiedenis van die zwaard dat is alles

Ik zit nu op Son of Sparda mode in mission 11 moilijk

Stammetje91 op 17-02-2008 om 21:46 [Niv: 302 / Exp: 15113]
@Dennizzen74
April, geloof ik...

MaartenL (Redacteur) op 18-02-2008 om 11:49 [Niv: 472 / Exp: 23598]
De camerahoeken kunnen idd soms erg vervelend zijn, ik ben al blij dat ze tijdens gevechten niet zo irritant verspringen...

Verder had Dante idd wel een tutorial mogen krijgen want dat was weer even wennen en zeker nu je alle 4 styles altijd ter beschikking hebt.

Verder vind ik het een meesterlijk spel, ik heb em al 2 keer uit en ben nu bezig op Son of Sparda dat meteen een pak uitdagender is. Ik zal er dan nog wel een poosje zoet mee zijn

Gast (85.191.31.xxx) op 18-02-2008 om 14:47
lol jullie zijn raaaaaaaaaaaar wat slaat dat op gameplay 7.5 DMC draait het meeste gedeeelte alleen maar om gameplay the combos in het spel zijn het beste. ik heb zelf nog nooit zo veel combos gezien of gespeelt in een andere spel. maar ja het blijkt dat jullie houden van om elke keer het zelfde te doen

Gast (84.86.96.xxx) op 20-02-2008 om 10:57
vet wel een laag cijfer, wel tercht voor een deel 4 vande serie deel 1 blijft de bom :)

impulse op 20-02-2008 om 13:47 [Niv: 57 / Exp: 2836]
gast hierbove
kijk is naar RE4...
en DMC5 zal dan wel veel beter uitgewerkt zijn

Gast (81.70.119.xxx) op 20-02-2008 om 21:09
WOW, zie je dat 14 kanonnen ding dat die gozer vast houd op de eerste screen!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Devil May Cry 4
Type:
Game
Releasedatum:
08-02-2008
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media